14 yaşındaki bir kız çocuğu, British Airways’in Londra Heathrow’dan Miami’ye gerçekleştirdiği BA207 sefer sayılı uçuşta, bir kabin memurunun yanlışlıkla üzerine döktüğü kaynar kahve nedeniyle ikinci derece yanıklar yaşadı. Olay, 18 Ekim 2023 tarihinde meydana geldi ve genç kızın bacaklarında kalıcı izler bıraktı.
Yaşı nedeniyle ismi açıklanmayan genç yolcu, Nairobi’de gerçekleştirdiği gönüllü hizmet çalışmasının ardından, büyükannesiyle birlikte Porto Riko’daki evine dönüyordu. Uçuş sırasında, bir kabin görevlisi, kızın dizlerinin üzerindeki tepsiye boş bir fincan yerleştirip büyük bir kaptan kahve dökerken, fincanın devrilmesi sonucu sıcak içecek doğrudan kızın kucağına döküldü. Bu olay, kızın uçuşun büyük bir bölümünde ağrı içinde kalmasına neden oldu.
Uçakta bulunan bir doktor, kızın yanıklarını ikinci derece olarak değerlendirdi. Ancak, mürettebatın tıbbi yardım sağlamak yerine sadece çikolata teklif ettiği iddia edildi. Bu durum, kızın ailesinin, Montreal Konvansiyonu 17’nci Madde kapsamında, British Airways’e karşı 750.000 doların üzerinde tazminat talebiyle dava açmasına yol açtı. 14 sayfalık dava dosyasındaki iddialara göre, kızın yaralarını tedavi etmek için kabin ekibinden ilk yardım çantası isteyen doktora, bu kadar ciddi yanıklarla başa çıkmaya uygun olmayan bir yanık losyonu içeren küçük bir çanta verildi. Uçuşun geri kalanında, küçük kızın acı içinde ağladığı bilgisinin yer aldığı dosyada, Miami’ye vardıklarında, havayolunun yaralarını değerlendirmek için kapıda bekleyen tıbbi personel olmamasının da oldukça şaşırtıcı olduğu ifadeleri yer aldı.
Aile, havayolu şirketinin sıcak içeceklerin servisinde güvenlik protokollerine uymadığını ve olay sonrası yeterli tıbbi destek sağlamadığını iddia ediyor. British Airways ise konuya ilişkin henüz resmi bir açıklama yapmadı.
Uçakta üzerine sıcak içecekler dökülen yolcuların havayollarına açtığı davalar arttı!
Son yıllarda uçakta benzer sorunlar yaşayan yolcular tarafından, Montreal Sözleşmesi’nin 17. Maddesi uyarınca bir dizi yüksek profilli talepte bulunuldu. Havayolları, bu tip olaylarda genelde yolcunun ihmalkar olduğu iddiasıyla, taleplere karşı mücadele etmeye çalışıyor olsa da mahkemeler genellikle mağdur yolcuların tarafını tutuyor.
İlgili İçerik | Pilot Kokpite Kahve Dökerse Uçak Düşer mi?
Avrupa’da 2019 bir mahkemenin, kabin görevlisinin hatası olmamasına rağmen, havayolunun kahve yanığından sorumlu olduğuna karar vermesinin ardından, uçakta sıcak içecek servisinin tamamen durdurulması tartışmaları bile gündeme gelmişti.
2023’te, Stuart Harris isimli bir yolcu, Virgin Atlantic ile yaptığı uçuşta yaşanan türbülans sırasında, içeceğin devrilmesi sonucu sıcak kahveyle haşlandıktan sonra, havayollarının kahve fincanlarına kapak takmasının zorunlu hale gelmesi için dava açmıştı. Virgin Atlantic, başlangıçta uçuş sırasında olağandışı bir şey olmadığı gerekçesiyle, iddiaya itiraz etmeye çalıştı. Ancak havayolu, uzmanlar tarafından hazırlanan tıbbi kanıtların, mahkemeye sunulmasının ardından, uzlaşma yoluna gitmeyi kabul etti.
Kaynak: Paddle Your Own Kanoo