Air India Uçaklarına Oksijen Yetersizliği Cezası

Hindistanlı havayolu Air India, ABD’ye yapılan bazı ultra uzun mesafeli uçuşlarda emniyet ihlalleri nedeniyle 132.000 Dolar para cezasına çarptırıldı. Cezaya neden olan sorun, havayolunun yeni kiraladığı Boeing 777 uçaklarında, acil durum oksijen kaynaklarının yetersizliği olarak açıklandı. Air India, uluslararası uçuş ağını genişletebilmek için, kısa süreli kiraladığı geniş gövdeli uçaklarla filosunu büyütmeye çalışıyor.

Air India, Hindistan’ın ulusal havacılık otoritesi tarafından, ultra uzun mesafeli uçuşlar gerçekleştirdiği Boeing 777 uçaklarının bazılarında tespit edilen emniyet ihlalleri nedeniyle cezalandırıldı. Tespit edilen sorun, kısa süre önce kiralanan ve ABD uçuşlarında kullanılan Boeing 777 uçaklarında, yetersiz olduğu tespit edilen acil durum oksijen kaynaklarıyla ilgili.

Geçtiğimiz yıl, Boeing 777-200LR uçağı ile ABD’ye uçan eski bir Air India pilotu, havayolunun bazı uçaklarını yeterli acil oksijen kaynağı olmadan uçurduğunu iddia etmişti. Bunun üzerine başlatılan soruşturma sonunda, sivil havacılık otoritesi, Air India’ya 132.000 Dolar’ın üzerinde para cezası kesti.

Yaşana sorun, daha önce Delta Air Lines filosunda uçan kısa süre önce Air India tarafından kiralanan uçaklara özel bir durumdu. Filodaki diğer 777’ler, daha uzun menzilli Kuzey Amerika rotalarında uçmak üzere, yeterli acil durum oksijen ekipmanlarıyla donatılmış durumda.

Hindistan SHGM konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Kiralanan uçağın söz konusu operasyonları, düzenleyici/OEM (Orijinal Ekipman Üreticisi) performans limitlerine uygun olmadığından, SHGM tarafından yaptırım davası başlatıldı ve Air India’ya 1,10 milyar rupi ceza kesildi.”

Air India’nın San Francisco gibi destinasyonlara yaptığı uçuşlarda kullandığı Boeing 777’lerden bazıları, 12 dakika boyunca acil oksijen desteği veren bir sisteme sahipti. Normal koşullarda yapılan uçuşlarda bu süre, bir uçağın yeterli atmosferik oksijenin bulunduğu 10.000 feet irtifaya inmesi için yeterli. Ancak Air India’nın ABD rotalarından bazıları, bir uçağın 10.000 feet irtifaya inmesinin 12 dakikadan fazla süreye ihtiyaç duyduğu dağlık araziler üzerinden geçiyor.

Delta’nın eski 777’leri, Air India’nın kendi 777’lerinde bulunan ekstra oksijen kaynağıyla birlikte gelmediği için, zorlu rotalarda, uçakta yaşanabilecek kabin basıncı problemi senaryolarında, bir emniyet riski oluşturuyordu. SHGM, Air India pilotunun yazdığı gönüllü emniyet raporunun ardından bir soruşturma başlattı ve kuralların ihlal edildiğini tespit etti. ,

Air India tarafından yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

“SHGM’nin verdiği cezaya katılmıyoruz. Dile getirilen sorunlar Air India tarafından dış uzmanlarla birlikte ayrıntılı bir şekilde incelendi ve emniyetten hiçbir şekilde taviz verilmediği sonucuna varıldı. Kararı ayrıntılı olarak inceliyoruz ve itiraz hakkımız da dahil olmak üzere elimizdeki seçenekleri gözden geçirmenin yanı sıra düzenleyici kurumla görüşeceğiz.”

Kiralanan Uçakların Sayısı Artıyor

Air India hızla büyüyor. Önümüzdeki yıllarda yüzlerce yeni uçağın filoya katılmasını bekliyor. Ancak uluslararası uçuş ağını hızlı bir şekilde geliştirmek için, kısa vadeli dry lease yöntemi ile yapılan kiralamalarla, çok sayıda geniş gövdeli uçak son dönemde filoya katıldı.

Bu uçaklardan beşi, daha önce Delta Air Lines filosunda uçan Boeing 777-200LR uçaklarını içeriyor. Etihad’a ait bazı Boeing 777-300ER uçakları da bu plana dahil edildi. Bir zamanlar Singapur Havayolları için uçan bazı 777’lerin de kiralanacak uçaklar listesine dahil olması bekleniyor. Filoya yeni katılan bu geniş gövdeli uçakların çoğu, Mumbai’den gerçekleştirilen ABD rotalarında faaliyet gösteriyor.


İlgili İçerik | Uçak Kabinleri Neden Basınçlandırılıyor?

adbanner