London City Havalimanı Genişleme Projesi Neden Durduruldu?

Newham Belediyesi, iklim değişikliği ve çevresel endişeler nedeniyle, İngiltere’nin başkentindeki London City Havalimanı’nın genişlemesi ile ilgili planı engellemek için düğmeye bastı.

London City Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 6,5 milyondan 9 milyona çıkarılmak isteniyor. Havalimanı’nın bağlı olduğu Newham Belediyesi ise aldığı bir kararla, London City Havalimanı’nın iddialı genişleme planını, gürültü kirliliği ve yapılacak ekstra uçuşların potansiyel çevresel etkileri gibi konulardaki endişeleri gerekçe göstererek geri çevirdi.

London City Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 6,5 milyondan 9 milyona çıkarılmak isteniyor

Genişletme planının, hafta sonları ve sabah erken saatlerde uçuş yapılmasını gerektireceği; uçuşlarda yaşanacak artışların da personelin çalışma saatlerini uzatacak olması durumunun da alınan kararda etkili olduğu belirtildi.

Havalimanı, Londra Şehri ve Canary Wharf finans bölgelerine yakın, elverişli konumu nedeniyle, özellikle iş seyahati yapanlar için önemli bir tercih sebebi. Tüm popülerliğine rağmen, Doğu Londra’da yoğun nüfuslu bir bölgede yer alması nedeniyle, havalimanı sadece belirli saatlerde hizmet verebiliyor.

Yerel Yönetimin Kararı Hayal Kırıklığı Yarattı!

Mevcut kısıtlamaların hafifletilmesi ve havalimanının genişletilmesi planı, Covid-19 salgınının ardından, yeniden canlanan hava yolculuğu talebini karşılamayı amaçlıyordu. Havalimanı yönetimi, civarda yaşayan sakinlere, uzatılan saatlerde yalnızca daha yeni, daha sessiz uçakların uçuşuna izin verileceği konusunda güvence verdi.

Yerel yönetimin kararına yanıt olarak, havalimanı konseyi, bölge sakinlerini tatmin edici, sağlıklı yaşam sürmeleri için desteklemek için kendilerini adadıklarını ve iklim değişikliği ile ilgili endişelerin kesinlikle farkında olduklarını belirtti.

Newham Belediyesi, iklim değişikliği ve çevresel endişeler nedeniyle, London City Havalimanı’nın genişleme planını reddetti.

London City Airport yönetimi, yerel yönetimin aldığı bu kararın yarattığı hayal kırıklığını dile getirirken; bir sonraki hamle için planlarını da yapmaya başladı. Havalimanı, öneriler ışığında, endişeye neden olan problemler ve çözümlerin titizlikle dengelendiğini ve mevcut altyapının en iyi şekilde kullanıldığına vurgu yapıyor.

Planlama Müfettişliği Kararı Bozabilir!

Bir devlet kurumu olan Planlama Müfettişliği’nin, geçmişten bugüne havaalanı genişletmelerini engelleyen yerel kararları bozduğunu belirtmekte fayda var. Yakın zamanda, Londra Stansted ve Bristol’de bunun örnekleri görüldü.

Havacılık endüstrisi, genişleme onayları için aktif bir rekabetin içinde. Geçtiğimiz haftalarda, Londra Gatwick de yolcu kapasitesini yüzde 60 artırma planlarını resmen duyurdu. İngiltere’nin en işlek havalimanı olan Heathrow da kendi genişleme projesi üzerinde çalışıyor.

Financial Times’a göre, ülkenin sekiz büyük havalimanındaki genişleme projeleri, yüzde 60’ın üzerinde bir kapasite artışına işaret ediyor. Bu da Londra’nın yılda yaklaşık 150 milyon daha fazla yolcu ağırlamayı planladığı anlamına geliyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nin, şehirlerin turizm ve seyahatten elde ettiği gelirlerin, ülkelerinin GSYİH’sına yaptıkları katkılara göre oluşturduğu en güçlü şehir destinasyonları listesinde Londra 9’uncu sırada yer alıyor.

Çevre savunucuları, havacılık sektöründeki genişleme planlarını yakından takip ediyor. Bu planların Birleşik Krallık’ın 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşma hedefiyle uyumluluğunu sorguluyor. Sektör, şu anda bu hedefe ulaşmak için ticari olarak uygulanabilir bir plana sahip değil.

London City Havalimanı, Canary Wharf finans bölgesine yakın olması nedeniyle iş seyahati yapanlar için önemli bir tercih sebebi.

Hükümetin iklim değişikliği danışma organı ise sektör emisyonlarını izlemek ve kontrol etmek için ulusal bir çerçeve geliştirilene kadar havalimanı genişletmelerinin durdurulmasını öneriyor.

Öte yandan endüstri liderleri, uçuşların genişletilmesi ve karbon emisyonlarının azaltılmasının birbirini dışlamadığını savunuyor. 2050 yılına kadar net sıfıra ulaşma taahhüdüne işaret eden yetkililer, bu konuda öncelikli olarak pahalı olmasına rağmen daha az kirletici olan Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı gibi alternatif yakıtlara güveniyor.

adbanner