Atatürk Havalimanı’nda Kargo Operasyonları Sona Erdi

Türk Hava Yolları’nın kargo iştiraki Turkish Cargo, hava kargo taşıma faaliyetlerinin tamamını İstanbul Havalimanı’ndaki Mega Kargo Tesisi SMARTIST’te birleştirdi.

İstanbul Havalimanı’nın Nisan 2019 tarihinde hizmete açılmasıyla birlikte yolcu seferleri üzerinden gerçekleştirdiği kargo faaliyetlerini buraya taşıyan Turkish Cargo, kargo uçağı operasyonlarını ise Atatürk Havalimanı’nda sürdürüyordu. Hava kargo şirketi, altyapısının tamamıyla hazır hale gelmesiyle birlikte, kargo uçağı faaliyetlerini de 72 saat süren geçiş operasyonuyla İstanbul Havalimanı’ndaki Mega Kargo Tesisine taşıdı. Bu büyük taşınmayla Atatürk Havalimanı’na veda eden Turkish Cargo, bundan sonraki tüm operasyonel süreçlerini hava kargo lojistiğinin yeni merkezi SMARTIST’ten yürütecek.

4125 ekipman taşındı

Boarding Info kurucusu Muhammed Yılmaz, taşınma operasyonunu yürüten Yılnak A.Ş. Genel Müdürü Ömer Gece ile Atatürk Havalimanı’nda kurulan Geçiş Yönetim Merkezi’nden operasyonu takip etti. Taşınma operasyonu kapsamında, 50 TIR ile 160 sefer gerçekleştirildi. TIR’ların Türkiye – Yeni Zelanda arasındaki mesafeye denk gelen yaklaşık 16 bin kilometre yol kat ettiği operasyonda, TGS ve Turkish Cargo’ya ait 80 farklı tipte 4125 ekipman Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na taşındı.

72 saatlik taşınma operasyonunun tamamı, 20 kişilik bir ekiple ve onlarca kamera ile an be an kayıt altına alındı. Bütün bu görüntüleri de önümüzdeki günlerde YouTube kanalımız Boarding Info’da izleyebileceksiniz…

Atatürk Havalimanı’ndan son uçuş yapıldı

Türk Hava Yolları’na 89 yıl boyunca ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’ndan son kez havalanan Turkish Cargo uçakları, yurtdışı rotalarını tamamladıktan sonra İstanbul Havalimanı’na indi. Taşınma sonrası Turkish Cargo, Airbus 330F uçağıyla gerçekleştirdiği TK6455 numaralı ISL-KRT (Atatürk Havalimanı – Hartum, Sudan) seferiyle Atatürk Havalimanı’na veda etti.

Bundan böyle Atatürk Havalimanı’nı yalnızca iş jetleri ve devlet uçakları kullanacak. Ticari yolcu ve kargo uçuşlarının tamamı İstanbul Havalimanı’ndan yapılacak.

Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, SMARTIST’in tam kapasite operasyon başlangıcı ile ilgili olarak; “Geçtiğimiz 3 yıl boyunca her iki hub’ımızda da çok ciddi bir operasyon yürüttük. Atatürk Havalimanı’nda kargo uçaklarımızın, İstanbul Havalimanı’nda ise yolcu uçaklarımız ve paxfre* kapasitesini kullandık. Kargo uçaklarımızla 23 bin, paxfre olarak ise 6 bin olmak üzere yaklaşık 30 bin sefer gerçekleştirdik ve 2,5 milyon tonu Atatürk Havalimanı’ndan, 1,8 milyon tonu ise İstanbul Havalimanı’ndan olmak üzere 4 milyon tondan fazla hava kargo yükü taşıdık.

Şimdi ise hizmet kalitemizden ödün vermeksizin “dual hub” olarak başarıyla sürdürdüğümüz hava kargo faaliyetlerimizi, İstanbul Havalimanı’nda tek bir çatı altında birleştiriyoruz. Türkiye’nin hava kargo köprüsü Turkish Cargo olarak, bütün süreçleri otonom ve robotik sistemlerle donatılmış yeni yuvamız SMARTIST ile geleceğe hiç olmadığı kadar hazırız.” ifadelerini kullandı.

Dünya lojistiğinin yeni merkezi olacak

İstanbul Havalimanı’nda tek çatı altında en büyük endüstriyel bina olacak şekilde tasarlanan SMARTIST, tüm fazları tamamlandığında 340.000 metrekarelik alanda yıllık 4 milyon tonluk bir kapasiteye ulaşmış olacak. Artırılmış Gerçeklik, Otomatik Depolama Sistemleri, Robotik Süreç Otomasyonu ve İnsansız Kara Araçları gibi akıllı teknolojiler ile donatılan tesis, operasyonel hız ve kalite noktasında Turkish Cargo’nun benzersiz hizmet kalitesini çok daha ileriye taşıyacak. Bu mega tesis aynı zamanda İstanbul’un kıtalara yayılmış konumunun da altını çizecek ve Doğu ile Batı arasındaki ticaret için mükemmel bir geçiş kapısı olacak. Böylece dünyadaki hava kargo trafiğinin büyük kısmı İstanbul Havalimanı’ndaki yeni hub’a çekilerek, İstanbul’un dünyanın lojistik merkezine dönüşmesi sağlanacak.

*Paxfre; Yolcu uçağıyla, yolcu olmaksızın gerçekleştirilen kargo seferi

adbanner