ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) çeşitli bakım ihlallerinin keşfedilmesi nedeniyle, kargo operatörü Transair’in tüm uçuşlarının durdurulduğunu duyurdu. Şirketin, geçtiğimiz günlerde Boeing 737-200 uçağı, Honolulu açıklarında denize düşmüştü.
Transair’in ana şirketi olan Rhoades Aviation Inc.’in, 2 Temmuz’da yaşadığı kaza ile ilgili daha fazla araştırma yapılmasının ardından, şirket ile ilgili çeşitli bakım ve uçuş emniyeti sorunları olduğu bildirildi. FAA, geçtiğimiz yıldan bu yana, şirket ile ilgili denetimlerini sürdürüyor. FAA, 13 Haziran’da şirketin operasyonlarının durdurulmasını önermişti. Ancak bu karar alınmadı ve yaklaşık 2 hafta sonra kaza yaşandı.
E-posta ile kamuoyuna açıklanan bir bildiri ile duyurulan kararda: “FAA, sorunları erken tespit etmek ve kazaların önüne geçmek için çeşitli emniyet gözetim programlarına sahiptir. Kazadan önce operatörün araştırılmaya başlamasına neden olan şey bu” ifadelerine yer verildi.
“13 Haziran’da FAA, Rhoades Aviation’a, soruşturma sırasında tespit edilen eksiklikler nedeniyle, havayolunun bakım denetimi yapma yetkisini iptal etmeyi amaçladığını bildirdi.”
Rhoades Aviation’un yeniden değerlendirme önerisine itiraz etmesi için 30 günü vardı. Ancak şirket bunu reddetti. Bunun üzerine, geçtiğimiz Perşembe günü, Hawaii saatiyle gece yarısından itibaren yürürlüğe giren karar doğrultusunda, şirketin faaliyetlerine, “FAA yönetmeliklerine uygun olana kadar” ara verildi.
FAA, şirketle ilgili bulduğu eksikliklerin ayrıntılarını açıklamadı. Ancak havayolunun operasyonlarını durdurma kararının kaza ile ilgili olmadığı belirtildi.
Transair, Hawaii’de bulunan ve 1982’den beri, Boeing 737 ve Bombardier SD3-60-300 uçaklarından oluşan kargo uçağı filosu ile hizmet veren küçük bir kargo havayolu şirketidir.
2 Temmuz’da sabah erken saatlerinde, 810 sefer sayılı uçuşta, Honolulu’dan Maui Kahului Havalimanı’na gitmek üzere kalkış yapan, 47 yaşındaki Boeing 737-200F kargo uçağının kokpit ekibi, kalkıştan kısa bir süre sonra yaşanan motor arızası nedeniyle, Honolulu’ya geri dönüş kararı aldı. Ancak dakikalar içinde, pilotlar okyanusa acil iniş yapmak zorunda kaldı.
Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, kaza ile ilgili soruşturmayı sürdürüyor. Geçtiğimiz hafta Sonar araştırma teknolojisi kullanılarak uçak parçalarının çoğuna okyanusun derinliklerinde ulaşıldı.
Geçtiğimiz hafta sonu, kalkışın ardından yaşadığı motor sorunu nedeniyle Honolulu açıklarında düşen TransAir’e ait Boeing 737 kargo uçağının gövde ve motor parçalarına, denizin 360-420 feet derinliklerinde ulaşıldı. pic.twitter.com/KH4Yd62unD
— BoardingInfo (@boardinginfo) July 11, 2021
FAA raporlarına göre, 2018’de, N810TA tescilli aynı uçakta benzer bir sorun yaşandı ve motor kalkışta arızalandı. Benzer bir durum, aylar sonra 2019’da tekrar meydana geldi.
AIN Online, 2018’deki olayın kırık bir mil nedeniyle yaşandığını; 2019’daki olayın ise 2000 fett irtifada yaşanan motor arızası kaynaklı olduğunu bildirdi.