13 Ocak 2018 gecesi Ankara- Trabzon seferi yapan Pegasus Havayolları’na ait Boeing 737-800, inişin ardından pisten çıkarak denize doğru kaymıştı.
162 yolcu ve 6 mürettebatı taşıyan uçak, denize 20 metre kala yamaçta durabilmiş; neyseki korkunç olay, can kaybı yaşanmadan atlatılmıştı.
Uçaktaki 10 yolcu, iki pilottan şikâyetçi oldu. Kaptan pilot Ender Bayraktar (67) ile ikinci pilot İrfan Yavuz (51) hakkında ‘taksirle yaralama’ suçlaması ile dava açıldı.
Trabzon 7. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen dava dosyasında yer alan ve uçuşun son anlarına dair kokpitteki konuşma kayıtlarına Halktv’den Dinçer Gökçe ulaştı.
13 Ocak 2018 gecesi, 162 yolcu ve 6 mürettebatı ile Ankara-Trabzon seferi yapan Pegasus Havayolları’na ait Boeing 737’nin inişin ardından pisten çıkarak, denize 20 metre kala yamaçta durabildiği olay sırasındaki kokpit ses kayıtlarına @halktvcomtr’den @DinerGke ulaştı. pic.twitter.com/53ijO29uEr
— BoardingInfo (@boardinginfo) December 8, 2023
Uçağın kara kutusuna ait iki parçadan biri olan kokpit ses kayıt cihazından (CVR) edinilen bilgiye göre, yardımcı pilot İrfan Yavuz, iniş esnasında yanlışlıkla pas geçme tuşuna bastı. Kaptan pilot Bayraktar’ın acil uyarısı ile bu hata giderildi. Ancak bu durum, uçağın pistten çıkmasına engel olamadı.
Normalde havalimanlarında pistin kenarında 90 metrelik mesafe olması gerekirken, Trabzon Havalimanı’nda bu mesafenin 40 metre oluşu da kazanın bir diğer nedeni oldu.
Mahkeme kayıtlarına göre, uçağın sağ motorunun arızalı oluşu da kazanın yaşanmasına etki eden faktörlerden biriydi.
Dava dosyasına giren 4 kişilik bilirkişi raporunda, 2 pilotun da kusurlu olduğuna işaret edildi.