Honda’nın En Uzun Menzilli Hafif İş Jeti Planı

Honda Aviation Company, ortaya koyduğu yeni tasarımıyla, hafif iş jeti kavramını, kelimenin tam anlamıyla yeni zirveye çıkarmaya hazırlanıyor.

Japon otomobil devi Honda’nın yan kuruluşu olan Honda Aviation, HondaJet 2600 Concept adlı yeni bir uçağını kamuoyuna tanıttı. Şu an sadece uçağın bir prototipi üretilmiş olmasına rağmen, Honda uçak için oldukça iddialı. Hem menzil hem irtifa olarak, daha önce hafif sınıftaki hiç hafif bir iş jetin ulaşamadığı değerlere ulaşılması hedefleniyor.

Japon şirket, HondaJet2600 ile üç büyük gelişmeyi ortaya koyuyor. Kanat üstü motor konfigürasyonu, karbon kompozit gövde ve uçağın burnu ile kanatlarında kullanılan geliştirilmiş Doğal Laminar Akış (Natural Laminar Flow) teknolojisi. Bu özellikler sayesinde uçağın 3.020 mil (4860. km) menzile sahip olması hedefleniyor. Bu da uçağı, hafif jet sınıfında en uzun menzilli iş jeti yapacak. Ayrıca saatte maksimum 450 knot (833 km) seyir hızına ve 47.000 ft (14.3 km) irtifaya ulaşabilmesi sayesinde HondaJet 2600, uçuş tavanı konusunda endüstri lideri konumuna ulaşacak. Ortalama bir hafif jetten yüzde 20 daha verimli olmasıyla daha az karbon emisyonu salacak olan uçak için hedefler oldukça iddialı görünüyor.

Kabin içinde ise müşterilere, üç yeni modüler düzen sunulacak. Bu esneklik, uçağın kapasitesinin 11 yolcuya kadar artırılabilmesine izin verecek. Ancak uçağı en verimli şekilde tutmak için yükünüzü beş yolcuyla sınırlamanız gerekecek. Kokpit, autothrottle ve otomatik fren dahil olmak üzere gelişmiş uçuş teknolojisi ve elektronik sistemleri ile donatılacak. Bu sistemler, uçağın uçmasını kolaylaştırarak, tek bir pilot tarafından kontrol edilebilen ilk kıtalararası jet haline getirecek.

Honda Aircraft’ın geliştirdiği bu konsept, tüm kabinin tamamen yeniden tasarlanmasını gerektirdi. Bu sayede baş mesafesi 4,5 inç (11,4 cm) daha uzun ve kabin genişliği 421 inç (10,7 metre) olacak şekilde genişletildi. Yapılan tüm küçük dokunuşlar, yolcular için farklı türden bir deneyim sunulabilmesine katkıda bulunuyor.

Bu farklı deneyim, bir önceki nesilden daha ergonomik bir tasarıma sahip olan, 180 derece dönme imkanı sunan ve tam yatak olabilen, ayak dayama kısımları bulunan tamamen yeni koltukları da içeriyor. Uçağın arkasına, koltuklar arasındaki boşluğa hafif bir yatak bile entegre edilebiliyor. Kabinin ön kısmında tam boy bir galley (mutfak) ve kanatlara yerleştirilen motorlar sayesinde gövdenin alt tarafında büyük bir kargo bölmesi de bulunuyor.

Honda Aircraft CEO’su Michimasa Fujino: “Etkili bir kıtalararası uçuş deneyimi sağlayan, yeni kabin konforu ve kapasitesi sunan, CO2 emisyonlarını önemli ölçüde azaltan HondaJet 2600 Concept, yeni nesil iş jetleri için çığır açacak” diyecek kadar iddialı.

HondaJet 2600 kulağa ne kadar heyecan verici gelse de şu aşamada sadece bir konsept tasarım. Şirketi tarafından ortaya konulan daha fütüristik diğer prototiplere benzer şekilde, iş jetinin şu an için üretime başlaması gibi bir planı yok. Ancak HondaJet 2600 ile ortaya atılan ilgi çekici fikirlerinden bazıları, özellikle yeni motor konfigürasyonu, şirketin gelecekteki uçaklarında mutlaka hayata geçirecek fikirlerden biri gibi görünüyor.

Özel jetlere olan talep, şu anda “tarihi” seviyelerde ve satışlar yüzde 30 seviyesinde arttı. Uzun menzilli, yakıt tasarruflu hafif jetlerin pazara girmesi için fena bir zaman değil. HondaJet 2600’ün kamuoyu ile paylaşılmasının zamanlaması oldukça manidar görünüyor.

adbanner