Embraer Turboprop Uçak Planından Neden Vazgeçti?

Brezilyalı uçak üreticisi Embraer, bir süre önce kamuoyu ile paylaştığı, turboprop uçak üretme planını, daha sonra yeniden değerlendirme kararı aldı. Şirketin, gelişmiş motor teknolojisini beklediği belirtiliyor.

Embraer’in turboprop uçak projesi askıya alındı. Brezilyalı uçak üreticisi “Hibrit Tahrik Sistemini” araştırıyor ve 2050 yılına kadar “Net-Sıfır” emisyonu hedefliyor.

Embraer, daha önce duyurulan bölgesel turboprop uçağı ile ilgili çalışmaları hızlandırmamaya karar verdi. Şirketin ticari havacılık başkanı Arjan Meijer’e göre alınan kararın arkasında, motor tedarikçilerinin, 2029 sonunda ürünü piyasaya sürmek için tatmin edici bir çalışma planı ortaya koyamaması var.

Meijer, uçağı geliştirme girişiminin askıya alınması kararının ardından, yaşadığı hayal kırıklığını dile getirerek, bazı havayollarının da bu durumdan, aynı ölçüde rahatsız olduğunu belirtti. Meijer, daha sessiz bir kabin ve üstün performans ile karakterize edilen bu tip bir uçağa yönelik pazar talebinin güçlü olduğunu savunuyor.

Meijer: “Bu uçak için çalışmalarımızı, yalnızca performans, maliyet, güvenilirlik ve yakıt tüketimini dengeleyebilirsek başlatacağımıza dair net beklentiler ortaya koymuştuk. Ne yazık ki, mevcut motor teknolojisi ve Orijinal Ekipman Üreticileri (OEM’ler) tarafından sunulan seçenekler buna izin vermedi.” dedi.

Meijer’in yetersiz olduğunu söylediği mevcut motor ürünlerini, Pratt & Whitney Canada ve Rolls-Royce önermişti. Daha sonra Rolls-Royce, yeni CEO’su Tufan Erginbilgiç yönetiminde gerçekleştirilen büyük reformlarına odaklanabilmek için bu konudaki ilgisini yitirmişti.

Embraer, son yıllarını, 70 ve 90 koltuklu bir turboprop ailesinin uygulanabilirliğini düşünerek geçirdi. Embraer’in CFO’su Antonio Carlos Garcia, projenin yaklaşık 1,4 milyar Dolarlık bir yatırım gerektireceğini tahmin ediyor.

Şirket, projeyi ilerletmeye istekli olsa da, şimdi potansiyel olarak hibrit tahrik de dahil olmak üzere, daha yeni teknolojileri değerlendirecek. Meijer, “Motor üreticileriyle görüşmelere daha fazla zaman ayıracağız” diye ekledi.

Meijer, proje için kesin bir zaman çizelgesi olmadığını ve Embraer’in potansiyel olarak birkaç yıl bekleyebileceğini vurguladı. “Kriterlerimize uymayan bir uçağı üretmeyecek ve işleri aceleye getirmeyeceğiz” diyerek, bu konudaki kararlılıklarını net bir şekilde ortaya koydu.

Projenin ertelenmesinin ardından, Embraer’in 2030’ların başında, yeni bir turboprop uçağın piyasaya sürmesi bekleniyor.

Embraer’in CEO’su Francisco Gomes Neto, modern bir motorun da tasarımın bir parçası olması koşuluyla, 70 ve 90 koltuklu bir modelin “ABD’de bile yeni pazarlar açacağını” öngörüyor.

Alternatif teknolojilerin peşinde olan Embraer, Energia programı aracılığıyla daha düşük kapasiteli, hibrit elektrik ve hidrojenle çalışan konseptlerin geliştirilmesini de araştırıyor.

Meijer, havacılık endüstrisinin 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine uygun olarak, kendilerinin de 2045 yılına kadar, Hidrojenle çalışacak bir turboprop uçak ailesi düşünülebileceğini ima etti.

adbanner