CS100 ve CS300 Uçakları Airbus Ailesine Katıldı

Avrupalı imalatçı Airbus, Kanadalı Bombardier’in bölgesel jet C Serisi uçaklarının üretim programının yüzde 50.1 hissesini satın alarak kontrolü ele aldı. Ekim 2017’de varılan anlaşma şartlarına göre geri kalan hisselerin yüzde 34’ü yatırım şirketi Québec Investissement ve yaklaşık yüzde 16’sı ise Bombardier’in.

1 Temmuz’da programın kontrolü ve şirketin yönetimini Airbus’ın devralmasının ardından Airbus Ticari Uçaklar performans yönetim şefi Philippe Balducchi şirketin başına getirildi. Yönetim değişiminin ardından hem merkez ofis hem de uçakların üretiminin tamamlanacağı son montaj hattının Kanada’nın Mirabel şehrinde kalmasına karar verildi. 110 ve 150 koltuk kapasiteli CS100 ve CS300 olmak üzere iki farklı modeli bulunan dar gövdeli uçaklar, böylece Airbus portföyünün bir parçası olacak. C serisi uçakların isimlerinin de Airbus A220-100 ve A220-300 olarak değiştirilecek. Kanadalı imalatçı Bombardier ise birincil odak noktası olan bölgesel uçak pazarına dönüş yaparak CRJ ve Q400 programlarına ağırlık verecek.

Bombardier’s kanatlarının üretildiği ve yaklaşık 1000 çalışanı bulunan Belfast’taki tesis korunacak.

Airbus, C Serisi uçakları kendi ürün gamına alarak; bölgesel uçak pazarındaki eksikliğini gidermeyi amaçlıyor. 100-140 koltuk kapasiteli pazardaki talebin, Avrupalı imalatçının mevcut uçak modelleri arasındaki boşluğu çok iyi bir şekilde dolduracağına inanılıyor. Böylece Airbus 100-240 arasında tüm kapasitelere göre elinde uçak modeli bulundurmuş oluyor.

Airbus’ın yeni nesil dar gövde uçakları; A321neo, A320neo, A319 neo ile birlikte CS100 ve Cs300 yani yenilenen isimleriyle A220-100 ve A220-300 oldu.

Uçuş ağını verimli bir şekilde genişletmek isteyen ve bölgesel uçuşlar ile ana ağını birleştirmek isteyen havayolları için uçakların çok iyi birer alternatif olduğu düşünülüyor.

C Serisi uçaklar, yaklaşık yüzde 20 yakıt sarfiyatı sunuyor. Buna bağlı olarak karbondioksit salınımı da aynı oranda azalıyor. Yani daha çevreci. Azot monoksit başta olmak üzere diğer zararlı gazların ise yüzde 50 oranında daha az olduğunu söylemek mümkün. Ayrıca uçaklar çok daha sessiz. Geniş ve ferah kabini ile yeni nesil aydınlatma sistemi sunan C Serisi uçaklar yolcuya konforlu bir seyahat vaadediyor.

Performans-ekonomi ve bakım konuları bir araya geldiğinde C Serisi uçaklar tercih nedeni oluyor.

Bugüne kadar üretilen C Serisi uçaklar için 65 defa C-Check (büyük bakım) yapıldı ve hiç bir bulguya rastlanmadı.

Bugüne kadar 402 sipariş alan ve 38 adet teslimat yapılan C Serisi uçaklar 3 ayrı havayolunda (Swiss, Air Baltic, Korean) 75 bin saatten daha uzun süredir görev yapıyor. Ortalamaya vurulduğunda uçaklar günde 10’dan fazla uçuşta 18 saatten fazla operasyon gerçekleştiriyor.

Airbus, dar gövde uçak modelleri için bugüne kadar 14.678 sipariş aldı. 8256 teslimat gerçekleştirdi. 6422 bekleyen siparişi bulunuyor.

Airbus’ın merkezi Toulouse’de düzenlenen törenle işbirliği resmiyet kazandı.

Boarding Info töreni yerinde takip ediyor.

Detaylar gelecek…

adbanner