Google Seyahat Endüstrisini Değiştirmeye Hazırlanıyor

Google, uçuş rezervasyonu ve konaklamak için otel önerileri için harika bir kaynak. Bundan 8 yıl önce Google, seyahat acentelerinin vermiş olduğu hizmetleri sağlamaya başladı. Bu durum Expedia gibi bazı online seyahat acenteleri tarafından hoş karşılanmadı ve federal hükümet ile birlikte Google’ın faaliyetlerini durdurmak için harekete geçtiler.

Bu zamana kadar Google, gezginleri rezervasyon yapmaları için ilgili sitelere yönlendiriyordu. Google üzerinden istediğiniz iki nokta arasında uçuş arayabilirdiniz. Bu uçuş örneğin Delta’nın uçuşuysa, Google, rezervasyon yapmanız için sizi Delta’nın sitesine yönlendirirdi. Bu işleyiş, oteller için rezervasyon yapmak istediğinizde de aynen geçerli. Bazı özel koşullarda otel rezervasyonunu yönlendirme yapmadan direkt Google üzerinden tamamlama seçeneği de sunulmaktaydı.

  • Google’ın müşterilere aradıkları otel ve uçuş olanaklarını toplu olarak sunması, müşterilerin kendi başlarına farklı farklı yerlerde arama yapmalarından çok daha iyi bir seçenek.
  • Müşterileri site dışına yönlendirmek yerine tek bir adımda kolayca aradıklarını bulmalarını ve işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlaması da müşteriler için daha kolay ve hızlı bir yöntem.

Expedia gibi acenteler bu durumdan nefret ediyor. Çünkü onlar yapacakları her satıştan komisyon kazanıyor. Eğer Google müşterileri için daha iyi bir iş çıkarıp, istedikleri bilgileri verirse ve verimli ödeme deneyimi sağlarsa Expedia gibi acenteler faaliyetlerini durdurmak zorunda kalabilir.

Şimdilerde ise Google çevrimiçi seyahat acenteleri ile doğrudan rekabet içerisine girerek başka bir hamle yaptı. Artık Vistara uçuşlarını direkt olarak Google uçuş arama sistemi ile rezerve edebileceksiniz. Özellikle Hindistan’daysanız bu sizin için harika bir özellik.

Google, yukarıda bahsettiğimiz gibi Delta havayollarından rezervasyon yapacaksanız sizi Delta’ya yönlendirmeye devam edecek. Ancak bu durum gelecekte Google’nin seyahat alanında acentelere doğrudan rakip olma yolunda emin adımla ilerlediğini gösteriyor.

Online olarak seyahat rezervasyonu yapılmaya başladığından beri; müşteriler yapacakları seyahatleri üzerinden doğrudan bir güce sahip oldu. Çünkü basit bir rezervasyon işlemi için geleneksel acentelere ödedikleri komisyonları artık ödemek zorunda değillerdi. Bunun sonucunda geleneksel seyahat acenteleri sürecin dışında kalmış oldu.

Tüm bu olumlu gelişmelere rağmen bazı iyi şeyler de yok oldu. Kimi iyi acenteler, müşterinin ihtiyacına en uygun uçuşlar ile ilgili rehberlik hizmetini sağlayamaz hale geldi. Müşterilerin tercihlerine en uygun oteli bulmasına rehberlik etmek de kapsam dışında kaldı.

Yani Google, çevrimiçi seyahat siteleri ve acentelerden daha iyi arama olanağı sunarsa, online seyahat sitelerinin de sonu gelebilir.

Google, müşterilerin seyahat rezervasyonlarını çok daha kolay ve sorunsuz hale getirip; uçak bileti, tatil rotası ve çeşitli otel seçenekleri arasında seçim yaparken binlerce seçenek arasında kaybolmalarını engelleyebildikçe insanlar için tek tercih haline dönüşecek. Bundan hiç kimsenin şüphesi yok!

Oytun Turan Gürsoy

adbanner