İngiliz motor üreticisi Rolls-Royce, ana faaliyet alanlarına odaklanmak için, elektrikli tahrik sistemleri ile ilgili çalışmalarını sonlandıracak. Şirket, pazarın bu segmentinden çıkma planlarının ana hatlarını çizdi.
Motor üreticisinin Türk CEO’su Tufan Erginbilgiç tarafından, 28 Kasım 2023’teki yıllık Sermaye Piyasası Günü’nde duyurulan planlara göre, elektrikli motorlarla ilgili çalışan bölümün satışı, Rolls-Royce’un kasasına 1 – 1,5 milyar Sterlin arasında gelir getirebilir.
Rolls Royce Sürdürülebilir Havacılık Yakıtına Güveniyor
Rolls-Royce, havacılık endüstrisinde karbondan arındırma planının ana itici gücü olarak, Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı’nı (SAF) görüyor. Rolls-Royce’un üretimine devam ettiği tüm motor tipleri, %100 SAF ile çalışabilecek.
Motor üreticisi, 2023’ün başlarında başarıyla test edilen, geliştirilmiş verimli bir motor teknolojisi olan yeni UltraFan konusunda da oldukça iyimser. Rolls-Royce, UltraFan motorlarının gelecekte hem geniş gövdeli hem de dar gövdeli uçaklara güç sağlamasını bekliyor. Bu bağlamda, İngiliz motor şirketi 2012 yılında çıktığı dar gövde uçak motoru pazarına da UltraFan teknolojisi ile yeniden girmeye hazırlanıyor.
Rolls-Royce ayrıca genel havacılık segmentindeki fırsatları da takip ediyor. Bu kapsamda Pearl motorlarının teslimatlarında, %8-9 oranında büyüme hedefleniyor.
Rolls-Royce, şu anda kendisini toparlamak ve karlılığı artırmak için bir yeniden yapılanma programının ortasında. Şirketin hizmet gelirleri büyük ölçüde motorların kullanım saatlerine bağlı olduğu için, pandeminin motor üreticisi üzerinde güçlü bir etkisi oldu.
Erginbilgic, grubun 2022’deki 0,65 milyar Sterlin olan karlılığını, 2,5-2,8 milyar Sterlin aralığına çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Sivil havacılık segmentinin, 2027 yılına kadar %15 – 17 büyümesi ile bu toparlanmaya en büyük katkıyı yapması ve 2020 yılındaki kar marjlarına ulaşması bekleniyor. Bu süre için grubun genel hedefi ise %13-15 oranında büyümek. Geçtiğimiz mali yıl için rapor edilen %2,5’luk seviyeye göre bu oldukça yüksek görünüyor.