Havacılık Bülteni-194 | Boarding Info

Written by 02:25 Havacılık Bültenleri

Havacılık Bülteni-194

Onur Air Neden İflas Etti?

14 Nisan 1992’de kurulan ve ilk uçuşunu 14 Mayıs 1992’de Airbus A320 ile İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ercan Havalimanı’na gerçekleştiren Onur Air, uzun süredir ekonomik sıkıntılarla boğuşuyordu.

2020 yılında başlayan pandemi sürecinde uçuşlarını tamamen durduran ve adeta kabuğuna çekilen Onur Air, iflasın eşiğine gelmişti. Hatta Antalya Havalimanı’na borcu yüzünden TAV tarafından Onur Air hakkında icra davası bile açılmıştı. Çeşitli ülkelerden talipleri olduğu iddia edilen ve uzun süredir satılacağı söylenen şirket için tüm girişimler sonuçsuz kaldı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) Onur Air’in uçuş işletme lisansını iptal etti. Böylece Türkiye’nin en köklü havayollarından biri daha resmen piyasadan çekilmiş oldu.

Gazeteci Murat Herdem, Onur Air’in iflas sürecinin, 2015 ve 2016’da Türkiye’de yaşanan çeşitli politik gelişmelere dayandığını söylüyor.

Murat Herdem, Onur Air’in İstanbul Havalimanı’na taşınma sürecinin de Onur Air’in iflasında önemli rol oynadığını belirtiyor.

Herdem ayrıca gazeteci Cemal Kaşıkçı olayının Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yarattığı gerilimin de Onur Air’in iflası ile doğrudan ilgili olduğunu iddia ediyor.

Onur Air’in iflas süreci ile uzun süredir paralarını alamayan ve durumları belirsizliğini koruyan Onur Air çalışanları için de mağduriyet süreci bambaşka bir boyuta taşındı.

Türk havacılığında uzun süredir yaprak dökümü devam ediyor. Sektörde şirketlerin sayısının birer birer azalması ve yerine hiç yeni havayolu kurulmaması, pazarda tekelleşme sürecini giderek hızlandırıyor. Bu da yolcuya, hizmet kalitesinde düşüş, bilet fiyatında artış ve istihdam olanaklarında da küçülme sonuçlarını doğuruyor.

Lufthansa Grubu’nun 6’ncı Havayolu Kuruluyor

Lufthansa Grubu’nun altıncı havayolu şirketinin, gelecek yılın ilk yarısında faaliyete geçmesi planlanıyor. Yeni havayolu büyük ihtimalle kendi Hava Operatörü Sertifikası’nı alacak ve grubun Münih merkezli bölgesel yan kuruluşu Lufthansa CityLine ile benzer rotalarda uçacak.

Lufthansa Grup CEO’su Carsten Spohr düzenlediği basın toplantısında, havayolunun daha önce iflas eden Germanwings tarafından istihdam edilen 250 kaptan pilot için iş fırsatları yaratacağı yönündeki haberi de doğruladı.

Lufthansa Grup CEO’su Carsten Spohr

Lufthansa ve Avrupa Kokpit Birliği, Münih ve Frankfurt’u 20 yıldan fazla süredir Alman ve Avrupa şehirlerine bağlayan CityLine’ın 2026’dan itibaren 75’ten fazla koltuklu uçakları artık kullanamaması konusunda anlaştı.

90 koltuklu Bombardier CRJ900, 100 ve 120 koltuklu Embraer E190/E195’ten oluşan dar gövdeli bir filoya sahip olacak havayolunun, personele önereceği yeni sözleşmeler ile daha düşük maaş ödenmesi fikrinin ortaya çıktığı lansmana, ülkedeki sendikaların eleştirileri damga vurdu.

Aeroflot 300 Uçak Siparişi Verecek

Batılı ülkelerin yaptırımları ve hava sahası yasaklarının ağır baskısı altındaki Rusya’nın ulusal havayolu Aeroflot, devlete ait uçak üreticisi United Aircraft Corporation’dan 300 adet uçak sipariş etmeyi planlıyor. Havayolunun radarında, 200’den fazla yolcu taşıyabilen ve bu yıl hizmete girmesi planlanan orta menzilli MC-21-300 uçakları var. MC-21 uçakları, UAC’nin yan kuruluşu Irkut Corporation tarafından geliştiriliyor.

İlk uçuşunu 28 Mayıs 2017’de gerçekleştiren uçak, batılı muadilleri Airbus A320 ve Boeing 737 ailesi uçaklarla rekabet etmeyi amaçlıyor. MC-21-300, Aralık 2021’de Rus sivil havacılık otoritesi Rosaviatsiya tarafından onay aldı.

Aeroflot ayrıca yıllık toplantısında acil durum hisse ihracını 185,2 milyar Ruble (3 milyar dolar) kadar artırma planlarını da duyurdu. 

Reuters tarafından hazırlanan bir habere göre, Moskova hükümetinin, batılı ülkelerin yaptırım kararlarına yanıt olarak yüzlerce kiralık uçağın millileştirilerek Rus tesciline geçirilmesine izin veren bir yasayı kabul etmesine rağmen, beş Rus havayolu toplam 31 adet kiralık uçağını, yabancı kiralama şirketlerine iade etti. 

Nordwind, Azur Air, iFly, Pegas Fly ve Royal Flight, filosundaki toplam 31 uçak, 27 Şubat’tan sonra Rusya’ya dönmedi ve Türkiye, çeşitli Avrupa ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Orta Doğu’da kaldı.

Rusya Ulaştırma Bakanı Vitaly Savelyev, yabancı şirketlerden kiralanan yaklaşık 400 uçağın Rusya’da kaldığını ve 78 uçağın çeşitli sebeplerle ülke dışındayken sahipleri tarafından el konulduğunu açıklamıştı. 

Vedomosti gazetesinin haberine göre, devlete ait havayolu şirketi Aeroflot da dahil olmak üzere Rusya’nın önde gelen havayolları, uçakların kiralama ücretlerini yatırmak için yerel bankalarda özel Ruble hesapları açtı. Kiralama şirketlerinin, yaptırımlar kaldırıldıktan sonra ücretlerini talep edecekleri için bu duruma hazırlık için bu hamlenin yapıldığı iddia ediliyor.

Ryanair’den Yolculara Afrikaanca Sınav Şoku

İrlandalı havayolu şirketi Ryanair’in, İrlanda, İngiltere, İskoçya, Galler, Kuzey İrlanda uçuşları için bilet alan yolcuları Güney Afrika’da kullanılan 11 resmi dilden biri olan Afrikaanca (Afrikaans) sınava tabi tutarak uçağa kabul etme kararı büyük tepki çekti. Sınavı geçemeyenlerin yolculuk yapamadığı ve bilet paralarının iade edildiği uygulama, ırk ayrımcılığı ve insan hakları ihlali olarak yorumlandı. Yapılan testte, ülkede kullanılan uluslararası telefon kodu, ülkenin başkenti ve devlet başkanının kim olduğu gibi soruların yer alıyor. Ayrıca hazırlanan sınavın dilbilgisi ve yazım hatalarıyla dolu olduğu da iddia ediliyor.

Ancak Ryanair yönetimi, Güney Afrikalı yolcuların dil testine tabi tutması nedeniyle tüm dünyadan gelen tepkileri umursamıyor. Uygulamanın devam edeceği resmi olarak duyuruldu.

Ryanair yetkilileri, amaçlarının, insanları sınıfsal olarak ayırmak olmadığını açıkladı. İngiltere’ye girişlerde sahte Güney Afrika pasaportu vakalarının son dönemde artmış olması nedeniyle, bu uygulamanın zorunlu olduğu belirtildi. İngiltere’de, sahte pasaportla ülkeye girdiği tespit edilen yolcuyu taşıyan havayolu şirketine de para cezası uygulanıyor.

THY Buhara ve Tivat Uçuşlarına Başladı!

Türk Hava Yolları, bu hafta uçuş ağına Özbekistan’ın tarihi şehri Buhara’yı ve Karadağ’dan Tivat’ı uçuş ağına ekledi. Buhara’ya 7 Haziran 2022’de yapılan Airbus A321neo uçağıyla yapılan ilk uçuşla birlikte, THY’nin Özbekistan’da uçtuğu destinasyon sayısı 5 oldu. Asya ve Uzak Doğu bölgesinde uçulan nokta sayısı ise 46’ya yükseldi.

11 Haziran’da 150 yolcuyla gerçekleştirilen ilk Tivat seferiyle de başkent Podgorica’dan sonra Karadağ’da uçulan destinasyon sayısı 2 oldu. THY, Tivat’a haftada 3 sefer düzenleyecek.

Böylece dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu olan THY’nin uçuş ağındaki nokta sayısı 340’a yükseldi.

İstanbul Havalimanı’na 2 Prestijli Ödül

Aylık yaklaşık 500 bin okuyucuya ulaşan ABD merkezli seyahat dergisi Global Traveler; bu yıl 10’uncusunu gerçekleştirdiği “Leisure Lifestyle Awards” ödüllerinde İstanbul Havalimanı’nı “En İyi Aktarma Havalimanı”, bu sene beşinci kez düzenlediği “Wherever Awards’ta” ise “En İyi Aile Dostu Uluslararası Havalimanı” ödüllerine layık gördü.

İGA Kurumsal İletişim Direktörü Gökhan Şengül

New York’taki The Lotos Club’da düzenlenen ödül töreninde İstanbul Havalimanı adına her iki ödülü de İGA Kurumsal İletişim Direktörü Gökhan Şengül teslim aldı.

Hitit Uluslararası Ödülleri Toplamaya Devam Ediyor

Havacılık teknolojileri alanında Türkiye’nin en büyük hizmet ihracatçısı olan Hitit, uluslararası ödüllerine yenilerini ekledi. Yeni nesil havayolu ve seyahat yazılım çözümleri ile dünya genelinde 60’a yakın havayolu ve seyahat sektörü şirketine hizmet veren Hitit, İngiltere merkezli KMH Medya’nın, 163 ülkedeki okurların oyları ile belirlendiği Global 100 Awards ödüllerinde 2 ödüle layık görüldü.

Hitit, Avrupa’da Yılın En İyi Yolcu Hizmet Sistem Sağlayıcısı ve Türkiye’de Yılın En İyi Havayolu ve Seyahat Bilişim Çözümleri Sağlayıcısı ödüllerini kazandı.

HÜRJET Projesi’nde Kritik Adım

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından özgün olarak tasarlanan ve geliştirilen Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim uçağı HÜRJET projesinde önemli bir kilometre taşı daha geçildi ve uçağın ilk ön gövdesi, üretim hattından son montaj hattına taşındı. 18 Mart 2023 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirecek olan HÜRJET’in tüm parçaları son montaj hattında birleştirilerek yer testlerine başlanacak. 

Toplamda 8 bine yakın parçadan oluşacak HÜRJET Jet Eğitim Uçağı projesinin tüm elektronik alanlarının yönetiminin gerçekleştirileceği ön gövde için 350 parça bir araya getirildi. Alüminyum ve kompozit parçalardan oluşan ön gövde üzerinde uçağın görev bilgisayarı, hareketli yüzeylerin kontrol edileceği alanlar, aviyonik sistemler ile uçağa yön verecek elektronik bileşenler yer alıyor. 

2021’de En Çok Kuş Çarpması Yaşandı

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) 2021 yılına ait Emniyet Olayları bültenini yayınladı. Buna göre geçtiğimiz yıl hava araçları için toplam 3 bin 334 olay rapor edildi. En çok raporlama ise 1584 ile kuş çarpma kategorisinde yapıldı. En çok kuş çarpması olayı Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında yaşandı.

Southwind Havayolları’na Ön İzin Çıktı

Rusya’nın Ukrayna’ya başlattığı askeri harekatın Türk turizmini olumsuz etkilememesi için, Southwind Havayolları adıyla Antalya merkezli charter seferler yapacak şirket kurulmak için harekete geçilmişti. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden bu havayolu için ön izin çıktı. Şirkete Tarifeli ve tarifesiz seferlerle yolcu ve yük taşımacılığı yapmak üzere asıl ruhsata esas hazırlıkların tamamlanması için 6 ay süre ile Ön İzin verildi. Alınan izin ile birlikte Southwind, yaz operasyonları kapsamında Antalya merkezli olarak hizmete başlayabilecek.

Pegasus’tan 3 Yeni Uçuş Rotası

36’sı yurt içinde, 89’i yurt dışında olmak üzere toplam 47 ülkede 125 noktaya uçan Pegasus Hava Yolları’nın yeni uçuş rotaları belli oldu. Pegasus, 22 Haziran 2022 itibarıyla İstanbul Sabiha Gökçen’den Nur Sultan’a, 3 Temmuz 2022 itibarıyla İstanbul Sabiha Gökçen’den Rize/Artvin Havalimanı’na, 4 Ağustos 2022 itibarıyla ise Ankara’dan Bükreş’e uçmaya başlayacak.

(Visited 20 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info