Airbus A380’i filosunda bulunduran tek Çinli havayolu olan China Southern Airlines, son iki süper jumboyu da emekliye ayırarak, bu uçağı tamamen terk etti.
Havayolunun başlangıçta Kuzey Amerika ve Pasifik ötesi rotalarda uçurduğu, beş adet A380’den oluşan küçük bir filosu vardı. Thai Airways ve Malezya Havayolları gibi bazı Asya-Pasifik bölgesi havayolları, A380’leri kullanmaktan tamamen vazgeçerken, Avustralyalı Qantas ve Singapur Havayolları ise A380 ile uçmaya devam ediyor.
Merkezi Guangzhou’da bulunan China Southern Airlines, filosunda kalan son iki adet Airbus A380’i yere indirdi. Bu gelişme, A380’in Çin’de on yılı aşkın süredir devam eden varlığının sona erdiği anlamına geliyor. Çinli havayolu, son iki A380’i, 2023’ün ilk yarısında hizmetten çekme kararı aldı.
İlk olarak 2011’de satın alınan süper jumbolar, öncelikle Kuzey Amerika ve Pasifik ötesi uçuşlarda kullanıldı. Planlama stratejisinde yapılan bir değişiklikle, ilk yıllarında A380 ile ilgili ciddi kayıplar yaşadıktan sonra, China Southern de bu uçakla yaptığı operasyonlarda kâr elde etmeye başladı. Havayolunun A380 ile ilk uçuşu, başlangıçta planlanandan üç yıl sonra, Los Angeles’a, 2012’de yapıldı.
Covid-19 salgını, China Southern’ın A380 operasyonlarının karşılaştığı zorlukları daha da derinleştirdi. Çin’in yaklaşık üç yıl boyunca uluslararası sınırlarını kapatmasıyla birlikte, havayolunun A380 filosuna olan ilgi de azaldı. 2021’in başlarında China Southern’dan üst düzey bir yönetici, uluslararası seyahatin iyileşmesindeki belirsizlik ve uçağın yüksek işletme maliyetlerini gerekçe göstererek, şirketin A380’lerin geleceğini yeniden değerlendirdiğini açıkladı.
Havayolunun A380’leri aşamalı olarak hizmetten çekme niyetine ilişkin spekülasyonlar, Şubat 2022’de başladı. Raporlar, China Southern’ın, A380 ile ilgili yıllarca süren mali kayıplardan sonra, uçakların yıl sonuna kadar elden çıkarılmasının düşünüldüğü ileri sürüldü. Buna karşılık, salgının başlangıç döneminde China Southern, A380’leri kurtarma operasyonu uçuşları ve diğer yüksek talepli rotalar için kullandı.
Asya-Pasifik bölgesi havayollarının filosunda yer alan Airbus A380 uçakları, pandemi sonrası süreçte, genelin aksine bir aksiyon ile karşılaştı. Thai Airways ve Malaysia Airlines gibi havayolları, China Southern’ın izinden giderek, A380 filolarını emekliye ayırdı. Öte yandan, Qantas ve Singapur Havayolları gibi havayolları ise A380 ile operasyona devam ediyor ve hatta Qantas, A380 uçaklarını, 2032 yılına kadar hizmette tutma planlarının sinyallerini veriyor.