Credit: NY Post Photo Illustration

Hangi Havayolu Uçuş Öncesi Yolcularını Tartmaya Başlıyor?

Daha önce hazırladığımız başka bir içeriğimizde, uçağın kalkış ağırlığının nasıl hesaplandığını, detaylı bir şekilde aktarmıştık. Bu hesaplama yapılırken, yolcu ağırlıklarının, belirli kabullere göre, uçağın toplam ağırlığına dahil edildiğini belirtmiştik. Yeni Zelanda’nın ulusal havayolu Air New Zealand, önümüzdeki haftalarda gerçekleştireceği uluslararası uçuşlarında, yolcularının tartıya çıkmasını talep edecek.

Air New Zealand, 29 Mayıs ile 2 Temmuz 2023 arasında, uluslararası uçuşlarında bir ağırlık araştırması gerçekleştirebilmek için 10.000’den fazla yolcudan, uçuş öncesinde tartıya çıkmalarını isteyecek.

Bu araştırmanın nedeni, havayollarının operasyonel amaçlar için (maksimum kalkış ağırlığı, uçuş için ne kadar yakıt gerektiği vb.) yolcu başına ortalama ağırlık bilgisini hesaplamak zorunda olması.

Yeni Zelanda Sivil Havacılık Otoritesi, yapılan hesaplamalarda kullanılan değerlerde herhangi bir değişiklik olup olmadığını tespit edebilmek için havayollarının en az beş yılda bir ağırlık araştırması yapmasını şart koşuyor. En son 2021’de Air New Zealand, iç hat uçuşları için bir yolcu ağırlık ölçüm değerlendirmesi gerçekleştirdi. Dış hat uçuşları için en son ağırlık araştırması 2015 yılında yapıldı. 2020’deki yolcu sayıları COVID-19 salgını nedeniyle doğru bir yaklaşım ortaya koymayacağı için, bir sonraki araştırma 2023’e ertelendi. İşte şimdi havayolu, uluslararası uçuşları için bu değerlendirmeyi tekrarlayacak.

Yolcular Nasıl Tartılacak?

Öncelikle, yolcuların tartıya çıkması zorunlu değil. Ancak havayolu, yolcularının böyle bir çalışmaya destek vermelerini teşvik etmeye çalışıyor. Bu değerlendirme çalışması, 29 Mayıs – 2 Temmuz 2023 tarihleri arasında, Auckland Uluslararası Havalimanı (AKL) kalkışlı belirli dış hat uçuşlarının bekleme salonlarında gerçekleştirilecek.

Çalışmaya gönüllü olarak katılan yolcuların ağırlık verileri anında anonim hale dönüştürülecek. Yolculardan, çantalarıyla birlikte tartıya çıkmaları istenecek. Ancak sonuçlar veri toplama ekibi veya diğer müşteriler tarafından da görülemeyecek.

Air New Zealand Ağırlık Kontrol ve İyileştirme Uzmanı Alastair James, yapacakları çalışmayı şu şekilde açıklıyor:

”Uçakta ikram edeceğimiz yemeklerden, uçak altına yüklenen valizlere kadar, uçaktaki her şeyi tartıyoruz.​ Yolcular, mürettebat üyeleri ve kabin bagajları için bu değerlendirmeleri yaparak, elde ettiğimiz ortalama ağırlıkları, uçuş öncesi yaptığımız ağırlık hesaplamalarında kullanıyoruz. Teraziye çıkmanın göz korkutucu olabileceğini biliyoruz. Müşterilerimize hiçbir yerde görünür bir ekran olmadığına dair güvence veriyoruz. Yolcunun kilosunu kimse göremez. Biz bile! Veriler tamamen anonim. Çok basit, isteğe bağlı ve tartarak, sizi her seferinde güvenli ve verimli bir şekilde uçurmamıza yardımcı oluyorsunuz.”

Hawaii Airlines, Amerikan Samoası Uçuşlarında Tartıyordu

Air New Zealand yolcularının tartılacağına dair haberler, 2016’da yaşanan ilginç bir hikayeyi akıllara getiriyor. ABD’li Hawaiian Airlines, Honolulu ve Pago Pago arasındaki uçuşlarda yakıt tüketiminin diğer rotalara göre sürekli olarak daha yüksek olduğunu fark etti.

Bu tespit, havayolunun bu rota için kullandığı ağırlık varsayımlarının yanlış olduğu düşüncesini ortaya çıkardı. Amerikan Samoası’ndaki nüfusun yaklaşık %94’ünün aşırı kilolu veya obez olduğu biliniyor.

Bu nedenle, havayolunun örneğin Japonya uçuşlarında kullandığı ortalama yolcu ağırlığı değeriyle, Amerikan Samoası uçuşlarında kullandığı değerin aynı olmaması gerektiği sonucuna varıldı.

Bu nedenle havayolu, ortalama ağırlıkları belirlemek için altı ay boyunca yolcuların ve el bagajlarının tartıldığı bir ölçüm çalışması gerçekleştirdi. Havayolu ayrıca, ağırlığın uçağa olabildiğince verimli bir şekilde dağıtılabilmesi için koltuk atamalarını yalnızca check-in sırasında gerçekleştirmeye başladı.

adbanner