747’nin Şekli Neden Farklı?

“Göklerin Kraliçesi” olarak da anılan Boeing 747, dünyanın en uzun; kendine has tasarımıyla en farklı yolcu uçağı. ✈️

Bugüne kadar 80 farklı havayoluna 1527 adet teslim edildi. 3.5 milyardan fazla yolcuyu taşıdı. ✈️

Concorde ve Tupolev Tu-144 gibi sesten hızlı uçaklarla aynı dönemde piyasaya sürüldü. O dönem, sektörün sesten hızlı uçaklara yöneleceği inancı yaygınlaşıyordu. ? Ses hızını aşamayan yolcu uçakları sadece kargo amaçlı olarak kullanılabilirdi❗️
Neticede Boeing, 747’nin yalnızca bir yolcu uçağı değil, aynı zamanda verimli bir kargo uçağı olarak tasarlanmasına karar verdi. ✈️

747’nin ön tarafına dev bir kargo kapısı konuldu. Ancak bir problem vardı. Uçağın kokpiti ne olacaktı❓

Ön tarafa kargo kapısı gelince, ikinci kat tasarlandı ve kokpit üst kata yerleştirildi. Yarım küre şeklinde tasarlanan kokpit, uçuşta ciddi bir sürtünmeye yol açacağı için su damlasını andıran şekilde arkaya doğru uzatıldı. Kokpitin arkasındaki bölüm, sadece First Class yolcularının kullanabileceği özel bir salon ve bar oldu. ✈️

1973 petrol krizinden sonra bu alana da koltuk yerleştirilmeye ve yolcu alınmaya başlandı.

747 ailesinin en yenisi 747-8’in üretimi devam ediyor.

adbanner