Uçuşlarında, yakıt tüketimini optimize etmek ve maliyetlerini azaltmak isteyen Korean Air, Seul Gimpo Havalimanı’ndan uçacak iç hat yolcuları ile Incheon Havalimanı’ndan uçacak dış hat yolcularını tartmaya hazırlanıyor. Tartılmak istemeyen yolcular, bu uygulamadan muaf tutulacak.
Geçtiğimiz haftalarda, Yeni Zelanda’nın ulusal havayolu Air New Zealand’ın, uçuş öncesi yolcuları tartacağı ile ilgili haber paylaşmıştık. Güney Kore’nin ulusal havayolu Korean Air de havacılık yönetmeliklerine uygun olarak, uçağa biniş sürecinde,, yolcular ve beraberindeki el bagajlarının ağırlığını tartma planını açıkladı.
Ağırlık kontrollerinin, yurt içi seyahat edenler için 28 Ağustos – 6 Eylül tarihleri arasında Seul Gimpo Uluslararası Havalimanı’nda, uluslararası uçuş yapan yolcular için ise 8 Eylül – 19 Eylül tarihleri arasında Seul Incheon Uluslararası Havalimanı’nda yapılması planlanıyor.
Elde edilen ağırlık verileri gizli kalacak ve öncelikle uçuş emniyeti ve operasyonel amaçlara hizmet edecek olsa da Korean Air, havayolu personelini bilgilendirerek, yolculara katılımı reddetme konusunda güvence verdi. Yani istemeyen yolcu tartılmayacak.
G.Kore’de en son 2017’de yapılan ölçümler sonunda ortaya çıkarılan ağırlık standartlarına göre hesaplamalar yapılıyor. Yetişkin erkekler için 81 kg ve kadınlar için 69 kg olarak belirlenen değerler, ABD Federal Havacılık İdaresi-FAA tarafından uygulanması önerilen, erkekler için 88,4 kg ve kadınlar için 70,3 kg, standartlarına göre oldukça farklı.
Yolcu ve kabin bagajlarının tartılması stratejisi, uçak yakıt kullanımını optimize etmeyi amaçlıyor. Havayolları, yolcu ağırlığını hassas bir şekilde belirleyerek, ekstra yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltabilir ve potansiyel olarak yıllık 1 milyar Dolar’a varan tasarruf sağlayabilir. Ayrıca, Kara, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’nın yönergeleri uyarınca havayollarının, standart yolcu ağırlıklarını en az beş yıllık aralıklarla yeniden tespit etmesi ve ağırlıkla ilgili hususlar için ortalama rakamları hesaplaması gerekiyor.
İlgili Haber | Uçakların Kalkış Ağırlığı Nasıl Hesaplanıyor?
Hawaiian Airlines ve Finnair de dahil olmak üzere dünya çapında birçok havayolu benzer bir ağırlık ölçüm stratejisi uyguluyor. Özellikle, Kore’deki yerel havayolları T’way Air ve Jeju Air, 2018’de gerçekleştirdiği ölçümlerle, kendi ağırlık değerlendirmelerini yapmıştı.
Koreli İki Dev Havayolunun Yolcuları Rekor Mil Puanı Biriktirdi
Öte yandan istatistiklere göre, G.Kore’nin önde gelen hava yolu şirketleri Korean Air ve Asiana Airlines’ın, 2023’ün ilk yarısında kullanılmamış mil puanlarında önemli bir artış yaşandığı ortaya çıktı. 3,4 trilyon Won yani yaklaşık 2,5 milyar Dolar’a ulaşan kullanılmayan mil puanı, 2019 istatistiklerine göre %17,4’lük artışı ifade ediyor. Bu birikmenin, COVID-19 salgınının neden olduğu uluslararası seyahat kesintilerinden kaynaklandığı belirtiliyor. Pandemi sürecinde kullanılmayan mil puanlarının son kullanma tarihlerinin uzatılmasının da bu tabloyu ortaya çıkardığı anlaşılıyor.
Analizler, biriken mil puanlarına Korean Air’in katkısının 2,4 trilyon Won olduğunu, Asiana Airlines’ın ise 942 milyar Won olduğunu ortaya koyuyor. Hükümet, salgın sırasında tüketicilere yardımcı olmak için millerin geçerliliğinin 30 aya kadar uzatılmasını sağlamıştı.