AJet İlk Kahire Uçuşunu Yaptı

2008 yılında Türk Hava Yolları’nın alt markası olarak Ankara merkezli hizmete başlayan Anadolu Jet, ayrı bir şirket olmasına karar verildikten sonra Ajet ismini alarak, 31 Mart 2024 itibariyle uçuşlarına başlamıştı. Geçtiğimiz haftalarda kendisine ait VF çağrı koduyla, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk yurt dışı açılışını Üsküp’e yapan AJet’in yeni uçuş noktası Mısır’ın başkenti Kahire oldu. AJet’in Sabiha Gökçen’den Kahire’ye yaptığı ilk uçuşun davetlileri arasında Boarding Info da vardı.

2 Ağustos 2024‘te, AJet’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘ndan (SAW) Kahire Uluslararası Havalimanı‘na (CAI) yaptığı ilk uçuş,  şirkete ait TC-LTY tescilli Airbus A321neo uçağıyla gerçekleştirildi.

İlk uçuşa, AJet CEO’su Kerem Sarp, şirketin üst düzey yetkilileri, Mısır’ın Ankara Büyükelçisi Amr Elhamamy, Sabiha Gökçen Havalimanı Mülki İdare Amiri Halil Avşar, Sancaktepe Kaymakamı Ahmet Karakaya ve çeşitli medya kuruluşlarından davetliler yer aldı.

170’in üzerinde yolcu ile gerçekleştirilen ilk Kahire uçuşu yaklaşık 2 saat sürdü. AJet uçağı, Kahire Havalimanı’na inişte, bir havacılık geleneği olan su takı ile karşılandı. İnişin ardından düzenlenen törende kurdele ve pasta kesildi. Havayolu, SAW-CAI hattında, haftada 5 uçuş gerçekleştirecek. Kahire uçuşları için biletleri 79 Dolar‘dan başlayan fiyatlarla satışa çıkaran havayolu, oluşan yolcu talebinden oldukça memnun.

İstanbul-Kahire rotasındaki yoğun yolcu trafiğini değerlendirmek isteyen AJet, iki ülkenin turizm ve ticaret hacimlerine katkı sağlamayı amaçlıyor. Mısır’ın başkenti Kahire, tarihi, doğal güzellikleri, mumyaları ve hala çözülemeyen gizemli piramitleriyle, yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor.

AJet’in, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan 40. yurt dışı noktası olan Kahire’ye uçuşlara başlamasıyla birlikte, uçuş ağını 25 ülkede 72 destinasyona genişletmiş oldu.

“YAKINDA YENİ UÇUŞ NOKTALARI EKLENECEK!”

Hat açılışına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan AJet Genel Müdürü Kerem Sarp, “AJet olarak, genişleyen uçuş ağımıza Kahire’yi eklemekten büyük mutluluk duyuyoruz. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımız, AJet ile bu tarihi şehre seyahat edebilecekler. Yakın gelecekte yine Mısır’da açacağımız yeni destinasyonlar ve ek frekanslarla daha fazla misafirimizi uçuşlarımızda ağırlayacağız.” şeklinde konuştu.

Kerem Sarp’ın konuşmasından öne çıkan detaylar şu şekilde:

  • Havayolunun hedefi, Ekim ayında Hurghada ve Şarm El-Şeyh hatlarını da açarak, Mısır’daki destinasyon sayısını 3’e çıkarmak.
  • Şu anda 32 farklı ülkede 93 destinasyona uçuş yapan AJet’in amacı, uçtuğu ülke sayısını önümüzdeki 5 yıl içinde 42‘ye; 2034 yılına kadar ise 51‘e yükseltmek.
  • AJet’in filosundaki uçakların yaş ortalaması yaklaşık 9.
  • Filodaki uçakların yaklaşık yüzde 25‘i yeni nesil modellerden oluşuyor.
  • Önümüzdeki günlerde filoya katılacak yeni nesil uçaklarla birlikte, filo daha da gençleşecek. Filoya 36 adet Boeing 737 MAX uçağının katılması bekleniyor.
  • Ekim ayında tamamen dijitalleşmeyi planlayan havayolu, önümüzdeki sene sonuna doğru, uçaklarında internet hizmeti sunmaya başlayacak. Uçakta sunulacak internet alt yapısı yerli şirket TCI tarafından sunulacak.
  • Uçak içindeki koltuk konfigürasyon farklılıkları ve standart oluşturamama sorunu, zaman içinde giderilecek. Tüm AJet uçakları aynı kabin ve koltuk yapısına sahip olacak.
  • Mevcut uçakları AJet renklerine boyama ve uçakların üzerine AJet stickerları yapıştırma işlemleri bir yandan sürdürülüyor.

“AJET RÖTARLARLA ANILMAYACAK!”

AJet’in sürekli rötarlarla anılan bir havayolu olmasından duyduğu rahatsızlığı dile getiren Kerem Sarp, geçtiğimiz yıl Temmuz ayında Anadolu Jet’in zamanında kalkış oranının yüzde 53 olduğunu; ancak AJet olarak bu yıl Temmuz ayında yüzde 61 zamanında kalkış oranı yakaladıklarını söyledi. Avrupa’daki zamanında kalkış oranlarında iyileşme yaşanırsa; AJet’in de yüzde 70 seviyelerine ulaşabileceğini dile getirdi.

Sarp’a göre:

  • Oldukça dar bir hava sahasına sahip olan Avrupa’da trafik geçen seneye göre yüzde 14 arttı ve olumsuz hava koşullarının da buna eklenmesi nedeniyle, uçuşlar rötarlı gerçekleşiyor.
  • Uçakların emniyetli şekilde operasyonlara devam edebilmesi için bazen rötarlar kaçınılmaz hale geliyor.
  • Havacılıkta sıfır rötar diye bir durum yok. En iyi aylarda bile zamanında kalkış oranları yüzde 80-81’lerde gerçekleşiyor.
  • AJet’in Ankara merkezli uçuşlarında, zamanında kalkış oranları yüzde 75 seviyelerine yükseltildi.
  • 31 Mart 2024’te operasyonlara başlayan şirket, şu ana kadar 6 milyonun üzerinde yolcu taşıdı.
  • AJet, 2024 yılı için yolcu sayısı hedefini 20 milyon olarak belirledi.
  • AJet’in uçuşlarının yüzde 70‘i iç hat rotalarında gerçekleşiyor. Hedef, hem iç hat hem de dış hat uçuş noktalarının sayısını artırmak.

Artık rötar konusunu gündemlerinden çıkardıklarını dile getiren Sarp, “Bundan sonra yolcularımızın nasıl daha konforlu seyahat etmelerini gerçekleştirebiliriz. Onlara hangi imkanlar sunabiliriz. Bu konulara çalışıyoruz.” dedi.

Kerem Sarp, “Bundan sonra AJet rötarlarla anılmayacak ve bu topraklarda doğan bir marka olarak; bu ülkeye kattığı değerlerle gündeme gelecek.” ifadelerini kullandı.

AJET ÖĞRENCİLERİ SEVİNDİRECEK!

Öğrencilerin ekonomik ve hızlı seyahatler yapabilmeleri için, onlara imkan sağlamayı planladıklarını anlatan Sarp, “sadece işin ticaret boyutunu değil aynı zamanda bu topraklara değer katan vatandaşlarımıza nasıl değer katarız onun hesabını yapıyoruz” şeklinde konuştu.

  • AJet, YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak projeler üzerinde çalışıyor.
  • Önümüzdeki süreçte lise ve üniversite öğrencilerine yönelik müjdeler duyurulacakl.
  • Yurt dışında eğitim gören yüksek lisans ve doktora öğrencilerine de indirimli uçuş imkanı tanınması için çalışmalar sürüyor.

AJet, bundan sonra sosyal sorumluluk projelerine konsantre olmayı düşünüyor.

“AJET KENDİSİNİ ANLATAMADI!”

Kendilerini halka anlatamadıkları konusunda özeleştiri yapan Kerem Sarp, “İnsanlar, ‘Anadolujet’ti, AJet oldu. Sadece tabela değişti’ sanıyorlar” şeklinde konuştu. Aslında olay sadece markanın isminin değişmesi değil. Tamamen sıfırdan yeni bir havayolu kuruldu. AJet, Türk hava Yolları’nın tecrübesi, kültürü, birikimi ile tamamen sıfırdan kurulan bir havayolu ve bütün sistemleri yeni” diyerek, insanlardaki AJet algısını, değiştirmek zorunda olduklarına vurgu yaptı.

Sarp’a göre:

  • AJet, ilk günden beri yerli markalarla çalışıyor.
  • Kıyafetlerden, uçuş programlamasına; uçakta sunulan ürünlerden, yazılımlara kadar yerli markalarla iş birliği yapılıyor. Uçak içi internette de yerli marka ile çalışılacak.
  • Bu sayede AJet’in kazandığı para yurt dışına gitmiyor. Bir şekilde Türkiye ekosisteminin içinde kalıyor.
  • Şirketin, koltuk ücreti dışında elde ettiği yan gelirler (ancillary revenue) şu an için yüzde 8 düzeyinde. Önümüzdeki 10 yıl içinde hedef, yan gelirleri yüzde 35 seviyesine çıkarmak.
  • AJet, tamamen kendisine ait bir sadakat programını da hayata geçirmeye hazırlanıyor. THY’nin Miles and Smiles programı ile yapılan iş birlikleri, mil kazanımı ve lounge kullanım hizmeti devam ettirilecek olsa da şirketin tamamen kendisine ait bir sadakat programı  da olacak.
  • Havayolunda görev yapan kabin ekiplerinin, üniformalarının altına spor ayakkabı giyebilmesi için de çalışmalar hızlandırıldı.

Son zamanlarda, uçakta kural tanımaz yolcu vakalarının sayısının artışından rahatsız olduğunu söyleyen Sarp, kabin ekibi ve diğer görevlilerle tartışan ve onlara fiziksel şiddet uygulayan yolculara karşı hem yasal yollara başvurduklarını hem de bu tarz yolcuları kara listeye alarak, kendi uçaklarında uçurmadıklarını söyledi.

AJET KATARLILARA SATILDI MI? SATILACAK MI?

Bu etiketin AJet üzerine yapıştığını söyleyen Sarp, yaptığı açıklamalarla, havayolunun Katarlılara satışı ile ilgili söylentileri yalanladı.

Sarp’a göre:

  • AJet, %100 Türk Hava Yolları’nın iştiraki durumunda.
  • AJet de diğer iştirakler gibi, kendi hedefleri olan bir şirket.
  • AJet, Türk Hava Yolları’nın düşük maliyetli (low cost) havacılık pazarında, rakipleri ile mücadele etmek için kurduğu bir marka.
  • THY’nin ve AJet’in iş modeli tamamen birbirinden farklı. Türk Hava Yolları, AJet markasını büyütüp, daha iyi noktalara getirmeyi planlıyor.
  • AJet’in amacı, Türk Hava Yolları’nın ardından Türkiye’deki en büyük hava yolu olmak.
adbanner