Airbus’ın Yeni Helikopteri Racer İlk Uçuşunu Yaptı

Airbus Helicopters tarafından Avrupa’nın Temiz Gökyüzü 2 (European Research Clean Sky 2) adı verilen araştırma projesi kapsamında geliştirilen Racer isimli helikopter, ilk uçuşunu güney Fransa’da Marignane şehrinde gerçekleştirdi. İlk uçuşunda yaklaşık 30 dakika havada kalan helikopterin genel performansı test edildi.

Airbus Racer’in başarıyla tamamlanan ilk uçuşu, helikopterin performansı ve uçuş menzilini daha da geliştirmek ve yüksek hız yeteneklerini ortaya çıkarmak üzere, iki yıl sürmesi planlanan uçuş test programının resmi olarak başlaması anlamına geliyor.

Airbus Helicopters CEO’su Bruno Even, “İlk uçuş, Airbus Helicopters ve 13 ülkedeki 40 iş ortağı için gurur verici bir gelişme” şeklinde konuştu. “Bu prototipin uçuş testlerinin, helikopterin yüksek hız yeteneklerinin ortaya çıkmasına öncülük etmesini ve yakıt tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunacak Eco mod sistemini geliştirmesini izlemeyi sabırsızlıkla bekliyorum.” ifadelerini kullandı.

Even ayrıca, bugüne kadar aldığı 90 patent ile Racer’ın, Avrupalı ortakların bir araya gelmesiyle ulaşılabilecek inovasyon düzeyinin mükemmel bir örneği olduğunu belirtti.

Racer prototipi, saatte 400 kilometrenin üzerinde seyir hızına ulaşmak ve aynı sınıftaki mevcut nesil helikopterlerle karşılaştırıldığında yakıt tüketimini yaklaşık %20 azaltmak üzere tasarlandı. Böylece Racer’ın prototipinin yapacağı uçuş testleri ile, hız, maliyet verimliliği ve görev performansı arasında bir optimizasyon sağlanması amaçlanıyor.

Helikopterin tasarımında, daha iyi havada kalma performansı için, çift kanatlı yanal Aneto-1X rotorlar ve asimetrik kesit profiline sahip bir arka gövde tercih edildi.

Safran ile ortaklaşa geliştirilen hibrit-elektrikli Eco mod sistemi, düz uçuş sırasında, iki Aneto-1X rotorlarından birinin duraklatılmasına olanak tanıyor. Böylece helikopterin ürettiği CO2 emisyonları azalıyor. Ek olarak Racer’ın prototipinin uçuş testleri sırasında, operasyonel akustik ayak izinin azaltılmasındaki gelişmelerin de ortaya çıkarılması amaçlanıyor.

Airbus Racer programı, 2010 yılında saatte 410 kilometre seyir hızına ulaşan başka bir deneysel helikopter olan Airbus X3 prototipinin elde ettiği başarıları geliştirecek.

X3’ün amacı, enerji verimli taşıma için sabit kanatları, enerji verimli itiş için yan rotorları ve enerji verimli VTOL uçuş kapasitesi sağlayan bir ana rotoru birleştiren, bileşik mimariyi doğrulamak olsa da Racer bu bileşik mimariyi operasyonel bir konfigürasyona daha da yakınlaştırmayı amaçlıyor. Bunu da yüksek hızın gerçek bir avantaj olabileceği belirli görevler için, yeteneklerin artırılması şeklinde sunmayı planlıyor.

adbanner