Falcon 10X İçin Teknoloji Harikası Güç Sistemi

GE Aviation, lüks iş jeti Falcon 10X’e “teknoloji harikası” elektrik güç dağıtım sistemi sağlamak için, uçak üreticisi Dassault Aviation ile ortaklık kurdu. Fransız iş jeti ve askeri uçak üreticisinin ürettiği Falcon 10X, 2025’in sonunda hizmete girecek.

General Electrics’in Ohio merkezli bir yan kuruluşu olan GE Aviation, müşteriye özel konfigürasyonların uygulanmasında esneklik sağlayan birincil ve ikincil güç dağıtım sistemi üretecek.

GE Aviation Sistemler Başkanı Brad Mottier: Geliştirilecek sistem, ekipman azaltımıyla, geleneksel tasarımlara göre önemli ölçüde ağırlık tasarrufu sağlayan yeni nesil bir tasarım olacak şeklinde konuyu özetliyor. Böylece GE Aviation, uçaktaki tüm elektrikle çalışan cihazlara güç dağıtımını daha eşit bir şekilde dağıtarak, verimliliği yükseltecek. Bu tür güç dağıtımları, ek bileşenlerden tasarruf sağlayarak;  kablolamayı, maliyeti ve ağırlığı azaltır.

GE Güç Sistemleri Genel Müdürü Joe Krisciunas ise, sistemin hizmet içi değişiklik ve uygulamaya izin vererek “geliştirme riskini” azaltacağını ve zaman kazandıracağını söylüyor. Krisciunas, Askeri ve ticari uygulamalarda elektrik güç sistemleri üretme konusunda onlarca yıllık deneyimlerini geliştirdiklerini söylüyor. Falcon 10X, Dassault’un Mayıs ayında piyasaya sürülen 75 milyon Dolar değerindeki lüks iş jeti serilerinden biridir.


İlgili Haber | Dassault Falcon 10X Görücüye Çıktı!


13890 km menzile sahip olan uçak, 0,925 Mach maksimum hıza ulaşarak, New York’tan Şanghay’a, Los Angeles’tan Sidney’e, Hong Kong’dan New York’a veya Paris’ten Santiago’ya aktarmasız uçabiliyor.

Falcon 10X, Bombardier ve Gulfstream’in üst düzey iş jetleriyle rekabet etmeye çalışıyor. Ancak endüstri uzmanları, Falcon 10X’in “oyunun kurallarını değiştirici” bir özelliğe sahip olduğu görüşünde. Rakiplerine göre bir miktar geri kalmış olsa da Bombardier’in Global 7500’ü 2018’den beri uçuyor. Ancak yeni geliştirilecek sistemin, rekabette büyük bir avantaj sağlayacağı düşünülüyor.

GE, geliştirilecek sistemin testleri, yazılım modellemesi, simülasyonu ve analizi için Birleşik Krallık’ın Cheltenham’daki Elektrik Gücü Entegrasyon Merkezi’ni (EPIC) kullanacak.

Gerekli testler EPIC’de yapıldıktan sonra GE Aviation, belgeleri Dassault’un Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı EASA’ya sunduğu sertifika sunumunun bir parçası olarak teslim edecek.

adbanner