İngiliz bölgesel havayolu şirketi Flybe, son 3 yıl içinde ikinci kez iflas etti. Havayolunun resmi web sitesi üzerinden yapılan bir açıklamayla, Flybe’nin ticareti faaliyetlerini durdurduğu ve şirketin tüm uçuşlarının yeniden planlanmamak üzere iptal edildiği bildirildi.
Flybe, Kasım 1979’da Exeter’de kuruldu ve hızla Avrupa’nın en büyük havayollarından biri haline geldi. Yılda 9 milyondan fazla yolcu taşıyan ve İngiltere’deki iç hat uçuşlarının yaklaşık yüzde 40’ını tek başına gerçekleştiren Avrupa’nın en büyük bölgesel havayolu olan Flybe, Mart 2020’nin başında, başarısız bir devralma girişimi sonucunda, 2.300 kişiyi işten çıkarıp iflas açıklamış ve bu gelişme koronavirüsün havacılık sektöründeki ilk büyük darbesi olarak kayıtlara geçmişti.
2019 yılında Connect Airways, Cyrus Capital ve Stobart Group tarafından satın alınan şirketin, alacaklılara 650 milyon Sterlin borcu olması ve pandeminin başlamasıyla Virgin Atlantic ve Stobart’ın, havayoluna yapmayı planladığı yatırımdan vazgeçmesiyle finansal tablo zora girmiş ve iflas kaçınılmaz olmuştu.
Flybe’nin İkinci Baharı
Nisan 2021’de, yatırım şirketi Cyrus Capital’in bir iştiraki olan Thyme Opco, Flybe’nin varlıklarını sadece 1 £ karşılığında satın aldı. İflas açıklandığı sırada, Cyrus Capital’in havayolunda sadece bir hissesi vardı.
Cyrus Capital ile yapılan satış anlaşması şirketin eski uçaklarını değil, marka hakları, ekipmanlar ve en önemlisi havayolunun slotlarını içeriyordu. Yeniden canlandırılacak olan Flybe’nin, eski rotalarının çoğunda uçması planlanırken COVID kısıtlamalarının kaldırılmasının bu kararda rol oynayacağı belirtilmişti. Yapılan anlaşma, ilk kez iflas etmiş bir İngiliz havayolunu kurtarma operasyonu olarak kayıtlara geçti. Eski British Airways yöneticisi 76 yaşındaki Kevin Hatton, şirketin yeni başkanı oldu.
Flybe, Nisan 2022’de Birmingham Havalimanı merkezli olarak faaliyetlerine yeniden başladı. Havayolu, yeni CEO’su olarak Dave Pflieger’ı seçti. Pflieger daha önce, 2020’de iflas koruması başvurusunda bulunan Alaska’lı havayolu Ravn Air Group’un başındaydı. Ancak şirketin ikinci baharı da oldukça kısa sürdü.
Havayolu, Birmingham, Belfast City ve Londra Heathrow’daki ana merkezlerinden, İngiltere’deki farklı noktalara ve Amsterdam, Cenevre gibi bazı Avrupa şehirlerine uçuşlar yapıyordu.
Son üç yıl içinde ikinci kez iflas süreci yaşayan Flybe’nin bu sürecine eşlik eden yöneticiler, havayolunun mali mücadeleyi kaybetmesinin nedenlerinden biri olarak, geciken uçak teslimatlarını gösterdi.
Flybe Personeli Paylaşılamıyor!
Macaristan’ın ultra düşük maliyetli havayolu WizzAir, agresif büyüme stratejisi doğrultusunda, Birmingham’da Flybe’nin kokpit ve kabin ekibi için işe alım etkinlikleri yapacağını duyurdu.
Diğer tüm Avrupa havayolları gibi, Wizz Air de pilotlarda EASA lisansı şartı ararken, bu lisansa sahip olmayanlar için, 100 saat teori dersi ve 30 saat uçuş eğitimi ile bu lisansın kolay bir şekilde alınabileceği vurgusu yapıldı. Havayolu, çalışanlarına, rekabetçi bir maaşın yanı sıra aile ve arkadaşlar için bilet indirimleri de dahil olmak üzere, rakiplerine göre daha avantajlı bazı imkanlar da sunuyor.
Ancak Wizz Air, pandemi sonrası güçlü bir iyileşme yaşayan tek havayolu değil. Ryanair ve EasyJet de operasyonlarını desteklemek için yeni personel aradıklarına yönelik açıklamalar yaptı. Üç havayolunun da eski Flybe personelleri için kıyasıya rekabet etmesi bekleniyor.