Hollanda merkezli Corendon Dutch Havayolları, çocuklu aileler tarafından tepki çeken bir uygulama ile gündemde.
Hollanda merkezli charter havayolu Corendon Dutch Airlines, Kasım 2023’ten itibaren, Amsterdam (AMS) – Curaçao (CUR) arasındaki uçuşlarını, İspanyol charter havayolu World2Fly’dan wet-lease olarak kiralanan Airbus A350-900 uçaklarıyla gerçekleştirecek. Uçakta, tamamı ekonomi sınıfı olmak üzere 432 koltuk yer alıyor.
Havayolu, bu uçakta yeni bir konsepti de denemeye hazırlanıyor. Uçak içinde, sadece 16 yaş ve üzeri yolcuların yer alabileceği, ‘yetişkinlere özel’ bir bölge oluşturuluyor. Havayolu tarafından yapılan açıklamada, bu konseptin, çocuksuz seyahat eden ve uçakta sessiz bir ortamda çalışmak isteyen yolculara yönelik olduğu bildirildi.
Havayolu ayrıca başkalarını rahatsız etme konusunda endişelenmelerine gerek kalmayacağı için, bu konseptin çocuklu ebeveynler için de olumlu bir etki yaratacağını savunuyor.
Uçakta Yetişkin Bölümü Nasıl Oluşturulacak?
Airbus A350-900’ün birinci ve ikinci kapıları arasındaki ön kabin, yetişkinler için belirlenen oturma alanı haline dönüştürülecek. Bu bölüm, dokuz adet ekstra diz mesafesine sahip (XL) ve 93 adet standart koltuk olmak üzere, toplam 102 koltuktan oluşuyor. Kabinin yetişkinlere özel bölümü, uçağın diğer bölümlerinden çeşitli perde ve duvarlarla izole edilecek.
Yetişkin Bölümünde Uçmak Ücretli Olacak
- Uçaktaki yetişkin bölümünde, standart koltukta oturmak için, yolcuların ekstra 45 Euro (tek yön) ödemesi gerekiyor.
- Yetişkin bölümünde ekstra diz mesafeli (XL) koltukta oturmak isteyen yolcuların ise ekstra 100 Euro (tek yön) ödeme yapması istenecek.
Corendon kurucusu Atılay Uslu, hayata geçirecekleri konsept hakkında görüşlerini şu şekilde açıklıyor:
“Uçuşlarımızda her zaman müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyoruz. Aynı zamanda uçakta ‘Sadece Yetişkinlere Özel’ bölgeyi hayata geçiren ilk Hollandalı havayoluyuz. Çünkü uçuşlarında ekstra rahatlık arayan yolculara hitap etmeye çalışıyoruz. Bunun küçük çocuklarıyla seyahat eden ebeveynler üzerinde de olumlu bir etkisi olabileceğine inanıyoruz. Onlar da çocukları daha fazla ses çıkarır mı endişesi yaşamadan uçuşun keyfini çıkarabilirler.”
Corendon Dutch Havayolları, uçakta yetişkinlere özel bölge uygulamasının başarılı olması ve yolculardan olumlu geri bildirimler alınması durumunda, diğer uçuşlarda da bu tip bir uygulamayı hayata geçirebilir.
Ancak, havayolunun bu uygulamayı hayata geçireceğini duyurmasının ardından, sosyal medyada pek çok kişi duruma tepki gösterdi. Çocuklarıyla seyahat eden ailelere karşı negatif ayrımcılık yapılmasının doğru olmadığına yönelik paylaşımlar yapıldı.
Singapurlu düşük maliyetli havayolu Scoot’un da yolcuların 12 yaş ve üzeri olmasını gerektiren Scoot-in-Silence kabinleri gibi, uçuşlarında benzer oturma düzenlemeleri yapan başka uluslararası havayolları da var.
Japan Airlines ve All Nippon Airways gibi havayolları da seyahatlerinde çocuklardan uzakta oturmak isteyen yolculara ‘gülümseten destek’ programı sunuyor. Yolcular, uygulama sayesinde, check-in aşamasında iki yaşından küçük çocukların oturduğu yerleri görerek kendilerine uygun bir yer seçebiliyor.