Dünya’nın dört bir yanından havayolunun bir araya gelerek oluşturduğu ittifaklardan biri olan Oneworld, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon stratejisini özetledi ve ittifakın 14 üye havayolu da sürdürülebilirliğe olan bağlılığını yineledi.
Oneworld ittifakı tarafından açıklanan sıfır karbon konusundaki yol haritası, ilk olarak Eylül 2020’de açıklanan net sıfır emisyon hedefine nasıl ulaşılacağını gösteriyor. Ayrıca bu açıklama, Oneworld İttifakı’nı ortak bir karbon nötr hedefi taahhüt eden ilk küresel havayolu ittifakı yapıyor.
Oneworld üyesi havayolları, filo modernizasyonu, operasyonel verimliliklerdeki iyileştirmeler, ICAO onaylı ve sertifikalandırılmış sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanımının geliştirilmesi ve karbon offset prosedürleri de dahil olmak üzere çeşitli girişimler yoluyla bu hedefe ulaşacak.
Oneworld, üye havayolları adına hükümet ve sektör paydaşlarını da havacılığın karbondan arındırılmasına destek için göreve çağırıyor. Uçak teknolojisi geliştikçe ve SAF’ın kullanılabilirliği gelişmeye devam ettikçe, açıklanan yol haritası, ittifakın 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşma yaklaşımını yansıtacak şekilde güncellenecek.
Oneworld üyesi havayolları, ittifak üyelerinden British Airways ve Iberia’nın ana şirketi olan IAG (International Airlines Group) Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Jonathon Counsell’in başkanlığında oluşturulan Oneworld Çevre ve Sürdürülebilirlik Kurulu aracılığıyla, çeşitli çevre ve sürdürülebilirlik girişimleri üzerinde aktif olarak işbirliği yapacak. Bu girişimlerle ilgili ayrıntılar da zaman içinde duyurulacak.
İlgili Haber | Havayolları Neden Partner Oluyor?
Oneworld Alliance Başkanı ve Qatar Airways Group CEO’su Akbar Al Baker: “İklim değişikliğiyle mücadele konusundaki taahhüdümüzü ve liderliğimizi yeniden teyit etmekten onur duyuyoruz. Pandeminin yarattığı karmaşık süreçte bile, ‘2050 yılına kadar net sıfır emisyona giden yolu’ ana hatlarıyla belirlemek, çevreye özen gösterme ve sürdürülebilir bir hava taşımacılığını teşvik etme sorumluluğumuzda kararlı olduğumuzu gösteriyor. Bugün, oneworld başka bir dönüm noktası oluşturuyor ve tüm sektör paydaşlarını ve hükümetleri, üzerine düşeni gerçekleştirmek üzere, havayollarıyla işbirliği yapmaya çağırıyor. Hava sahası verimsizliğini iyileştirmek, tanınmış sürdürülebilir havacılık yakıtlarının ticari kullanımını teşvik etmek ile yeni uçak ve motor teknolojilerinin gelişimini hızlandırmak için güçlü bir bağlılığa ihtiyacımız var. Şimdi, endüstri ve hükümetlerin, ortak iklim hedeflerimiz doğrultusunda birlikte çalışma zamanıdır” diyerek konuyu özetliyor.
İlgili Haber | Uçuşlarınızda Çevreye Verdiğiniz Zararı Nasıl Telafi Edebilirsiniz?
Oneworld CEO’su Rob Gurney ise “Açıkladığımız yol haritası, ittifakımızın çevresel sürdürülebilirliğe olan bağlılığını gösteriyor. Sektörün karşılaştığı belirsizliğe rağmen, emisyonların azaltılmasında üzerimize düşeni yapmaya odaklanmaya devam ediyoruz. Üye havayollarımıza destekleri için ve IAG’ye bu önemli işbirliğindeki liderliği için minnettarız. Sürdürülebilirliği ilerletme konusunda devam eden ortaklığımızı geliştirmeyi dört gözle bekliyoruz.” şeklinde konuştu.
Birkaç oneworld üyesi hava yolu şirketi ise çevresel sürdürülebilirlik girişimlerine öncelik vermeye devam ederek, emisyonları azaltma konusundaki taahhütlerini güncelledi.
Örneğin:
- Mart 2021’de oneworld’e en yeni üyesi olarak katılan Alaska Airlines, 2040 yılına kadar net sıfır emisyon taahhüdünü açıkladı.
- American Airlines, 2035 yılına kadar emisyonları azaltmak için orta düzeyde, bilime dayalı bir hedef belirlemeyi taahhüt etti.
- IAG (British Airways ve Iberia’nın ana şirketi), 2030 yılına kadar uçuşlarının %10’unu SAF ile güçlendirmeyi planlıyor ve net sıfır emisyon hedefini, tedarik zincirini de kapsayacak şekilde genişletti.
- Cathay Pacific, net sıfır karbon emisyonu taahhüdünün bir parçası olarak enerji tasarrufu önlemlerini geliştirerek; tesislerinde ve yer operasyonlarında yenilenebilir enerji seçeneklerini kullanma; 2030’da, yer emisyonlarını 2018’deki seviyesine göre %32 azaltma sözü verdi.
- Finnair, 2045 yılına kadar karbon nötr hale gelmeye ve 2025 yılına kadar net emisyonlarını 2019 seviyelerine göre yarıya indirmeye kararlı olduğunu açıkladı.
- Japan Airlines, SAF’yi toplam yakıt tüketiminin %10’unda kullanmayı taahhüt ederek, 2030’da toplam emisyonları 2019’a kıyasla %10 oranında azaltma hedefini duyurdu.
- Qantas Group, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı ve sürdürülebilir havacılık yakıtı endüstrisinin gelişimine 50 milyon Avustralya Doları yatırım yapmayı taahhüt etti.
- Qatar Airways, çalışanları için ek sürdürülebilirlik eğitimi konusunda IATA ile çalışmak da dahil olmak üzere çevresel sürdürülebilirlik eğitimini daha da geliştirmek konusunda kararlı
- S7 Airlines yakın zamanda Green Steps eğitim-eğlence programını başlattı. S7 Airlines mobil uygulamasında seyahatin nasıl daha çevre dostu hale getirilebileceğine dair kısa dersler içeren bu program, kullanıcılara derslerden sonra yapılan testleri geçtiklerinde S7 Priority milleri kazandırıyor. S7 Airlines, uçakta geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılmış battaniyeler kullanıyor ve first class seyahat kitlerindeki ambalajları da azalttı.
- SriLankan Havayolları, havacılık yakıtı verimliliğini artırma programı, eğitim yoluyla koruma programı ve atık geri dönüşüm projesi aracılığıyla sürdürülebilirlik taahhütlerini sürdürüyor.