Singapur Changi Havalimanı’nda çalışan bagaj görevlisi, yöneticilerinden taleplerinin karşılık bulmaması gerekçesiyle 300’e yakın bagaj etiketini değiştirerek, valizlerin başka destinasyonlara gitmesine neden oldu. Havayollarını binlerce dolar tazminat ödemek zorunda bırakan işçi, mahkemede depresyonda olduğunu iddia etti.
66 yaşındaki Tay Boon Keh, Singapur Havayolları ve SilkAir operasyonlarında, yolcuların bagajlarının yanlış yerlere gönderilmesi için etiketlerini değiştirdi. Durumdan etkilenen 221 yolcuya, havayolları, 42.000 Dolar’dan fazla tazminat ödemek zorunda kaldı.
Bagaj görevlisi Keh, 2016 ve 2017 yıllarında üç ay boyunca düzenli olarak bu suçu işledi. Avukatı mahkemeye, iş yerinde gereğinden fazla yorulan Tay’nin mağdur olduğunu; yöneticilerine, kendisine yardım etmesi için yeni personellerin işe alınması talebini ilettiğini; şikayetleri göz ardı edilen ve talepleri karşılık bulmayan müvekkilinin “geçici bir rahatlama” için bu eylemi yaptığını söyledi. Ancak Bölge Hakimi Jasvender Kaur, 11 Kasım Pazartesi günü görülen davada, bu savunmayı reddetti ve Keh’i 20 gün hapis cezasına çarptırdı.
Tay Boon Keh, Changi Airport Group’un bir taşeronu olan Lian Cheng Contracting tarafından, uçak altına giden bagajları hizalamak ve çantaların uçağa yüklenmeden önce, güvenlik taraması için X-ray makinesine düzgün şekilde yerleştirilmelerini sağlamak için işe alındı. Avukat, bagajların taşındığı konveyör bant sistemi ve X-Ray cihazlarının, elektrik kesintileri yüzünden sık sık bozulduğunu iddia etti. Bu durum gerçekleştiğinde, Tay Boon Keh, fiksel olarak tüm bavulları konveyör bandından alıp, yaklaşık 6 m uzaklıktaki başka bir banda taşımak zorunda kalıyordu.
8 Kasım 2016 ile 6 Şubat 2017 tarihleri arasında Singapore Airlines ve SilkAir yolcularına ait olan 286 adet bagajın, Tay’ın etiketleri değiştirmesi nedeniyle yanlış yerlere gönderildiği ortaya çıktı.
Valizler, Frankfurt, Londra, Manila, Perth ve San Francisco da dahil olmak üzere dünyanın çeşitli bölgelerine uçacaktı. Tay Boon Keh, geçen yıl ekim ayında 20 konudan suçlu bulundu. Yargıya taşınan olayda, davadan önce ihtimaller, bir yıla kadar hapis cezasına çarptırılabileceği ve her bir vaka için ayrı ayrı para cezası alabileceğiydi.
Tay’in suçu ile durumu arasında nedensel bir bağlantı olup olmadığını belirlemek için yapılan bir Newton duruşmasında, savunmanın tanığı olan psikiyatrist Tan Chue Tin, Tay’nın büyük depresif bozukluğundan katartik bir rahatlama biçimi aramak için valiz etiketlerini değiştirmiş olabileceğini belirtti.
Bu rahatlamayı “ilaç etkisi” olarak nitelendirdi ve bu da Tay’da “kontrol kaybı” durumu oluşturdu. Ancak, savcının tanıklığını yapan psikiyatrist Tor Phern Chern, bunun bir bağımlılık olduğunu düşündü.
Tay, Şubat 2017’de daha hafif bir iş yapmak üzere başka bir departmana transfer edildikten sonra bagaj etiketlerini değiştirmeyi “derhal” bıraktığını belirtti.
Tay’in avukatları Lok Vi Ming ve Tang Jin Sheng, Tay’ın içinde bulunduğu depresyonun durumunun, iş yoğunluğu nedeniyle molalar sırasında tuvalete bile zor gidebildiği için son derece normal olduğunu iddia etti.
Cumhuriyet Başsavcısı Yardımcısı Thiam Jia Min, Tay’ın eylemlerinin sonuçlarını açıkça bildiğini, işvereninden intikam almak için, suçları işlemeye devam ettiğini söyledi. Tay’in suçlarının “kesinlikle önemsiz olmadığını” ve parasal kayıplara, havayollarının etkilenmesine ve Changi Havaalanı’nın itibar kaybına neden olduğu için “topluma ciddi derecede zarar” verdiğini de sözlerine ekledi.
İlgili Haber | Dünyanın En İyi Havalimanları
Muhammed YILMAZ