Almanya’nın Problem Çocuğu: Lufthansa

Lufthansa Grubu’nun CEO’su Carsten Spohr, Almanya’nın ulusal bayrak taşıyıcısını, daha yalın, daha maliyet etkin rakiplerle rekabet etmekte zorlanan bir “sorunlu çocuk” olarak tanımladı. Spohr, Lufthansa’yı 2026 yılına kadar grubun “amiral gemisi” olarak yeniden konumlandırmayı hedeflediklerini söyledi. Spohr’un zihnindeki Lufthansa’yı iyileştirme planının, büyük ölçüde maliyetleri düşürmek üzerine odaklandığı görülüyor.

Medya ve yatırımcılara yönelik bir brifing yapan Spohr, “Lufthansa’nın 2026’daki 100. doğum gününde, bir kez daha grubun amiral gemisi olmasının açık bir hedef” olduğunu söyledi. Ancak yüksek maliyetlerin, bayrak taşıyıcı havayolunun kârlarını baskıladığına vurgu yaptı. Bu durum nedeniyle, Lufthansa Havayolları’nın, Lufthansa Grubu içindeki genel performans düzeyinin düştüğünü belirtti.

Lufthansa Grubu, bünyesinde Austrian Airlines, Brussels Airlines ve SWISS gibi ana taşıyıcılarının yanı sıra; Eurowings, Discover, Lufthansa City ve Lufthansa CityLine gibi çok sayıda düşük maliyetli taşıyıcıyı da barındırıyor.

Spohr, grup içindeki diğer havayollarının, grubun isim babası olan Lufthansa Havayolları’na kıyasla çok daha iyi marjlarla faaliyet gösterdiğine inanıyor. Filo modernizasyonunda yaşanan gecikmelerle birlikte Allegris isimli yeni Business ve First Class kabinlerin de hizmete başlamasının çok gecikmiş olması da dahil olmak üzere Lufthansa’nın bir dizi başka sorunla da karşı karşıya kaldığı söylendi.

Sendika Durumdan Endişeli!

Lufthansa’da görev yapan kabin ekibini temsil eden UFO Sendikası, Sophr’ın ana taşıyıcıyı kasıtlı olarak küçültmek, sorumlulukları Eurowings ve Lufthansa City gibi daha yeni ve daha ucuz havayollarına aktarmak için sahneyi hazırladığından endişeleniyor.

Uzmanlar sendikanın yaşadığı korkuların tamamen yersiz olmadığını düşünüyor. Bir çok uçuş rotasının Lufthansa’dan alınarak, grup içindeki daha ucuz havayollarına devredilmesi bu durumun en büyük kanıtı. Öte yandan Sophr, İtalya’nın yeni ulusal havayolu ITA Airways gibi yabancı havayollarına yatırım yapmayı tercih ediıyor. Grup ayrıca Portekiz’in ulusal havayolu TAP Air Portugal’a yatırım yapmayı da hedefliyor.

UFO Sendikası, Lufthansa’da cömert sözleşmelerle ve makul ücretlerle çalışan deneyimli kabin ekibinin, yönetim tarafından “çok pahalı, çok verimsiz, çok hantal” olarak tanımlandığını söylüyor. Lufthansa’nın binlerce hoşnutsuz kabin ekibi ve yer personelinin, operasyonarı adeta felç eden bir grev sürecinden sadece birkaç ay sonra, yeni bir sözleşme anlaşmazlığı nedeniyle yeniden grev yapabileceği konuşuluyor.

Lufthansa’nın çalışanları işe geri döndürmek için yapmak zorunda kaldığı anlaşmalar, tüm grubun kârlılık düzeyini etkiledi. Bu da Lufthansa Havayolları’nda kapsamlı bir dönüşüm programına başlanmak zorunda kalınmasına neden olduğu düşünülüyor. Spohr tarafından yapılan bu açıklamaların da bu açıdan değerlendirilmesi gerektiği söyleniyor. Kısacası, Lufthansa’da önümüzdeki günler, daha fazla endüstriyel çekişme ve daha fazla maliyet azaltma planlarının konuşulacağı günlere gebe gibi görünüyor.

adbanner