Almanların bayrak taşıyıcısı Lufthansa’nın, İtalya’nın yeni ulusal havayolu ITA Airways’e karşı uzun zamandır devam eden ilgisi, kısa süre önce yaşanan bir gelişme ile başka bir boyuta taşındı. Alman ve İtalyan havayolları arasında, yakın gelecekte artması beklenen işbirliğine yönelik güçlü işaretler ortaya koyan bu hamle, ITA Airways uçuşları için, Lufthansa’nın web sitesinde bilet satışlarının başlamış olması.
İtalya destinasyonlarını içeren bazı bağlantılı rotalarda, ülkenin yeni bayrak taşıyıcısı olan ITA Airways tarafından gerçekleştirilen uçuşlara artık Lufthansa aracılığıyla rezervasyon yapabilmek mümkün. Alman medyasında da son dönemde bu konuya dair haberlerin sayısı artmaya başladı.
Havacılıkta kod paylaşımı (code share) anlaşmaları kapsamında, yolculara daha fazla bağlantılı uçuş sunulabilmesi için, bir havayolunun diğerinin web sitesi aracılığıyla bilet satması yeni bir şey değil.
Ancak Lufthansa’nın rezervasyon sistemindeki ITA Havayolları uçuşlarının varlığı ve Lufthansa uçuşlarının İtalya’da transferlere izin verdiğini gösteren yönlendirme kuralları, diğer code share anlaşmalarından biraz farklı görünüyor.
Bunun nedeni, Lufthansa’nın diğer Star Alliance üyeleriyle olan ortaklıklarının aksine, henüz ITA ile herhangi bir ortaklığı resmi olarak duyurmamış olması. Ancak bu iki şirket arasındaki işbirliği, son zamanlarda sıcak bir konu haline geldi.
Lufthansa’nın Gözü ITA’da!
Lufthansa ve ITA Airways arasındaki potansiyel ortaklık haberleri, ilk olarak geçtiğimiz yıl gündeme geldi. Ocak 2022’de, Lufthansa’nın, İtalya’nın yeni ulusal havayolunda %40’a varan bir hisse alımı hedefledi haberleri basına yansıdı. ITA yönetimi, bu ilgiyi doğruladı ve satış süreci ilerlemeye hazır görünüyordu.
Ancak Mart 2022’de, Air France, Delta Air Lines ve KLM gibi şirketlerin de ITA’ya ilgi duyduğuna dair raporlar, Lufthansa için suyu bulandırdı. Potansiyel satın alım teklifleri için açılan ihale Mayıs ayında yapıldı. Ancak İtalyan hükümeti, mevcut teklifleri yetersiz buldu. Bu yüzden süreç sürüncemede kaldı.
İtalya’da, 2022’nin sonlarına doğru yeni bir hükümet kurduktan sonra, Lufthansa ile müzakereler yeniden başlayacak gibi görünüyordu. Almanların ulusal havayolu şirketi, ITA ile böyle bir ortaklığı henüz resmi olarak açıklamasa da İtalyan havayolu tarafından gerçekleştirilen uçuşların, Lufthansa web sitesinde yer alması, böyle bir anlaşmanın yakın olabileceğine işaret ediyor.
Stratejik Bir İlgi
Lufthansa CEO’su Carsten Spohr, daha önce İtalya’yı dünyadaki en önemli ikinci stratejik havacılık pazarı olarak tanımlamış ve bu nedenle, iki havayolu arasındaki olası entegrasyonun büyük ilgi çekeceğini belirtmişti.
Lufthansa’nın, web sitesinde ITA Airways uçuşlarına bilet satma kararı, uzun mesafeli uçuşlarda yararına olabilir. Çünkü Lufthansa, ABD’den İtalya’ya, ABD’den Almanya’ya giden yolcu sayısından daha fazla yolcu uçuruyor.