Boeing 737 MAX Uçaklarında Yeni Bir Üretim Kusuru Tespit Edildi

Boeing 737 MAX uçaklarında yeni bir üretim kusuru tespit edildi. Uçakların arka basınçlandırma bölgesinde bazı bağlantı deliklerinin yanlış açıldığı anlaşıldı. Tespit edilen kusur, uçakların yalnızca bir kısmını etkiliyor. Yaşanan bu tatsız durum, Boeing’in yıl sonu üretim hedeflerine ulaşmasını engelleyip, Airbus’a karşı geride bitirilen bir yıla daha mal olabilir.

ABD’li imalatçı Boeing, en çok satan modeli olan 737 Max uçaklarında yeni bir üretim hatası olduğunu duyurdu. Havayollarından gelen uçak talebinin artışına bağlı olarak, daha fazla uçak teslim etme çabası veren Boeing için, bu gelişme hiç beklenmedik bir gelişme olarak yorumlandı. Uçakta tespit edilen kusurun, bazı 737 Max uçaklarının arka basınçlı bölgesinde yanlış açılan bağlantı delikleri ile ilgili olduğu belirtildi. The Air Current, 737 uçaklarının gövdesinde, yüzlerce yanlış pozisyonlanmış ve tekrarlanmış delik bulunduğunu bildirdi.

Uçakların gövdelerini üreten, askeri versiyon P-8 Poseidon da dahil olmak üzere, Boeing 737 programının 1. Seviye tedarikçisi olarak kabul edilen Spirit AeroSystems, hatanın tüm bölgelere yayılmadığını belirtti. Üretici, “arka basınç bölmesi için birden fazla tedarikçiyle çalıştığımız göz önüne alındığında, parçaların yalnızca belirli bir alt birimlerinde bu kusur var” şeklinde bir açıklama yaptı.

Spirit AeroSystems ayrıca, Boeing’in acil bir uçuş emniyeti endişesi olmadığına karar verdiğini ve bu nedenle aktif Boeing 737 MAX ve P-8 Poseidon filosunun “uçmaya devam edebileceğini” açıkladı.

Tespit edilen sorunun, yaklaşan 737 teslimatlarını kesin olarak etkilemesi bekleniyor. Boeing, “Acil eylem planı kapsamında, sorundan etkilenen uçakları tespit etmek ve ardından hataları düzeltmek için kapsamlı bir inceleme başlattıklarını” duyurdu.

Ancak Boeing, müşterilerine, bu sorundan etkilenmeyen 737 Max uçaklarının, planlanan teslimat takvimlerine uyulacağına dair güvence verdi.

Bu kusurun ortaya çıkması, ABD’li imalatçının Max ve diğer uçak modellerinde karşı karşıya kaldığı üretim zorluklarının listesine yeni bir madde daha eklenmesine yol açtı. Şirketin öncelikli hedefi, havayollarının artan talebini karşılamak için, üretim seviyelerini yükseltmek. Boeing uçakların üretim sayılarını ayda 31’den 38’e çıkardı. 2025-2026 döneminde ise ayda 50 adet üretim miktarına ulaşılması planlanıyor.

Şu an itibariyle Boeing, yeni keşfedilen bu sorunun, 2023’te öngörülen 400 ila 450 Max teslimatının durumunu değiştirip değiştirmeyeceği konusunda açıklama yapmaktan kaçınıyor.

Boeing’e olan bağlılığını sürdüren Spirit AeroSystems, duruşunu bir kez daha teyit etti. Kansas merkezli tedarikçi, üretim döngüleri dahilinde, sorundan etkilenen birimleri belirlemek ve gerekli düzeltmeleri yapmak için Boeing ile işbirliği yapmaya devam etmeye odaklandıklarını açıkladı. Mevcut durumda tespit edilen yeni sorunun yıllık teslimat hedefini önemli ölçüde engelleyeceği bir senaryo öngörmediklerini de açıkladı.

2023 yılı Temmuz sonu itibarıyla Boeing, müşterilerine 309 uçağı teslim etmeyi başardı. Aynı süreçte,en büyük rakip Airbus’ın teslim ettiği uçak sayısı 381 olarak gerçekleşti.

adbanner