Rota Rehberi (13-19 Eylül 2021)

Qatar Airways, Sofya’da 10 Yılı Devirdi

Qatar Airways, Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya uçuşlara başlamasının 10. yılını kutladı. Orta Doğulu havayolu, Dubai’nin bile bu mütevazı Avrupa başkenti ile bağlantısının olmadığı Eylül 2011’den bu yana Doha’dan Sofya’ya uçuyor.

Doha-Sofya rotası çeşitli şekillerde icra ediliyor. Doğrudan kesintisiz Doha-Sofya-Doha şeklinde yapılan uçuşların yanı sıra Belgrad veya Bükreş üzerinden de bağlantılı uçuşlarla (Doha-Sofya-Belgrad-Sofya-Doha veya Doha-Sofya-Bükreş-Sofya-Doha) şeklinde de uçulabiliyor. Bu rotaların tamamında Airbus A320’nin ezici bir çoğunlukla en çok kullanılan uçak tipi olduğu göze çarpıyor.

Bu hafta itibariyle, havayolunun Romanya’nın başkenti üzerinden tüm uçuşları ile birlikte Sofya’ya haftalık yedi seferi bulunuyor. Bu uçuşlar için hem 132 hem de 144 koltuklu Airbus A320 uçakları tahsis ediliyor. Bu rotada 16 Aralık’tan itibaren sefer sayısı haftada dörde düşecek ancak Doha-Sofya seferleri non-stop hale getirilecek.

Eurowings’ten Avusturya Atağı

Eurowings, Almanya’dan Avusturya’ya iki yeni uçuş rotası açtı. Düsseldorf’tan Linz’e, 630 km menzilde, haftada beş (Pazartesi’den Cuma’ya) kez uçuşlar başladı. Stuttgart ile Graz arasındaki 502 km mesafede ise haftada dört kez (Pazartesi, Çarşamba, Perşembe, Cuma) uçuşlar başladı. Her iki rota için de öncelikle Airbus A319’lar tercih edilecek.

Bu havaalanı çiftleri, yıllardır çok sayıda havayolu tarafından hizmet verilen rotalar. Düsseldorf-Linz, 2004’ten beri Avusturya Havayolları’nın elindeyken, Stuttgart-Graz rotası biraz daha karmaşık. Styrian Airways, Mart 2006’ya kadar bu rotada uçtu. Onu takip eden ay, Lufthansa aynı rotada uçmaya başladı. Robin Hood, Kasım 2008’de bu rekabete katıldı. Avusturya Havayolları, 2011’den itibaren bu güzergahta uçak tek operatör olarak kaldı.

Eurowings, kendisi gibi Lufthansa Grubu’nun üyesi olan Avusturya Havayolları’nın da hizmet verdiği iki rotada uçuşlara başlayarak, ilginç bir tablo oluşturdu. 31 Ekim’den itibaren Düsseldorf’tan Linz’e haftada 12 sefer yapılacak. Stuttgart-Graz hattında ise haftada 7 uçuş yapılacak. Her iki rotada da hafta içinde iki gün, business hizmet de sunulacak. Bu uçuşlarda Airbus A320 uçakları kullanılacak.

Wizz Air’den 11 Yeni Rota

Ultra düşük maliyetli taşıyıcı Wizz Air, geçtiğimiz hafta 11 yeni rotada uçuşlara başladı. Bu uçuşların 10’u şirketin en yeni merkezlerinden biri olan Napoli’den, Kazablanka, Fuerteventura, Keflavik, Londra Luton, Prag, Sharm El Şeyh, Tallinn, Tenerife, Torino ve Verona’ya gerçekleştiriliyor. Ayrıca 15 Eylül’de Ukrayna sınırına yakın bir Polonya şehri olan Rzeszów ile Oslo Torp Havalimanı arasında da uçuşlar başladı.

Keflavik uçuşlarının başlaması ile Napoli, ilk kez İzlanda’ya non-stop bağlanmış oldu. Bu rotada uçuşlar 239 koltuklu Airbus A321neo ile haftada iki kez gerçekleştirilecek. 3500 km menzilli bu uçuşlar, yaklaşık beş saat sürüyor.

Öte yandan Rzeszów, Wizz Air’in uçuş ağındaki en yeni havalimanı ve şirketin Polonya’da uçtuğu 10. havalimanı oldu. Hem Rzeszów hem de Oslo Torp, Wizz Air’in merkezlerinden biri olmadığı için, Airbus A321ceo uçakları ile gerçekleştirilen bu uçuşlar ‘W’ temelinde icra ediliyor. Yani, Varşova-Torp-Rzeszów-Torp-Varşova. Torp’a haftada iki uçuş gerçekleştirilecek. Londra Luton (24 Eylül’den itibaren) ve Eindhoven uçuşları da (31 Ekim’den itibaren) aynı şekilde haftada 2 kez gerçekleşecek.

Air Astana, 1,5 Yıl Aradan Sonra Nur-Sultan’dan Heathrow’a Uçuşlara Yeniden Başladı

Kazakistan’ın başkenti Nur-Sultan (eski adıyla Astana) ile Londra Heathrow arasında bir kez daha non-stop uçuşlar başladı. 18 Eylül’de, 4812 km menzile sahip rotada uçmaya başlayacan Kazakistan’ın bayrak taşıyıcı havayolu Air Astana, bu rotada haftada iki kez; 179 koltuklu A321neo ile uçacak. 28 business ve 151 ekonomi koltuğu bulunan bu uçaklar, filodaki Boeing 757-200ER uçaklarının yerini aldı.

Şu anda KC945 sefer sayılı uçuşlar, Nur-Sultan’dan çarşamba ve cumartesi günleri 05:15’te başlıyor ve yerel saatle 07:30’da uçak Heathrow’a iniyor. Dönüş seferi olan KC946 ise 12:45’te Londra’dan başladığı seferini, ertesi sabah 00:15’te Nur-Sultan’da tamamlıyor. Heathrow’a giden zamanlamalar Ekim’de 45 dakika geriye, Kasım’dan bir saat ileri gidiyor.

Air Transat Toronto – Gatwick Uçuşlarına Geri Döndü

Kanadalı eğlence havayolu Air Transat, 15 Eylül’de Toronto’dan Londra Gatwick arasındaki uçuşlarına yeniden başladı. Uzun yıllardır havayolunun hizmet verdiği 5755 km menzilli rotada uçuşlar haftada üç kez yapılacak. Ekim ayından itibaren haftada dörde yükseltilecek seferlerin, 2022 yazında kademeli olarak haftada 14’e çıkarılması hedefleniyor.

Toronto-Gatwick rotasında Air Transat’ın Club Class’ta 12 ve ekonomide 187 olmak üzere toplam 199 koltuklu Airbus A321LR uçaklarının görev yapması planlanıyor. Havayolu, 2016 yılında bu rotada uçuşlarına başlayan ve 320 koltuklu Boeing 787-9 uçaklarıyla haftada yedi uçuş yapan WestJet ile kafa kafaya rekabet ediyor.

Air Dolomiti Torino’yu Münih’e Ulaştırıyor

Münih ile İtalya’nın kuzeyindeki Torino kentinin birbirine bağlanması büyük bir memnuniyet yarattı. Lufthansa’nın tamamına sahip olduğu bölgesel yan kuruluşu Air Dolomiti, 471 km menzile sahip bu iki şehir arasında gerçekleştirilen, yaklaşık bir saatlik uçuşları, 120 koltuklu Embraer 195 uçaklarıyla icra ediyor. Seferler haftada 7 kez gerçekleştirilse de yıl bitmeden haftada 31 uçuşa çıkılması planlanıyor.

2019’daki rezervasyon verilerine göre, Turin-Münih rotasında 170.000’den fazla gidiş-dönüş yolcu yer aldı. Şirketin en büyük pazar payına sahip olduğu ülke Almanya durumunda. Onu Polonya, Birleşik Krallık, ABD, İsveç ve İrlanda izliyor. Havaalanı çifti bazında ise Turin-Düsseldorf rotası, Dublin, Hannover, Berlin Tegel  ve Kraków tarafından takip edilen en önemli transit pazarlardan biri durumunda.

Avelo, Santa Rosa’dan Las Vegas’a Uçuyor

Hizmete yeni başlayan Avelo, 16 Eylül’de Santa Rosa’dan Las Vegas’a 189 koltuklu Boeing 737-800 ile uçmaya başladı. 2019’dan beri non-stop uçuş yapılmayan 730 km menzile sahip iki şehir arasında, Pazartesi, Perşembe, Cuma ve Pazar günleri haftada dört gün karşılıklı uçuş imkanı sunuluyor.

Avelo, son yıllarda Santa Rosa’yı Sin City’ye bağlayan dördüncü havayolu oldu. En son Alaska Havayolları, 2008-2012 yılları arasında (ortalama %79 doluluk oranı ile) bu iki şehir arasında uçmuştu. Daha önce ise 2016-2017 yılları arasında Allegiant (%66 doluluk), 2018-2019 arasında ise Sun Country (%78 doluluk) Havayolları bu rotada yolcu taşıdı.

QantasLink, Adelaide ile Townsville’yi Bağlıyor

Queensland şehri Townsville, yaklaşık on yıl sonra ilk kez eyaletler arası yeni bir uçuş rotasının bir bacağı oldu. Güney Avustralya’daki Adelaide, QantasLink tarafından haftada üç kez Townsville şehrine bağlanacak. Alliance Airlines’ın 94 koltuklu Embraer 190’ları ile icra edilecek seferler, Virgin Australia’nın Adelaide’den Cairns, Darwin ve Launceston’a yeni başlayan uçuşlarının arasına katılmış oldu.

2019’da yaklaşık 30.000 yolcunun uçtuğu 1918 km menzile sahip Adelaide-Townsville rotası, eğlence odaklı seyahatler için oldukça mantıklı. Bu rota, Queensland’daki havalimanı için Perth ve Canberra’dan sonra hizmet verilmeyen en büyük üçüncü pazar ve Adelaide’den hizmet verilmeyen en büyük ikinci pazar konumundaydı. Bu uçuşların başlaması ile Adelaide, Townsville’in Sydney, Melbourne ve Darwin’e uzun süredir devam eden eyaletler arası rotalarının arasına katılmış oldu.

Airlink En Uzun Uçuşlarına Başladı

Güney Afrikalı havayolu Airlink, 19 Eylül’de Johannesburg ve Entebbe arasında uçuşlara başladı. South African Airways’den ayrılmasının ardından 2020’de bağımsız hale gelen bölgesel havayolunun Uganda’nın başkentine haftada iki seferi olacak.

Airlink, filosundaki en büyük uçağı olan 98 koltuklu Embraer 190 uçaklarını, yaklaşık 3 saat 45 dakika süren uçuşlarda, 2930 km menzile sahip bu rotada kullanacak. Filosunda Airbus A330-800 olmasına rağmen, haftada dört kez CRJ-900 uçaklarıyla bu rotada uçan Uganda Havayolları, Airlink’in tek rakibi durumunda. Daha önce Johannesburg-Entebbe rotası tamamen South African Airways hakimiyetindeydi.

Cairns’ten İki Yeni Rota Hizmete Girdi

Skytrans, Tropical Queensland’deki Cairns’i, Whitsundays ve Avustralya’nın ‘sığır eti başkenti’ olarak bilinen Rockhampton’a bağladı. Whitsundays’ın ana havalimanı olan Proserpine’ye uzanan 497 km menzilli Queensland Eyaleti içindeki rotada, haftada beş kez uçulacak ve bu uçuşlarda 36 koltuklu Dash-8-100 uçakları tercih edilecek. 376 km menzildeki Rockhampton’a da uçuşlar aynı şekilde devam edecek.

Cairns Havalimanı Operasyon Direktörü Garry Porter: Sınırların kapanmasının etkisi devam ederken eyaletler arası bağlantıların bir numaralı öncelikleri olduğunu söyledi. Skytrans’ın inanılmaz derecede yenilikçi bir havayolu olduğunu belirten Porter, mevcut seyahat ortamına korkusuz yaklaşımlarının, havayolunun, Queenslanders’ı birbirine bağlama taahhüdünün büyük bir kanıtı olduğu görüşünde.

Swoop, Edmonton ile Phoenix-Mesa Uçuşlarına Devam Ediyor

Kanadalı düşük maliyetli havayolu Swoop, 17 Eylül’de Edmonton’u Phoenix-Mesa’ya yeniden bağladı. Bu rotada en son aylar önce uçuş yapılmıştı. Arizona’ya 2227 km menzilde gerçekleşen uçuşlar haftada bir yapılacak. Kasım ayından itibaren haftalık uçuş sayısı ikiye çıkarılacak. Bu uçuşlarda, 189 koltuklu Boeing 737-800’ler kullanılacak.

Swoop, ana şirketi WestJet tarafından hizmete alındıktan sonra Ekim 2018’de Edmonton’dan Mesa’ya – neredeyse tamamen güneye doğru – uçuşlar gerçekleştirmeye başladı. Swoop’un düşük maliyetli iş anlayışı, 17 Aralık’tan itibaren Edmonton’dan haftada üç uçuş yapmaya başlayacak olan Flair ile daha etkin bir şekilde rekabete girilmesini sağlayacak. En son Aralık 2018 ile Mart 2019 arasında bu rotada uçuşlar gerçekleştirilmişti.

adbanner