Bir yıl içinde bir çok şey değişebilir. 2020’nin başında, Lufthansa Havayolları’nın filosunda 14 adet Airbus A380 aktif olarak görev yapıyordu. Ancak, pandemi nedeniyle havayolu, A380’lerinden altısını emekliye ayırmaya karar verdi. Alman havayolunun yönetimi, kalan uçakların ise hizmete dönüp dönmeyeceğinden henüz emin değil. Peki, emekli edilmeyen Lufthansa boyalı A380’ler ile ilgili soruya birlikte cevap arayalım: “Lufthansa’nın Airbus A380’leri Şimdi Nerede?”
Geride bıraktığımız 2020 yılı, Airbus A380 uçakları için oldukça kötü bir yıldı. Yıl boyunca tüm A380’lerini uçurmaya devam eden China Southern Havayolları dışında, dünyanın geri kalanındaki tüm operatörlerin ve havayollarına A380 operasyonları etkilendi ve pek çok havayolu, A380’lerini bir daha operasyon yapmamak üzere, emekliye ayırma kararı aldı. Lufthansa da bu şirketlerden biriydi.
İlgili Haber | En Büyük Uçak Mezarlıkları
Tahliye Uçuşlarında Görev Aldı
Birçok Airbus A380 operatörü, filosundaki uçakları, Nisan ayının başında yere indirirken, Lufthansa az sayıda Airbus A380’i pandemi nedeniyle ülkelerine dönmek isteyen yolcular için gerçekleştirilen tahliye operasyonlarında uçurmaya devam etti. Uçaklardan bir kaçı, Nisan ayı ortasında Yeni Zelanda’dan muhtemelen son yolcularını ülkeye taşıdı.
FlightRadar24.com’dan alınan verilere göre, Lufthansa A380 ile en son yaptığı tarifeli uçuş, 13 Nisan 2020’de Bangkok’tan Frankfurt’a yaptı. Bu uçuş, Auckland’dan Bangkok’a yapılan LH357 sefer sayılı uçuşun devamındaki bacaktı. O günden sonra Almanların milli havayolunun Airbus A380 filosu iki ayrı tesise gönderilmek üzere ayrıldı.
Filonun Yarısı İspanya’ya
7 Nisan’da, Lufthansa, daha Airbus A380’ler tahliye operasyonlarına devam ederken, filodaki 14 adet Airbus A380’den altısının derhal emekliye ayıracağını duyurdu. Nisan sonu ve Mayıs başında, filodaki uçakların yedisi İspanya’daki uçak park merkezi Teruel’e uçtu. Havayolunun, A380’lerine ek olarak, filodaki tüm Airbus A340-600 uçakları buraya gönderildi.
Uçak | Nerede? |
D-AIMA | Teruel (TEV) |
D-AIMB | Teruel (TEV) |
D-AIMC | Frankfurt (FRA) |
D-AIMD | Frankfurt (FRA) |
D-AIME | Frankfurt (FRA) |
D-AIMF | Teruel (TEV) |
D-AIMG | Teruel (TEV) |
D-AIMH | Frankfurt (FRA) |
D-AIMI | Frankfurt (FRA) |
D-AIMJ | Teruel (TEV) |
D-AIMK | Teruel (TEV) |
D-AIML | Frankfurt (FRA) |
D-AIMM | Frankfurt (FRA) |
D-AIMN | Teruel (TEV) |
Tüm A380 filosu, uzun süreli park (Storage) pozisyonuna alındı. İspanya’ya gönderilmeyen A380’ler, şirketinin ana merkezi olan Frankfurt Havalimanı’nda kaldı. Frankfurt’ta kalan A380’ler, havalimanının güneyinde yer alan, Lufthansa’nın A380 bakım merkezinde konuşlandırıldı. Lufthansa ayrıca birkaç Boeing 747’yi de havalimanında şu an aktif olarak kullanılmayan bir piste park etti.
İlgili Haber | Lufthansa’nın Emekli Boeing 747’lerine Ne Oldu?
A380’lerin Geleceği
Uçakların geleceği hakkında şu an net bir şey söylemek zor. Hem Planespotters.net hem de FlightRadar24.com, Lufthansa filosundaki, yedi adet Airbus A380’i emekli olmuş şekilde listeliyor. Ancak havayolları tarafından yapılan resmi açıklama bu sayının altı adet olacağı şeklindeydi.
Lufthansa’nın, 2020’nin üçüncü çeyrek sonuçları ile ilgili yapılan açıklamada, geri kalan Airbus A380’lerin de kalıcı olarak emekli olmasına yönelik bir karar alınabileceği izlenimini doğurmuştu.
Havayolundan yapılan açıklamada: “Mevcut filo planlaması ve yönetim kurulu tarafından alınan kararlara istinaden, Lufthansa filosundaki, 5 adet Boeing 747, 8 adet Airbus A380, 17 adet Airbus A340; 11 adet Airbus A320, 5 adet Airbus A319 ve 10 adet kiralık Airbus A319 kalıcı olarak emekli edilecek. “ ifadesi kullanılmıştı.
Bahsedilen bu uçaklar, pandeminin başlangıcından bu yana, Lufthansa tarafından emekliye ayrılan uçak sayısının da üzerinde.
Eyüp AYIK