Rus şirket Navigator’un geliştirdiği çarpışma önleyen sistem SPSV’nin sertifikasyon aşaması tamamlanmak üzere. Böylece Navigator, Rusya’nın ilk yerli çarpışma önleme sistemi SPSV’yi piyasaya sürmüş olacak. Sistem, Rus havacılık normları kapsamındaki dört sertifika aşamasından üçünü başarıyla geçti. SPSV, uçuş emniyetini artırmak, transponder işlevleri sağlamak ve uluslararası kriterlere uymak için tasarlanıp geliştirildi.
Rusya’da aviyonik sistem tasarlayıp geliştirme alanında uzman bir şirket olan Navigator, bu yılın sonuna kadar, ülkenin ilk yerli çarpışma önleme mekanizmasını tanıtmayı hedefliyor. SPSV olarak tanımlanan sistem, Rus havacılık ekipmanlarına göre uyarlanmış zorunlu dört sertifikasyon aşamasının üçünü başarıyla tamamladı.
İlgili İçerik | Uçaklar Havada Nasıl Çarpışmıyor?
Navigator Genel Müdürü Sergei Baburov, 2023 yılı sonuna kadar SPSV’yi Irkut Superjet’in devam eden seri üretimine dahil etme vizyonunu dile getirdi. Sistemin kapsamlı doğası hakkında yorum yapan Baburov, “Özellikle sistemin karmaşıklığı ve uçuş emniyetini korumadaki önemli rolü göz önüne alındığında, ürün için uçuşa elverişlilik sertifikasının alınması ile ilgili çabalar devam ediyor” ifadelerini kullandı.
SPSV’nin etkililiğini doğrulamak için Navigator, süreleri farklı olan çok sayıda uçuş testi düzenledi. Bunlar, sistemin yakındaki trafiği ne kadar ustalıkla izlediğini, havacılar için önemli uyarı mesajları ürettiğini ve pilotaj önerileri sunduğunu değerlendirmek için özel olarak tasarlandı. Ayrıca şirket, SPSV’nin hem transponder hem de ADS-B gözlem yetenekleriyle donatıldığını iddia ediyor. Daha da etkileyici olanı, yalnızca küresel normlarla uyum sağlamakla kalmayan sistem, aynı zamanda bir dizi geleneksel ve yüksek hızlı veri portalıyla sorunsuz bir şekilde bütünleşebiliyor.
Rusların bölgesel uçağı Superjet 100’ü üreten Irkut, daha fazla sayıda Rus menşeli parçaya sahip olan halefi SSJ-New’in son montajına da başladı.