Kasım 2020’de, Korean Air’in Asiana Airlines’ı satın alacağı açıklandı. Bu haber, G. Kore’nin en büyük iki havayolunun birleşerek, Dünya’nın en büyük yedinci havayolunu oluşturacağı anlamına geliyordu. Ancak son günlerde yaşanan bazı gelişmeler, çeşitli prosedür ve onay süreçleri nedeniyle birleşmenin biraz ertelendiğini gösteriyor.
The Korea Times’ın haberine göre, Korean Air, birleşme sonrası entegrasyon planını, Kore Kalkınma Bankası’na sundu. Sunulan rapor, birleşme için yeni bir zaman çizelgesini ortaya çıkardı. Buna göre:
- Korean Air, 2022’de Asiana’yı satın alacak
- Korean Air ve Asiana, 2024 yılına kadar operasyonları tamamen birleştirecek ve entegre edecek.
- Daha önce açıklanan bilgilere göre, satın alma işlemi bu yıl tamamlanacak ve entegrasyon süreci de kısa bir süre içinde bitirilecekti.
- Böylece yeni açıklanan takvim, sürecin yaklaşık iki yıllık bir erteleme yaşadığını gösteriyor.
Birleşmenin ertelenmesinin nedeni, Korean Air’in, hizmet verdiği birçok ülkede, antitröst otoritelerinin düzenleyici onayı ile mücadele ediyor olması. Birleşme tamamlandıktan sonra ortaya çıkacak yeni havayolunun en az dört ülkeden (Güney Kore hariç) onay alması gerekiyor. Ancak şu ana kadar sadece bir ülke gerekli onayı verdi.
Üstelik, birleşme sonrası, bünyeye katılacak olan düşük maliyetli havayollarının, sisteme nasıl entegre edileceği konusunda da çeşitli endişeler var. Bu havayolları: Air Busan, Air Seoul ve Jin Air…
Birleşmenin Ertelenmesi Ne Anlama Geliyor?
Havayolu birleşmeleri tüketiciler için nadiren iyidir. Zira iki havayolu, birbiriyle daha uzun süre rekabet halinde olacak ve bu da uçak bileti fiyatlarında da rekabet yaşanacağı anlamına geliyor. Bazı insanlar Asiana’yı, Korean Air’e tercih ediyor. Bu insanlar Asiana ile seyahat keyfinin tadını bir süre daha çıkarmaya devam edebilecek.
Asiana ve Korean Air’in her ikisinin de oldukça iyi bir sadakat programı vardı. Yolcu sadakat programları da bir süre daha ayrı şekilde işlerliğini sürdürecek..
Birleşmenin ardından ortaya çıkacak havayolunun SkyTeam’de olması beklendiği için; Asiana bir süre daha Star Alliance’ta kalmaya devam edebilecek.
Havacılık endüstrisinin, tarihinin en büyük türbülansını yaşadığı bugünlerde, uluslararası seyahatlerin pandemi öncesi döneme dönüşünün uzun yıllar alacağı biliniyor. İki havayolunun birleşmeyi birkaç yıl ertelemesinin, kayıpları artıracağını ve G.Kore havacılık sektöründeki iyileşmeyi yavaşlatacağına ise kesin gözüyle bakılıyor. Özetle, uzun süredir borçlarla boğuşan ve zor zamanlar geçiren Asiana, bir süre daha bağımsız bir havayolu olarak faaliyet göstermeye devam edecek