ABD’li Alaska Havayolları, yolcularının havalimanı terminallerindeki deneyimini iyileştirmek üzere geliştirdiği yeni planını açıkladı. Bu kapsamda atılacak en ilginç adımlardan biri, terminaldeki check-in kiosklarının tamamen kaldırılması olarak görünüyor.
Alaska Havayolları, önümüzdeki üç yıl içinde özellikle Seattle, Portland, San Francisco, Los Angeles ve Alaska Anchorage dahil olmak üzere merkez üsleri ve odak şehirlerde, havalimanı deneyimini geliştirmeye yönelik 2,5 milyar Dolar’lık yatırım yapmaya hazırlanıyor. Projenin amacı, yolcuları terminale girdikten sonra, beş dakika içinde güvenlik kontrolüne ulaştırmak.
Yolcuların terminaldeki check-in deneyimini çok daha hızlı hale getirmesi beklenen değişikliğin temelinde, check-in kiosklarını tamamen kaldırmak yatıyor.
Yolcular Online Check-in Yapmaya Teşvik Edilecek
Geliştirilen plan dahilinde Alaska Havayolları, şirketin mobil uygulaması aracılığıyla, yolcuların online check-in yapmalarını teşvik edecek. Şu anda yolcuların yaklaşık %70’i havaalanına gelmeden önce check-in yapıyor ve havayolu bu oranı %90’a çıkarmayı hedefliyor.
Havalimanlarında şirkete ait check-in kiosklarının yerini, yolcuların tabletlerini kullanarak uçak altına gönderecekleri bagajları için ödeme yapabilecekleri ve valizlerini etiketleyebilecekleri yeni bagaj teslim istasyonları alacak. Bu dönüşümün 2023’ün sonunda gerçekleşmesi hedefleniyor.
Böylece 2024’ten itibaren, Alaska Havayolları’nın havalimanlarına yerleştireceği makineler, yolcuların yüzünü, kimliğini ve çantalarınızı hızlı bir şekilde tarayacak. Sistem, yolcuların valizlerini konveyöre yönlendirecek bir teknolojiyle donatılacak. Yolcuların daha fazla yardıma ihtiyacı olabileceği durumlar için, müşteri hizmetleri temsilcileri o bölgede hazır bulunacak.
Alaska Havayolları, yolcuların mevcut kioskları kullanma ve valizlerini teslim etme sürecinin beş dakikadan çok daha uzun sürebildiğini; ancak yeni geliştirilmiş sistem ile tüm sürecin çok daha hızlı tamamlanacağını iddia ediyor.
Ayrıca Alaska yönetimi, havalimanı terminallerinde kiosk koyan ilk ABD’li havayolunun kendileri olduğunu; şimdi de bu kioskları kaldıran ilk havayolu olacaklarını iddia ediyor.
Alaska’nın Hedefleri Gerçekçi mi?
Geliştirilen sistemin, Alaska Havayolları’nın iddia ettiği kadar büyük bir zaman tasarrufu sağlayıp sağlayamayacağı büyük bir soru işareti. Yeni sistemin, online check-in yapan, uçak altına verecek bagajı bulunmayan ve hiçbir müşteri temsilcinin yardımına ihtiyaç duymayan yolcular için bir farklılık oluşturmayacağı kesin. Yani bir yolcu Alaska Airlines uygulamasına sahipse, uygulamanın nasıl kullanılacağını biliyorsa ve sistem düzgün çalışıyorsa, bu durumda uygulama bir kioskun yapabileceği her şeyi yapabiliyor. Alaska Airlines’ın tanıttığı bagaj teknolojisi, zaman kazandırabilecek bir gelişme gibi görünüyor.
Alaska’nın havaalanına gelmeden önce online check-in yapan yolcu oranını %70’ten %90’a çıkarmak istemesinin de çok iddialı olduğu düşünülüyor. Alaska yöneticileri, bu hedef ortaya atılırken, yolcuların demografik özelliklerini dikkate almadıkları konusunda eleştiriliyor.