Heathrow’da Üçüncü Pist Ertelendi

Londra Heathrow Havalimanı, dünyanın en sıkışık hava trafiğine sahip havalimanlarından biri ve uzun zamandır slot kısıtlamalarıyla gündeme geliyor. Havalimanındaki slotlar o kadar değerli ki, 2016 yılında Oman Air, Heathrow’a uçmak için Air France-KLM’den bir slot çiftini 75 Milyon Dolar’a satın aldı.

İngilizler, şehirde altı havaalanı olmasına rağmen, Londra’ya hava erişimini genişletmenin yollarını bulmaya çalışıyor. Bu konuda en tartışmalı ve popüler çözüm Heathrow Havaalanı’nda üçüncü bir pist inşa etmek olarak öne çıktı.

2016’nın sonlarında, İngiltere hükümeti Heathrow’da üçüncü bir pistin hizmete alınmasını “tavsiye etti” ve daha sonra 2018’in ortalarında İngiltere Ulaştırma Sekreteri bir tasarı hazırladıktan sonra karar İngiltere Parlamentosu tarafından resmen onaylandı.

Bu planla, üçüncü pist en erken 2026 yılına kadar faaliyete hazır hale gelecekti.

Üçüncü Pist 2028-2029’a Ertelendi

BBBC tarafından yapılan bir habere göre, Heathrow’un üçüncü pist inşa projesinin “en az” 12 ay gecikeceği bildirildi. Yani havaalanında üçüncü pist yrn erken 2028 sonu veya 2029 başında hizmete girecek.

Karar, İngiliz Sivil Havacılık Otoritesi (CAA), tarafından proje harcama planının henüz Heathrow’un planlama izni bile almadan, 650 milyon Sterlin’den; 2.4 Milyar Sterlin’e artırma talebini reddetmesinin ardından geldi.

İlgili Haber | Berlin Brandenburg Havalimanı 20 Yıldır Neden Açılamıyor?

CAA, Heathrow’un genişleme izni almaması durumunda yolcuların bunun maliyetiyle karşı karşıya kalacağı konusunda endişeli. CAA yetkilileri, bu konuda en iyi yaklaşımın inşaat maliyetlerini 1,6 milyar Sterlin ile sınırlamak olduğunu düşündüklerini açıkladı.

Bu planlarla ilgili yapılan bağımsız bir soruşturma, 2026 yılına kadar faaliyete geçmesi düşünülen üçüncü pistin, havaalanına resmi kalkınma izni verilmesinden önce bile “agresif bir program” olduğunu ortaya koydu.

Heathrow’da Üçüncü Pist Yapılacak mı?

Heathrow’da üçüncü bir pist yapılıp yapılmayacağı konusunda şüpheler mevcut. Proje için hareket hızı göz önüne alındığında, projenin önümüzdeki on yıl içinde gerçekleşmesinin zor olacağını düşünülüyor.

Heathrow’da üçüncü bir pist konusunda ciddi bir muhalif kesin var. Çevrecilerin konuyu olumsuz anlamda sürekli gündemde tuttuğu düşünülürse, projenin hayata geçme ihtimalinin gün geçtikçe azaldığı düşünülüyor.

Ülkedeki Brexit gerçeği ve British Airways’in havalimanı genişlemesine karşı çıktığını da düşünüldüğünde; projenin aleyhine çok daha fazla çalışma olduğu kesin.

Muhammed YILMAZ

adbanner