IATA Operasyonel Verilerin Kullanımını Genişletecek

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Küresel Havacılık Veri Yönetimi (Global Aviation Data Management-GADM) sisteminin güçlendirilmesi için düğmeye bastı. Daha fazla veri bilimcisinin istihdam edilmesini de içerecek şekilde, operasyonel verilerin kullanımının genişletileceği duyuruldu. IATA, veri analizinin, temel işinin bir parçası ve havacılığı daha güçlü kılmak için harika bir fırsat olduğunu düşünüyor.

IATA yönetimi, GADM programının, havacılıkta uçuş emniyetini, operasyonel verimliliği ve sürdürülebilirliği artırarak, daha bilinçli kararların alınmasına olanak sağladığı görüşünde. GADM verileri, Kaza Veri Değişimi (Incident Data Exchange-IDX) ve Uçuş Veri Değişimi (Flight Data Exchange-FDX) programları da dahil olmak üzere, farklı kaynaklardan elde ediliyor. FDX programı, şu anda 7.500 uçağın yaptığı 15 milyon uçuştan elde edilen verileri içeriyor.

Şu anda 198 havayolu, IATA’nın GADM programına veri beslemesi yapıyor. IATA, daha fazla veri elde edildikçe, bu veritabanının işlevselliğinin her geçen gün artmaya devam edeceğini düşünüyor.

IATA Operasyon, Emniyet ve Güvenlikten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Nick Careen, gelişmiş sistemlerinin, havacılık trendlerini nasıl tahmin edebildiğini anlattı. “GADM’nin yeteneklerinin geliştirilmesi, havacılıkta emniyet, operasyonel verimlilik ve sürdürülebilirliğe yönelik veriye dayalı içgörülere ve iyileştirmelere katkıda bulunuyor. GADM, sektörün en kapsamlı veritabanıdır. Daha iyi analitik araçlar uygulayarak, kritik kararlar için bilgi verme yeteneğimizi güçlendiriyoruz. Bireysel kullanıcılar, kritik kararlar verirken, performanslarını sektör geneliyle daha iyi karşılaştırabilecek. Endüstri düzeyinde, operasyonel eğilimlerin yanı sıra ortaya çıkan zorluklar ve fırsatları da daha kesin bir şekilde tespit edebildik”

IATA’nın GADM programından elde ettiği bilgiler arasında yeni ortaya çıkan emniyet riskleri, yakıt verimliliği ölçümleri, uçak emisyon hesaplamaları ve uçak performans verileri yer alıyor.

Havayolları birden fazla sorumluluk bölgesinde faaliyet gösterdiği için, paydaşların veri güvenliği sorumluluğunu kabul etmesi çok önemli bir detay. IATA daha önce sektörün siber güvenlik düzenlemelerine uyumunu sağlamak için bir veri gizliliği çerçevesine ihtiyaç duyulduğunu da vurgulamıştı.

IATA, küresel hava trafiğinin %83’üne karşılık gelen, 320 havayolunu temsil eden bir ticari örgüttür.


İlgili İçerik | IATA’nın İlk Türk Başkanı Kim?

adbanner