Almanya’nın ulusal havayolu Lufthansa, Allegris olarak bilinen yeni premium kabinlerini, uzun süredir piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Bu konseptin, başlangıçta yeni teslim alınacak Airbus A350 ve Boeing 787 Dreamliner uçaklarında, yeni bir first class ve business class olarak kullanılma sunulması planlandı. Ancak havayolunun yeni premium kabinlerini müşterileri ile buluşturma süreci büyük bir hayal kırıklığı yarattı, İlk olarak 2017‘de duyurulan bu konsept, aradan geçen 7 yıllık sürede hiç bir uçakta kullanılmaya başlamadı.
Lufthansa, 25 Nisan 2024’te, yeni Allegris isimli kabinini, Münih Havalimanı’nda (MUC) düzenlenen bir etkinlikte tanıttı. Yeni premium kabinin gökyüzü ile buluşacağı ilk uçak, şirketin kısa süre önce teslim aldığı D-AIXT tescilli Airbus A350-900 olacak.
Etkinlik sırasında Lufthansa CEO’su Jens Ritter, yeni Allegris kabinlerinde seyahat etmek isteyenler için, ilk bilet satışının Münih – Vancouver (YVY) uçuşlarına yapılacağını duyurdu. Daha sonra, Kanada’da Toronto (YYZ) ve Montreal (YUL) uçuşlarında da Allegris kabine sahip A350 uçakları uçmaya başlayacak.
Airbus’ın teslimat programına bağlı olarak, Ağustos veya Eylül ayında Allegris kabinin Asya’daki ilk varış noktası Şangay olacak. ABD’ye Allegris kabinde uçmak isteyenler için ilk destinasyonlar ise Chicago ve San Francisco olarak belirlendi.
Allegris markalı First Class kabini, tedarik zinciri sorunları nedeniyle ertelendi. Bu yüzden Lufthansa, Allegris’i yalnızca Business Class, Premium Ekonomi ve Ekonomi sınıfıyla müşterilerinin kullanımına sunmaya karar verdi.
Allegris ürünleriyle donatılması planlanan First Class Süitlerin yer aldığı uçağın ön kısmı, geçici olarak bilet satışına kapatıldı. Uçağın bu kısmı, geçici olarak ekonomi sınıfı koltuklarla donatıldı. Bunun nedeni, uçağın sertifikasyon sürecini başarıyla tamamlayabilmesi olarak belirtiliyor. Uçağın ön kısmındaki galley (mutfak) duvarlarından birine, bu durumu açıklamak üzere “Lufthansa Allegris First Class Kabin Yükleniyor…” mesajı iliştirildi.
Lufthansa’nın Boeing 787 uçaklarında first class kabin bulunmayacak. Airbus A350 uçaklarının first class kabinleri için ise belirsizlik sürüyor. Bundan sonraki süreçle ilgili de kesin bir zaman çizelgesi duyurulmadı.
Lufthansa’nın amacı, uçaklar rutin bakıma girdiği zaman, First Class süitleri uçağa entegre etmek. Ritter, kurulum sürecinin altı haftaya kadar sürebileceğini, ancak bunun havayolunu finansal olarak etkilemeyeceğini, çünkü bunun zaten planlanmış bir durum olduğunu açıkladı.
Allegris markalı Business Class kabin, yolculara tümü aynı kabinde bulunan beş farklı koltuk tipi arasından seçim yapmasına olanak tanıyan benzersiz bir özelliğe sahip. Bunlar arasınad en dikkat çekenler, kapalı mini süit ve ardından tüm merkezi koridor alanını kaplayan ve halihazırda SWISS business sınıfında kullanılan “Throne-Taht” koltukları olarak öne çıkıyor. Diğer koltuk çeşitleri arasında ekstra uzun, 2,20 metre uzunluğunda tam yatak olabilen, gelişmiş mahremiyete sahip koltuklar ve normal business sınıfı koltuklar bulunuyor.
Allegris kabinlerin hizmete başlaması, Lufthansa’nın yolcu deneyimini iyileştirmeye yönelik olarak ayırdığı 2,5 milyar Euro’luk yatırım programının bir parçası.
Düzenlenen etkinlikte, Lufthansa’ Ticaret Direktörü Heiko Kreitz, dünya genelindeki birçok önemli havaalanındaki özel yolcu salonlarının (lounge) yenilenmesi, yüksek kaliteli içeriklerin ve yeni şehir rehberlerinin yer alacağı uçak içi eğlence sisteminin geliştirilmesi de dahil olmak üzere birkaç başka projeyi daha hayata geçireceklerini duyurdu.
Öte yandan basınçlandırılmış kabin ortamında uzun uçuşlarda bile tazeliğini koruyabilecek bir tarif üzerinden geliştirilen özel bir ekmek türü ve “Avionik” adı verilen özel kokteyl içeceğinden oluşan iki yeni özel ikram sunumunu da gerçekleştirdi.