Ryanair’de Akıllı Telefonla Sipariş Dönemi – Boarding Info

Written by 11:45 Güncel-Gündem, HAVACILIK

Ryanair’de Akıllı Telefonla Sipariş Dönemi

Düşük maliyetli havayolları için, yardımcı gelirler hoş bir eklentiden çok daha fazlasıdır. Ryanair gibi ultra düşük maliyetli havayolları, koltuklarının düşük maliyetini telafi etmek için bu gelir akışına güveniyor. Ancak pandemi nedeniyle uçak içi ikram hizmetinin kesilmesiyle uçak içi satışlar zorlaştı. Ryanair, bu soruna potansiyel bir çözüm olarak akıllı telefon siparişine yöneldi.

Yan Gelir Elde Etmenin Yollarını Bulmak

Düşük maliyetli havayolları için COVID 19, birden fazla zorluk anlamına geliyor. Yolcu sayısındaki dramatik düşüşün yanı sıra, düşük maliyetler, operasyonları için çok daha önemli bir şeyin – yan gelirlerin – kaybıyla başa çıkmak zorunda kaldılar.

Özellikle Ryanair, koltukları çok düşük bir fiyata satan, bunun yerine aradaki farkı telafi etmek için yan satın alımlara dayanan bir havayolu olarak biliniyor. Şu anda trolley servisi ve uçak içi ikram servisi istenmediğinden, uçak içi satışlara ayak uydurmak oldukça zor.

Kasım ayındaki CAPA Live etkinliğinde konuşan Ryanair DAC CEO’su Eddie Wilson, uçak içi perakende satışların  ne kadar zorlu hale geldiğini açıkladı. “Uçak içi perakende satışlar gerçekten zorlayıcı hale geldi. Bu da satışlarımızı daha da düşürdü.” dedi.

Ryanair için uçakta satış yapmamak bir seçenek değil. Wilson, yeni normale geçmek için Ryanair’in uçak içi yiyecek, içecek ve diğer ürünleri satmanın başka yollarını denediklerini açıkladı.

“Kabin içi  bazı girişimlere bakıyoruz. Dahili bir Wi-Fi hizmeti çözümünü deniyoruz. Böylece müşteriler koltuklarından sipariş verebilir ve kabin içinde insanların hareketliliğini azaltmak için kendi teknolojinizi kullanabiliriz. Bu yüzden bu konuda bazı yeni girişimler görebiliriz.” dedi.

Fotoğraf: ZIPAIR

Ryanair’in akıllı telefon siparişine geçişi, gelecekte daha fazla havayolunda şüphesiz bir trend haline gelecek gibi duruyor. ZIPAIR de mürettebat ile yolcular arasındaki iletişimi minimum tutmak için benzer bir hizmete başlamıştı. Diğer taşıyıcılar da bunu takip edebilir.


İlgili Haber | Uçakta İnternet Nasıl Çalışıyor?


Wilson, bu sistemin şu anda kaç Ryanair uçağında sunulacağı veya bu altyapının ne kadar süre içinde başlayacağını belirtmedi.

Diğer Yardımcı Gelirler Ayakta Tutar

Uçak içi yiyecek ve içecek satışlarında ortaya çıkan zorluklara rağmen, Ryanair DAC CEO’su, diğer yan gelir biçimlerinin olumlu olduğunu belirtti. Wilson, koltuk seçimi ve el bagajı gibi ek gelir metodlarının, salgın sırasında yolcular için yüksek öncelikli olmaya devam ettiğini belirtirken; uçak içi satışlarda düşüş görüldü ancak diğer gelir akışları oldukça iyiydi açıklamasını yaptı.

MARCEL KUSCH/DPA/AFP – Getty Images

”Yaz sezonunda yolcu sayısı çok az olsa bile kabin bagajı, biniş önceliği, diz mesafesi geniş koltuklara olan talepte bir miktar artış yaşandı. Çünkü nsanlar artık “uçağa ne zaman biniyorum?” sorusunun yanıtını bilmek istiyor. Bazı insanlar, uçuş sonrası çantalarını beklemektense  her zaman yanlarında bulundurmak istiyor. Ayrıca insanlar artık nerede oturacaklarını ve kiminle oturacaklarını bilmek istiyor.” şeklinde konuşan Wilson, uçak içi satın alımlar açısından yan gelirlerde potansiyel bir gerileme olduğu görülse de düşük maliyetli havayollarının mevcut koşullar altında diğer yan satışlarını devam ettirdiği ve hatta artırdığını net olarak ortaya koyuyor. Bunlara ek olarak akıllı telefon siparişleri de hizmete girerse, havayolları için bu zor zamanlarda önemki bir yardımcı gelir kaynağı oluşabilir.

(Visited 44 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info