Eski Tinder Yöneticisi Ripple İşine Girdi

Tinder’ın kuruluşunda yer alan eski yöneticilerinden Ryan Ogle, Ripple isimli bir uygulamayı hayata geçirerek “kaydırma temelli” bir yaklaşımla, insanlara profesyonel bir network oluşturma fırsatı sunuyor. Adeta Linkedin’e de meydan okuyor!

Keşke profesyonel bir network oluşturabilmek de telefonunuzun ekranını sağa veya sola kaydırmak kadar kolay olsa diye düşünüyorsanız bu artık mümkün.

Yeni Ripple uygulaması, dünyaca ünlü sosyalleşme uygulaması Tinder’dan bir çok özelliği ödünç alarak bunu gerçeğe dönüştürmüş gibi görünüyor. Bahsettiğim Ripple, son günlerde aşırı popüler olan kripto para birimi olan Ripple ile karıştırılmasın lütfen.

Ripple uygulamasının amacı, Tinder’dan farklı olarak çöpçatanlık amaçlı bir eşleştirmeden ziyade, benzer ilgi alanlarına sahip olan, benzer etkinliklere katılan kişiler ile sizi hızlı bir şekilde eşleştirerek online bir profesyonel network oluşturmanızı sağlamak. Match Grubu tarafından desteklenen şirket, Tinder’dan bağımsız olarak çalışıyor.

Ripple CEO’su Ryan Ogle’ye göre Tinder ile yaygınlaşan “Beğendiysen sağa beğenmediysen sola kaydır” yaklaşımı, sayıları her geçen gün artan mobil uygulamaların temeline yerleşmiş durumda.

Ogle, Tinder’ın eski teknik departmanının şefi. Aynı zamanda Tinder’ın doğmasına sebep olan kuluçka merkezi “Hatch Labs” ta da çalıştı. Ogle; “bizim en fazla üzerine konuştuğumuz konu, yeni insan keşfinde büyük sorunlar yaşıyor olmamız. Tinder’dan önce insanları buluşmaya yönlendirecek ve sosyalleşmelerini sağlayacak bir uygulama eksikti; biz onu giderdik ve artık bu ihtiyaç ortadan kalktı” diyor.

Şimdi de profesyonel ağlardaki mevcut sistemlerin, özellikle de Linkedin’in, kullanıcıların yapmak istediği şeylere tam anlamıyla karşılık veremediğini söylüyor. Linkedin’in kullanıcıların iş ilişkilerini etkili bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olamayan, doğru kişilere öncelik veremeyen, içeriğin önemini umursamayan statik bir rehber durumunda olduğunu söylüyor. Ripple ve onun sosyal keşif araçlarıyla, uygulamanın profesyonel bir ağ kurmada çok daha etkili olacağını düşünüyor.

Linkedin, 15 yıldan uzun bir süre önce web tabanlı bir platform olarak yaratıldı. Bugün gelinen noktada Linkedin’e girdiğinizde insanların yüzde 90’ı işe arıyor ya da başka birilerinden bir şeyler talep ediyor. Kalan kısım da olayı facebook, twitter, instagram boyutuna taşıyarak amacından farklı şekilde kullanıyor. İnsanların büyük çoğunluğu bundan rahatsız ve bunu zaman kaybı olarak görüyor.

Ripple uygulamasını başlattığınızda, Ripple Feed, profilinizi oluştururken belirttiğiniz ilgi alanlarına, bağlantıda olduğunuz kullanıcılara, bulunduğunuz yere, katıldığınız etkinliklere ve gruplara dayalı olarak sizinle iyi eşleşeceğini düşündüğü diğer kullanıcıları size sunuyor.

“Yakınımda” özelliği ile çevrenizdeki kullanıcılarla bağlantı kurabilir ve onlarla uygulamanın yüz tanıma özelliğini (Face Scan) de kullanarak onların fotoğraflarını çekerek hızlı bir şekilde yüz yüze bağlantı kurabilirsiniz. Bütün bunları yapabilmek için de Tinder’da olduğu gibi bağlantı kurmak istediğiniz kişi için ekranı sağa kaydırabilir veya pas geçebilirsiniz. Eğer karşınızdaki kişiyle eşleşme gerçekleşirse sohbet etmeye başlayabilirsiniz.

Ek olarak uygulama, etkin bir ağ olacak şekilde tasarlanmış. Kullanıcılar, Twitter veya haber kaynaklarından profesyonel yaşam ile ilgili üretilmiş içerikleri görebilecek. Sonuçta, uygulamada amaç yalnızca hızlı bir şekilde bağlantı kurmak değil, aynı zamanda etkileşim içinde kalmanızı da sağlamak. Kullanıcıların bağlantı kurdukları insanlar hakkında hiçbir şey bilmediği mevcut profesyonel sosyal ağlardaki “ölü alan” olarak ifade edilen alanların ortadan kaldırılması planlanıyor.

Yepyeni bir sosyal ağ olan, Ripple’in hala bazı iyileştirmelere ihtiyacı var. Bir hesapların kaydedilmesi ile ilgili bazı sorunlar yaşıyorlar ve ilgi alanlarının düzenlenmesi ile ilgili de yaşanan problemler mevcut. Ogle, başlangıçta Ripple’ın mükemmel olmayacağını ve kullanıcıların sistemin iyileştirilmesine yardımcı olması için onlardan geri bildirimler istediklerini söylüyor. Tinder gibi az sayıda ama kaliteli bir kullanıcı grubu ile başlamanın en doğru seçim olduğuna inanıyor.

adbanner