Boeing CEO’su Calhoun 777X’teki Gecikmelerle 7 Milyon Dolar Kaybetti

Boeing CEO’su David Calhoun, 777X programındaki gecikmeler nedeniyle, 7 milyon Dolarlık’lık ikramiyeden oldu. Calhoun, ikramiyeyi kaybetmiş olsa da iki yıl için eline geçecek para, 14 milyon Dolar’ın üzerinde.

Boeing 777X’in, en az 2025’e kadar hizmete girmeyeceğinin kesinlik kazanmasının ardından, ABD’li imalatçının CEO’su Dave Calhoun, 7 milyon Dolarlık ikramiyesini alamayacak.

Boeing, 2020’de CEO koltuğunu Dennis Muilenburg‘un yerini Calhoun aldığında, kendisine performansa dayalı prim sistemini önerdi. Koltuğa oturan Calhoun’un motivasyonu, 2023’ün sonuna kadar en az yedi kritik hedefi gerçekleştirmek üzerine kuruldu.

Calhoun’un maaş paketi kapsamında eline geçecek para, ekstralar hariç, 2021 için 7,4 milyon Dolar ve 2022 için 7 milyon Dolar olarak belirlendi.

David Calhoun, 777X programında yaşanan gecikmeler nedeniyle 7 milyon Dolar primi kaybetti

Boeing tazminat komitesi geçtiğimiz yıl Ağustos ayında bir araya geldi. Komite, Boeing 777X için belirlenen hedef olan 2023’e kadar, uçağın hizmete girmesi pek olası olmadığı için, belirlenen teşvik paketinin geçerli olmamasına karar verdi.

Boeing, 777X’in ilk teslimatının, sertifikasyon sürecindeki aksaklıklar nedeniyle 2025’e kadar beklenmediğini duyurdu. 777X programı 2013’te başlatılmıştı.

Boeing tazminat komitesi, CEO için yapılacak teşvik ödemelerinin tamamını kesmedi. Calhoun, 737 MAX’ı yeniden gökyüzü ile buluşması da dahil olmak üzere, performansa dayalı hedeflerinin çoğuna ulaşma yolunda ilerliyor. Komite, Boeing 777X ile ilgili Calhoun döneminde yaşanan gelişmelere de saygı duyulduğunu açıkladı. Ancak şirketin çıkarlarına en uygun seçeceğin, CEO’ya bu konuda ikramiye ödenmemesi olduğu vurgulandı.

Geçtiğimiz ay, Boeing, 2025 yılına kadar yönetimde kalması için bir teşvik olarak Calhoun’a yaklaşık 5,3 milyon Dolar’lık hisse senedi verdi.

777X Projesinde Ne Oluyor?

İlk olarak 2013’te duyurulan 777X projesi, geliştirme aşamasında çok sayıda kriz ile karşılaştı. Ocak 2020’de Seattle’daki Plane Field’da uçağın ilk test uçuşu gerçekleştirildi. Projenin başlangıcında, 2013 yılında Emirates’ten gelen 76 milyar Dolar değerindeki dev siparişin ardından, Boeing’in yeni geniş gövdeli uçağı için umutlar ve beklentiler çok yüksedi. Bu hamle, tüm zamanların en önemli uçak siparişlerinden biri olarak kayıtlara geçti.

777X programında devam eden aksilikler Boeing’e milyarlarca Dolar’a mal oldu. Boeing, Ocak 2021’de 6,5 milyar Dolar zarar açıkladı. İlk 777X teslimatının, 2025’e kadar gerçekleşmesinin beklenmediği yönündeki açıklamadan sonra, Nisan 2022’de 1,5 milyar Dolar daha zarar yazıldı.

777X programı için üretilen dört adet test uçağından ikisi aktif durumda. Diğer iki uçak ise en az altı aydır uçmadı.

Şu anda, Boeing’in sipariş defterinde 777X için 350’den fazla sipariş bulunuyor. Bunlar arasında en önemlileri:

Emirates – 115
Qatar Airways – 74
Singapur Havayolları – 31
Lufthansa – 20

adbanner