HÜRJET İlk Uçuşunu Yaptı

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim ve hafif taarruz uçağı Hürjet, ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

Mürted Hava Meydan Komutanlığı’ndan kalkış yapan HÜRJET, 14.000 feet irtifaya tırmandı. Gökyüzünde, 250 knot (saatte 463 km) sürate ulaşan HÜRJET, toplamda 26 dakika havada kaldıktan sonra, başarılı şekilde inişini gerçekleştirdi. HÜRJET’e ilk uçuşu sırasında, bir F-16 savaş uçağı da eşlik etti. Böylelikle Türk havacılık tarihinde ilk kez özgün imkanlarla tasarlanan jet motorlu bir askeri uçak, uçuş gerçekleştirmiş oldu.

Hürjet, tek motorlu, tandem ve modern aviyonik suite sahip kokpiti ile üstün performans özelliklerini kullanarak kritik rol oynamak üzere tasarlandı. Hürjet projesi, Jet Tekamül Eğitimi kapsamında kullanılan T-38 uçakları ile akrotim gösterilerinde kullanılan F-5 uçaklarının yerine Türk Hava Kuvvetleri envanterine dahil edilmek üzere başlatıldı.

Projenin sertifikasyon faaliyetlerinin 2025 yılı sonu itibarıyla tamamlanarak jet eğitim uçağı varyantının kullanıma sunulması da bu hedefler arasında yer alıyor. HÜRJET için ilk sipariş, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından geçtiğimiz haftalarda 4+12 adet olacak şekilde verilmişti.

HÜRJET ile ilgili, üzerinde çalışılması planlanan farklı konfigürasyonlar şu şekilde: Harbe Hazırlığa Geçiş Eğitimi, Hafif Taarruz (Yakın Hava Desteği), Eğitimlerde Karşıt Kuvvet Görevi, Hava Devriyesi (Silahlı ve Silahsız), Akrobatik Gösteri Uçağı, Uçak Gemisi Uyumlu Uçak olarak belirtiliyor.


Bir Bakışta | HÜRJET Teknik Özellikler

  • Kanat Açıklığı: 9,5 m
  • Uzunluk: 13,6 m
  • Yükseklik: 5,1 m
  • Kanat Alanı: 35 metrekare
  • İtki: 17.600 lb
  • Maksimum Sürat: 1,4 Mach
  • Servis Tavanı: 45.000 ft
  • G Limiti: +8 G/-3 G
  • Menzil: 2222 km
  • Yük Kapasitesi: 2721 kg
adbanner