Yolcuların Premium Seyahate İlgisi Artıyor

Küresel havayolu seyahatleri üzerinden yapılan araştırmalardan ortaya çıkan veriler, yolcuların premium seyahatlere olan ilgisinin arttığını ortaya koyuyor. Business class ve premium ekonomi sınıfı için, küresel anlamda bir talep artışı yaşanıyor.

Dünya genelinde premium seyahat ile ilgili yapılan Google aramaları trendi

Ultra düşük maliyetli havayollarının yükseliş trendi, yerini ‘kaliteli‘ havayollarının yükselişine bıraktı.

Her ne kadar düşük maliyetli havayolu sektörünün büyümesi devam ediyor olsa da internet üzerinden yapılan “ucuz uçuş” temalı aramaların sayısı istikrarlı bir şekilde azalıyor. Eş zamanlı olarak, “business class” ve “premium ekonomi” aramalarında etkileyici artışlar yaşanıyor.

“Business class” ve “Premium ekonomi”ye olan ilgi, Google arama endeks hacimlerine göre, 2019 seviyelerinin hep üzerinde seyredip, ciddi bir yükseliş yaşarken, “ucuz uçuşlara” olan ilgi de bu süre boyunca düşüşünü sürdürdü.

Dünya genelinde yaşanan yüksek enflasyon nedeniyle, artık ucuz uçuş yapmak daha da zorlaştı. Ancak ucuz uçuşlara yönelik ilginin düşüşü uzun süredir ve tutarlı bir şekilde devam ediyor. Bu durum, gezginlerin artık seyahat için para biriktirmekle ilgilenmediği anlamına mı geliyor? Kesinlikle hayır.

Aslında, “ucuz uçuşlar” için toplam arama hacmi, bir sonraki en yüksek sınıf olan Business class kategorisinin üç katı olmaya devam ediyor. Ancak internetten uçuş arama eğilimi, daha çok premium seçeneklere yöneldi. Bu online ilgi, tahmin edilebileceği gibi dünyanın her tarafına eşit şekilde dağılmıyor. Singapur ve Avustralya, kişi başına premium uçak bileti araması yapan ülkeler listesinin başında yer alıyor. Bu son derece mantıklı. İki ülkenin uzun mesafe premium hizmete odaklanan güçlü ve köklü havayolları var. Ancak bu listenin dördüncü sırasında Nepal’in yer alması, oldukça şaşırtıcı görünüyor.

Premium seyahat aramalarının en çok yapıldığı ülkeler

Ortaya çıkan tabloyu analiz ederken dikkat edilmesi gereken birkaç nokta daha var. İlk olarak, bu çalışma İngilizce dilinde yapılan aramalara dayanıyor. Business class veya premium ekonominin başka bir şey olarak adlandırıldığı ülkelerden yapılan aramaların bu kapsamda değerlendirilmediğini belirtmek gerek. Diğer bir konu ise küresel jet sosyetenin, ucuz uçuş aramak için sadece “ucuz uçuşlar” şeklinde bir arama yapmaktan çok daha iyi yollar öğrenmiş olması.

Görünen o ki, tüm dünyada ucuz uçuşlardan bir miktar uzaklaşıldı. Premium seçeneklere geçiş durumu, havayollarının rezervasyon trendleriyle de uyumlu görünüyor.

adbanner