Uçaklar tonlarca yükle ve yaklaşık 250 kilometre hızla yere iniyor. Bu esnada lastiklerin sıcaklığı da 300 santigrat dereceyi aşıyor❗️
Bu yüzden;
Uçak lastiklerinin içi oksijen değil Nitrojen (Azot) gazı ile dolduruluyor.
Jant üzerinde bulunan termik tapalar lastiğin basıncını dengeleyerek patlama ve yarılmaları engelliyor.
Lastikler ortalama 200 iniş-kalkışta değiştiriliyor. Her lastik en çok 6 kez kaplama yapılarak yeniden güvenle kullanılabiliyor.
HANGİ UÇAKTA KAÇ LASTİK VAR❓
Cessna 152 (tüm hafif jetler) 3️⃣
Airbus A320 & Boeing 737 6️⃣
Airbus A310/A330 1️⃣0️⃣
Boeing 757/767/787 1️⃣0️⃣
Airbus A340-200/3001️⃣2️⃣
Airbus A340-500/6001️⃣4️⃣
Boeing 777 1️⃣4️⃣
Boeing 747 1️⃣8️⃣
Airbus A380 2️⃣2️⃣
IL-76 2️⃣0️⃣
AN-124 2️⃣4️⃣
AN-225 3️⃣2️⃣