Singapur Havayolları Grubu (SIA Group) 2019 mali yılının ilk yarısında, 206 Milyon Dolar net kar elde etti. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre, 10 milyon (+%5.1) daha fazla!
- İkinci çeyrek net kar, yüzde 68 yükselerek, 94 milyon dolara ulaştı.
- Yolcu trafiğindeki güçlü büyüme, işletme performasına katkıda bulunmaya devam ediyor.
- Kargo talebi, ticari belirsizlikler içinde zayıf kalıyor.
- Vistara genişlemesini hızlandırıyor ve uluslararası operasyonlarına başlıyor.
GRUBUN FİNANSAL PERFORMANSI
Gelirdeki 418 Milyon Dolarlık (+%5.3) yükseliş, büyük oranla uçan yolcu gelirindeki güçlü büyümeden kaynaklanan havayolu grubunun, buna karşın uçan kargo gelirinde kısmi azalma yaşandı. Genişletilmiş faaliyetlerin daha yüksek gidere sebep olduğu ortaya çıktı (+431 Milyon Dolar veya %5.8). Grubun işletme karı, 413 Milyon Singapur Doları olarak bildirildi. Bu da önceki sene aynı dönemle karşılaştırıldığında 13 milyon dolar veya %3.1 daha düşük.
İlgili Haber | Singapur Havayolları ile Dünyanın En Uzun Uçuşunu Deneyimledim
Grup, iştiraklerinden kaynaklı kayıpların payında (büyük ölçüde Virgin Australia) azalma (+ 36 milyon dolar), ortak girişim şirketlerinden gelen kar oranında da artış (+19 milyon dolar) kaydetti. Bunlara karşın, IFRS 16 Kiralama İşlemleri standartının kabul edilmesinin akabinde kiralama borçlarından doğan faiz giderlerinin tanınması ve filo yenileme ve genişleme faaliyetlerine yönelik ilave finansman nedeniyle net toplam kredi maliyetleri arttı. (-54 milyon dolar).
Grubun finansal performans özeti:
Grubun Finansal Sonuçları | 1. Yarı
2019/20 (milyon SGD) |
1. Yarı
2018/19 MY (milyon SGD) |
İyileşme / (Kötüleşme)
(%) |
2. Çeyrek
2019/20 MY (milyon SGD) |
2. Çeyrek 2018/19 MY
(milyon SGD) |
İyileşme / (Kötüleşme)
(%) |
Toplam Gelir | 8,325 | 7,907 | 5,3 | 4,222 | 4,062 | 3,9 |
Toplam Gider | 7,912 | 7,481 | (5.8) | 4,009 | 3,829 | (4.7) |
Net Yakıt Maliyeti | 2,349 | 2,236 | (5.1) | 1,176 | 1,156 | (1.7) |
Brüt Yakıt Maliyeti | 2,425 | 2,520 | 3,8 | 1,195 | 1,308 | 8,6 |
Yakıt Finansal Koruma Kazancı | (76) | (284) | (73.2) | (19) | (152) | (87.5) |
Yakıt Dışı Giderler | 5,563 | 5,245 | (6.1) | 2,833 | 2,673 | (6.0) |
İşletme karı | 413 | 426 | (3.1) | 213 | 233 | (8.6) |
Net Kar | 206 | 196 | 5,1 | 94 | 56 | 67,9 |
Grubun uçan yolcu geliri, trafikte yaşanan %7.6lık büyüme ile birlikte 514 milyon Singapur Doları’na yükseldi. Doluluk faktörü yüzde 1.0 büyüyerek %84.6’ya ulaştı. Bu artış ile kapasitedeki artışın (+%6.4) önüne geçilerek, ilk yarı için bir rekora imza atıldı. Kapasitedeki kaydadeğer büyümeye karşın, RASK (arz edilen koltuk başına gelir-km) yükseliş trendine devam etti ve ilk yarıda %1.3 artarak, 7.7 Sent’e çıktı. Bu, grubun dönüşüm programının başlatılmasından bu yana elde edilen en yüksek oranı olarak kayıtlara geçti. Bununla birlikte, uçan kargo geliri, daha düşük getiri (%-6.3) ve daha az yük taşınması (-%6.5) sonucunda 138 milyon Singapur Doları (-%12.5) düşüş yaşadı. Kargo segmentinin performansındaki kötüleşme, büyük çapta, ABD-Çin ticari ilişkilerindeki gerilimler sırasında hava taşımacılığına talepteki genel düşüşten ve Avrupa ve Asya’daki önemli imalatçı ülkelerden gelen ihracatlarda yaşanan yavaşlamadan kaynaklandı. Endüstrinin kilit ticaret rotalarındaki aşırı kapasitesi, getirileri kötü yönde etkiledi.
Grubun gideri, birincil olarak yakıt dışı giderler nedeniyle 431 milyon Singapur Doları (+%5.8) yükselerek, $7,912 milyon dolara ulaştı. Yakıt dışı maliyetler büyük çoğunlukla operasyonlardaki genişleme neticesinde artarak, 318 milyon (%+6.1) yükseldi. Net yakıt maliyetleri 113 milyon Dolar (+%5.1) artarak, 2,349 milyon Dolar’a ulaştı. Bunun birincil nedeni tüketilen yakıt hacminde kapasite büyümesi sonucunda yaşanan yükselme olarak tahmin ediliyor (+%4.8 veya 119 milyon Dolar)