Almanların eğlence havayolu Condor, marka kimliğini tamamen değiştirmeye karar verdi ve havayolu endüstrisindeki en şaşırtıcı uçak boyama tasarımlardan birine imza attı.
Condor, büyük oranda tatil amaçlı seyahat eden yolculara odaklanan, yaz mevsiminde bir çok farklı Atlantik ötesi destinasyona da uçan Frankfurt merkezli bir havayolu. Pandemi boyunca rotalarının çoğunda uçuşları duraklattıktan sonra havayolu, filosunu Airbus A330-900neo uçakları ile yenileme kararı aldı. Uçaklarına yepyeni bir görünüm kazandırma fikrini de hayata geçirerek yaz mevsimini beklemeye başladı. Condor, bu sayede Lufthansa ile sürdürdüğü rekabette biraz daha fazla pazar payı elde edebilmenin hesaplarını yapıyor.
Havayolu değişen marka kimliğine dair tüm detayları açıkladı. Uçakların boyamalarında kullanılacak orijinal tasarım ile havayolu, gökyüzünde yepyeni bir görünüm kazanmayı hedefliyor. Uçaklarının kavuşturulacağı bu yeni görünüm, Condor’un tatil konseptli bir eğlence havayolu olduğunu vurgulamayı amaçlıyor.
Condor tatildir ve tatil çizgilidir sloganı ile duyurulan yeni marka kimliği kapsamında Condor uçakları beş farklı renkte şeritlerle süslenecek. Bu tasarımlarda, insanlara tatili anımsatan dondurma, plaj şemsiyesi, plaj havlusu ve plaj sandalyelerinden ilham alındı.
Yeni kurumsal kimliğin ana renkleri sarı ve mavi. Gri ile bir kontrast oluşturulmak istenmiş.
UÇAKLARA 5 RENKLİ KONSEPT
Uçaklar, sarı, kırmızı, mavi, yeşil ve bej olmak üzere beş farklı renkte çizgilerle boyanacak. Sarı-Güneş, Kırmızı Tutku- Mavi Deniz- Yeşil Ada ve Bej Plaj’ı temsil edecek. Bu sayede Condor’un yolcularının ve çalışanlarının çeşitliliği ortaya konulacak. Bu renklilik, aynı zamanda insanların Condor sayesinde dünyayı keşfetme fırsatlarını temsil edecek.
Uçaklara yapılacak bu boyama, havayollarının bir kampanya veya sponsorluk kapsamında bir kereye mahsus yaptığı boyamalardan farklı olarak, Condor için standart haline gelecek. 50’den fazla uçağı olan havayolu, 2024 yılına kadar filosundaki uçakların %80’ini bu konsept ile donatmayı hedefliyor.
Üstelik Condor’daki yeni marka kimliği sadece uçakların dışı ile sınırlı değil. Havayolu, bu yeni görünümü kabin ekibinin üniformaları ve aksesuarlarına, havaalanındaki tabelalarına, uçak içi ikramda kullanılan bardaklara, battaniyelere ve yolculara verilen biniş kartlarına da yansıtacak.
Havayolu, eski tasarıma sahip hiçbir ürünün boşa gitmeyeceğini de açıkladı. Boş biniş kartları, bardak ve battaniyeler gibi mevcut ürün stoklarının yeni tasarım ürünler kullanıma sunulmadan önce tüketileceği duyuruldu. Condor, yeniden tasarımı hayata geçirmenin en sürdürülebilir yolunun bu olduğuna inanıyor.
CONDOR KABUK DEĞİŞTİRİYOR!
Condor CEO’su Ralf Teckentrup, son iki buçuk yılda bir dönüşüm geçirdiklerini söylüyor. Bir seyahat grubunun yan kuruluşuyken, bağımsız bir havayoluna dönüştükten sonra bunu kurumsal kimlikleri ile açık bir şekilde ifade etmek istediklerini anlatan Teckentrup, yeni ticari markadaki çizgilerin, kökenlerini ve renklerin çeşitliliğini temsil ettiğini söylüyor. Tutku bizim pusulamızdır diyerek güçlü bir iddiayı da ortaya koyuyor.
2019’un sonlarında Thomas Cook iflas etti. Ancak grubun alt markası olan Condor uçmaya devam edebildi. Havayolu, uçakların kuyruğundaki Thomas Cook logosunu değiştirmek için hızlı davrandı, ancak uçaklar o zamandan beri Thomas Cook renkleri ve boyaması ile uçuyor. Yeni kurumsal kimlik, havayolunun Thomas Cook geçmişinden kalan en son izlerin de kaldırılması anlamı taşıyor.
Şirketin marka kimliğindeki dönüşüm kapsamında, Condor ambleminde yer alan daire içindeki akbabanın yüz hatları daha ince ve dinamik çizgilerle inceltildi. Condor yazısı daha kompakt hale geldi ve tamamen küçük harflerle yazıldı.
Yeni tasarıma kavuşturulan ilk A321 (D-AIAD) 5 Nisan’dan itibaren uçmaya başladı. Sarı varyasyona sahip 8 yaşındaki uçak ilk uçuşunu Lanzarote’ye yaptı. Uçak 23 Mart’ta boyanmak üzere Maastricht’e uçmuştu. Yeni boya konseptine sahip ilk A330-900neo ise bu sonbaharda aktif hizmete başlayacak. Bu uçağın boyanma süreci de başladı.
Önümüzdeki haftalarda, her renkte en az bir tane olmak üzere Airbus A320 ve Boeing 757 ailesinden beş uçağın daha boyanacağı duyuruldu. Boyanan altı uçağın ağırlıklı olarak Mallorca, Yunanistan, Kanarya Adaları ve Mısır’a uçması planlanıyor.
CONDOR’UN ESKİ BOYAMALARI!
Havayolunun filosundaki uçaklar şu anda birden fazla görünüme sahip. Bazı uçaklar, 2000’lerin başında Thomas Cook’un mülkiyetine geçiş sırasında tanıtılan mavi renkli Condor versiyonu ile boyanmış.
Uçakların bir kısmı, 2014’te tanıtılan sarı ve gümüş renkli “Sunny Heart” konseptinde. Bazıları ise klasik beyaz ve gri renk düzenine sahip.
Condor filosunda ayrıca iki adet retro boyamalı uçak da var. Boeing 767 (D-ABUM) havayolunun 1960’lardan 1970’lere kadar olan tasarımını temel alan bir boyamaya sahip. A320 (D-AICH) ise Condor’un 1950’lerin ortasındaki kuruluşundan itibaren kullanılan Condor Flugdienst üniformasıyla giydirilmiş durumda.
Condor uçaklarının bu yeni eğlenceli görünüme kavuşturulması, sosyal medyada belli bir kesim tarafından olumlu karşılanırken, havayolunun bu cesur tavrını yadırgayanlar ve beğenmeyenlerin sayısı da bir hayli fazla.
Kesin olan şey, Condor markası bu konsept ile çok daha tanınır hale gelmek üzere. Havayolunun uçtuğu havalimanlarında uçakların göreceği ilgiyi kestirmek hiç de zor değil. Bu uçaklarla karşılaşan veya seyahat eden insanların fotoğrafları sosyal medyada sıkça karşımıza çıkacak gibi görünüyor. Muhtemelen havayolunun amaçladığı şey de tam olarak bu.
Condor, neredeyse tüm şirketlerin tercih ettiği, üzerinde havayolunun logosu yer alan tipik uçak boyama kalıbını kırdığı için biraz şansı hakkediyor mu? Siz dondurmaya benzeyen çizgili uçakları nasıl buldunuz? Fikirlerinizi lütfen bizimle yorumlarda paylaşın.