Kısa süre önce Vanilla Air ile birleşen, Japon düşük maliyetli havayolu Peach Aviation, kapasitesini ve uçuş ağını genişletmek için yoğun bir şekilde çalışırken bir yandan da daha fazla pilotu işe alabilmek için uğraşıyor.
CEO Shinichi Inoue, operatörün 29 adet Airbus A320 uçağının, günde yaklaşık 10 saat uçtuğunu, hedeflerinin bunu 12 saate çıkarmak olduğunu duyurdu. Bu amaçla Peach için, Vanilla Air entegrasyonundan sonraki en önemli öncelik uçuş ağının genişlemesiyle birlikte pilot alımlarını hızlandırmak.
Havayolunda şu anda 26 farklı ülkeden pilot görev yapıyor. Inoue, Japon havacılık otoritesinin yabancı pilotları işe alma kurallarını daha da esnettiğini söylüyor.
Uçuş ağını genişletmeyi, kapasite artırmayı, uçakları daha fazla havada tutmayı ve bu sayede gelirleri artırmayı planlayan havayolu; bir yandan da birim maliyetlerini azaltarak ek masrafları kısmaya hazırlanıyor.
Tıpkı Vanilla Air gibi All Nippon Airways’in (ANA) bir iştiraki olan Peach, uçakların en iyi şekilde operasyonlarını sağlayabilmek için Vanilla’nın 15 adet A320’sinden 13’ünü almaya karar verdi. Yedi yaşındaki havayolunun uçak siparişleri de bulunuyor. Filoya 2021’de başlayacak teslimatlarla birlikte, 10 adet A320neo ve dört adet A321LR eklenecek. A321LR uçakları Tokyo ve Osaka’yı Güneydoğu Asya’ya bağlayan 6-7 saatlik rotalarda uçurulacak. Inoue, aynı zamanda Çin’in iç bölgelerinin, havayolunun uzun menzilli dar gövde uçaklarla verimli operasyonlar yapılmak için keşfettiği bir pazar olduğunu açıkladı.
Havayolunun, Güney Kore rotalarının ticaret sorunları ve Kore para biriminin zayıflığından etkilendiği ve bunun da iç piyasada önemli bir düşüşe neden olduğu duyuruldu. Kore pazarı, Peach’in uluslararası gelirinin dörtte birini oluşturuyor ve talep yetersizliği, havayolunu iki ülke arasında üç rotayı askıya almaya zorladı. Havayolunun en güçlü pazarlarından biri olan Hong Kong, bölgede aylardır süren hükümet karşıtı gösterilerden sonra bir düşüş yaşadı.
Muhammed YILMAZ