Dünyanın dört bir yanındaki insanlar ChatGPT gibi yapay zeka platformlarının günlük uygulamalarıyla uğraşırken, İsviçre’nin ulusal havayolu Swiss International Airlines (SWISS) yapay zeka teknolojisini kendi kullanabileceği alanları keşfetmeye çalışıyor.
SWISS, bu yıl Nisan ve Haziran ayları arasında, bazı uçuşlarda yolcuları saymak için yapay zeka destekli bir sistemi deneyeceğini duyurdu.
Test aşamasında, bir kabin ekibi üyesi, manuel yolcu sayımı yapmak için koridorda yürümeye devam ederken; yolcuları uçağa binerken kaydetmek için, kabine geçici olarak bir kamera kurulacak.
Kaydedilecek görüntüler, değişen ışık koşullarında ve kucağında bir çocuk taşıyan anne gibi çok sayıda farklı senaryo durumu için yapay zeka (AI) sistemini eğitmek için kullanılacak.
SWISS’e göre, bu denemeler sayesinde yolcu sayısı dijitalleştirilecek. Böylece “uçuş güvenliğini artırmak ve aynı anda havayolunun kabin personelinin iş yükünün hafifletilmesi” hedefleniyor.
İsviçreli havayolu, bu denemenin hem Avrupa Birliği hem de İsviçre veri koruma yönetmeliğine (sırasıyla GDPR ve FADP) uygunluğunu araştırdı. Tüm yolcuların kayıt yapıldığına dair önceden bilgilendirileceği, bu sistem aracılığıyla hiç kimsenin, kimliğinin tespit edilmeyeceği özellikle vurgulanacak. Ayrıca çekilen tüm görüntüler ve alınan kayıtlar, daha sonra silinecek.
Test süresinin bitiminden sonra SWISS, teknolojinin geliştirilmesi ve havayolu için standart bir uygulama haline gelip gelmeyeceği konusunda bir karar verecek.