Lüksemburg’un ulusal havayolu Luxair, Paris Air Show’da ABD’li imalatçı Boeing’e verdiği 4 adet sipariş ile henüz uçuşa elverişlilik sertifikası almayı başaramayan Boeing 737 MAX-7 uçağının Avrupa’daki lansman müşterisi olmak için düğmeye bastı.
Lüksemburg’un ulusal havayolu Luxair, dört adet Boeing 737 MAX 7 sipariş ederek, bu uçağın Avrupa’daki lansman müşterisi oldu. Sipariş edilen bu dört uçak, havayolunun bu yılın başlarında verdiği dört adet 737 MAX 8 siparişini destekleyecek ve şirketin mevcut Boeing 737 filosunu güçlendirecek. Verilen dört uçak siparişi, havayolunun Avrupa çapındaki uçuş ağında rotalarını çeşitlendirmeye ve frekanslarını artırmaya ortam hazırlayacak.
Havayolunun Boeing 737 MAX ailesi uçakları için toplam sipariş sayısı sekize yükseldi. Geçtiğimiz Mart ayında Luxair, Boeing’e dört adet 737 MAX 8 uçağı sipariş etmişti. Havayolu bu uçakların ikisini kiralama; diğer ikisini ise doğrudan satın alma yoluyla filosuna katacak.
Boeing, MAX 8 siparişlerinin, Luxair’in mali durumuna uyacak şekilde hayata geçirilmesini kabul etti. Uçakların dördünü de havayoluna satmak yerine, siparişi ikiye bölmeyi kabul etti. Havayolu, Avrupa’da yaklaşan yoğun yaz sezonuna hazırlanmak için önümüzdeki haftalarda teslim alınması beklenen ilk iki uçağı kiralama yöntemiyle filosuna katacak.
ABD’li imalatçı Boeing, 737 MAX 7 uçakları için ABD Federal Havacılık İdaresi-FAA’den, bu yılın sonuna kadar uçuşa elverişlilik sertifikasını almayı hedefliyor.
Luxair’in 737 MAX 7 filosu ile operasyonlara başlaması, havayoluna Avrupa’daki uçuş ağında daha fazla esneklik sağlarken, uçağın yakıt tasarruflu tasarımı sayesinde, havayoluna gelişmiş operasyonel kazanç sunacak.
Boeing tarafından yapılan bir açıklamaya göre, şirketin devam eden sürdürülebilirlik taahhüdü, MAX 7 ve MAX 8 modellerinin gelişmiş tasarımına yansıtıldı. Ortalama olarak, her bir 737 MAX, yerini aldığı uçağa kıyasla yılda yaklaşık sekiz milyon lb CO2 emisyonu tasarrufu sağlayabilir.
ABD’li üreticiye göre, yeni uçaklar aynı zamanda daha sessiz olmaları nedeniyle, yerine geldikleri uçaklara göre, %50 daha az gürültü ayak izi oluşturuyor.
Luxair CEO’su Gilles Firth, Boeing 737 MAX-7 uçakları için verdiği siparişi açıklarken şu ifadeleri kullandı:
“Luxair’in büyümesine yatırım yapmaya devam ediyoruz. Dört Boeing 737-7 için yapılan bu anlaşma, ulusal havayolumuz için uzun vadeli bir geleceği güvence altına almak için ekstra bir adım. Bu tür uçaklar, Luxair için, IATA tarafından önerilen 2050 yılına kadar emisyonların sıfıra indirilmesi konusunda mükemmel bir uyum anlamına gelirken; pazarın gereksinimlerini de karşılıyor. 160 yolcu kapasiteli 737-7, yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltacak ve Luxair’in destinasyon ağında esneklik sunacak.”
Boeing Ticari Uçaklar Küresel Satış ve Pazarlama Kıdemli Başkan Yardımcısı Brad McMullen de Luxair’in 737 MAX 7 siparişleri ile uçağın Avrupa’daki lansman müşterisi olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Luxair Filosunda Kaç Uçak Var?
Luxair, sipariş ettiği bu dört uçağı filosuna kattığında, uçak sayısını 27’ye yükseltecek.
Ch-aviation verilerine göre, havayolunun filosunda şu anda 21 uçak bulunuyor. Dört adet yeni nesil 737-700 ve dört adet 737-800‘den oluşan mevcut Boeing filosuna ek olarak, German Airways’den kiralanan bir çift Embraer ERJ 190-100LR ile birlikte 11 adet De Havilland Canada Dash 8 Q400 turboprop da havayolunun filosunda aktif olarak uçuyor.
Havayolu, ilk iki MAX 8’in kısa süre içinde filoya katılmasıyla birlikte, yeni yakıt tasarruflu uçaklarıyla çoğu büyük Avrupa şehrine, iş merkezine ve uluslararası merkeze hızlı hava hizmeti sunmaya devam etmeyi planlıyor.
Havayolu, yeni 737 MAX filosu ile yolculara daha rahat bir uçuş deneyimi sağlayacak modern koltuk tasarımlarını da hayata geçirecek. Yolcular ayrıca, kendilerine daha fazla alan sunan büyük baş üstü dolaplarına ek olarak daha geniş bir kabin deneyimi yaşayacak.