Airbus A220 Neden Zarar Ediyor?

Avrupalı imalatçı Airbus, iç tedarik zinciri üst düzey yöneticilerinden Benoit Schultz’un, zarar eden A220 bölgesel uçak programı da dahil olmak üzere, Airbus’ın tüm Kanada operasyonlarının CEO’su olarak atandığını duyurdu.

Schultz, Airbus’ın 2018’de Bombardier CSeries uçak programını satın almasının ardından, A220 programına başkanlık etmeye başlayan, Airbus Kanada CEO’su Philippe Balducchi’nin yerini alacak.

Schultz, daha önce Kanada girişiminin finansmanını geliştirme konusunda çalıştı. Son olarak Airbus’ın küresel tedarik zincirinin yönetiminde görev aldı. Airbus tedarik ofisinde kıdemli başkan yardımcısı olarak görev yapıyordu.

Koltuğunu devreden Balducchi ise eski Bombardier üretim tesislerinin Airbus ağına entegrasyonunu yürütmek ve ABD merkezli yeni montaj hatları açmak da dahil olmak üzere, Airbus’ta 10 yıldan fazla süre önemli görevler gerçekleştirdikten sonra, artık kendisine Airbus dışında kariyer fırsatları kovalamayı planladığını açıkladı.

Airbus, A220 programında, Bombardier CSeries operasyonları satın alınmadan önce de varlığını sürdüren, ABD yetkilileri tarafından uygulanan gümrük tarifeleri ve diğer problemler ile mücadele ediyor. Uçaklarının üretim programını Airbus’a sattıktan sonra ticari havacılık pazarından neredeyse tamamen çekilen Kanadalı imalatçı Bombardier, CSeries uçaklarının geliştirilmesi ve diğer süreçler ile ilgili olarak ağır bir mali zarara uğramıştı.

A220 programında satışlar, özellikle müşterilerin daha az koltuklu, daha küçük uçaklara daha fazla ihtiyaç duyduğu COVID-19 salgını ışığında bir artış gösterdi. Ancak buna rağmen, endüstri kaynakları, Avrupalı ​​imalatçının, A220 programını sürdürülebilir bir kârlılığa ulaştırabilmek için, uçaktaki birçok bileşenin tedarikçilerinden henüz yeterince düşük fiyatlar alamadığını söylüyor. Bu yüzden programın direksiyonuna geçen Schultz’un masasındaki en önemli konu başlığı bu olacak.

Kanadalı şirketin tasarladığı, daha sonra Airbus’ın küçük makyajlar yaptığı modern ve hafif bölgesel yolcu uçakları 130 koltuk kapasiteli. Pratt & Whitney PW1500G dişli turbofanlardan güç alan A220 ailesinin A220-100 ve A220-300 olmak üzere iki ayrı modeli var. Uçakların eski adı ise Bombardier CS100 ve CS300’dü.

Bu yılın başlarında Airbus, küçük bir değişikliği hayata geçirerek, A220-300’ün maksimum kalkış ağırlığını 70,9 tona çıkararak, uçağın menzilini yaklaşık 370 km artırdı.

31 Mart 2021 itibarıyle Airbus, A220 siparişlerinin 152’sini müşterilerine teslim etti. 2 model içim mevcut birikmiş sipariş sayısı ise 497.


İlgili Haber | Muhammed Yılmaz, A220’nin Piyasaya İlk Kez Tanıtıldığı Dünya Lansmanı’nı Yerinde Takip Etmişti!

adbanner