Airbus A350’nin Motoru Hakkında 6 İlginç Bilgi

Airbus A350 uçaklarına güç veren ve günümüzde aktif olarak kullanılan tüm uçak motorları arasında en verimli motor ünvanını elinde bulunduran Rolls Royce Trent XWB-97 motoruna dair ilginç 6 bilgi paylaşalım…

Temmuz 2006’da, Airbus A350’ye güç sağlamak için tek motor olarak seçildi. İlk motor 14 Haziran 2010’da çalıştırıldı 18 Şubat 2012’de bir A380 test yatağında ilk kez uçtu. 2013 yılının başlarında uçuşa elverişlilik sertifikasını aldı.

1- Uçağın kalkışı ısırasında, motor her saniye 1,3 ton civarında hava emiyor. Bu hava miktarı, bir squash kortunu tamamen doldurmak için yeterli.

2- Kalkış esnasında, motora ait her bir fan blade (dönen bıçaklar) üzerine etki eden kuvvet, yaklaşık 90 ton. Bu da her bir bıçağın, 10 tane otobüsü taşıyabilecek yüke maruz kaldığı anlamına geliyor.

3- Motorun havayı emdiği ön fan çapı yaklaşık 10 ft (3,5 m) uzunluğunda. Yani motorun ön çapı, süpersonik yolcu uçağı Concorde’un gövdesinden daha büyük.

4- Motorun içindeki yüksek basınç türbin kanatları, dakikada 12.500 kez dönüyor. Bu esnada dönüş hızı saatte yaklaşık 2000 km’ye çıkıyor. Neredeyse ses hızının iki katına ulaşıyor.

5- Kalkış esnasında, motorun içindeki 68 adet yüksek basınç türbin kanadının her biri, yaklaşık 900 beygir güç üretiyor. Yani her bir türbin kanadı, Formula 1 yarış arabasının ürettiği gücü tek başına üretiyor.

6- Tam güçle çalışan motorun arkasındaki egzozdan çıkan havanın hızı saatte yaklaşık 1600 kilometreye ulaşıyor.

adbanner