SunExpress 35’inci Yaşını Kutladı

Türk Hava Yolları ve Lufthansa ortaklığı olan SunExpress Havayolları, 35. kuruluş yıldönümünü “Güneş ve Ötesine 35 Yıl” temalı özel bir konferansla kutladı. SunExpress CEO’su Max Kownatzki ve yardımcısı Tuncay Eminoğlu’nun ev sahipliğinde, Antalya’da gerçekleşen konferansa, Türkiye ve Avrupa’dan havacılık ve turizm sektör temsilcileri katıldı. Boarding Info da etkinliğin davetlilileri arasındaydı.

Konferansta, Türkiye turizminin yükselen rolü, havalimanı ve altyapıya yapılan yatırımların turizm sektörünün gelişimine sağladığı katkılar ve Türkiye’ye yönelik artan talep değerlendirildi.

Hikayenin 35 yıl önce, Frankfurt ve Antalya arasında gerçekleştirilen charter uçuşlarla başladığını söyleyen SunExpress CEO’su Max Kownatzki, bugün 150 milyondan fazla yolcunun hayatına dokunarak, ‘Avrupa’nın En İyi Tatil Hava Yolu’ unvanını gururla taşıyan bir havayolu olduklarına vurgu yaptı.

2024 yılında bugüne kadarki en geniş uçuş ağına ulaşarak, 15 milyona yakın yolcu taşıyan havayolu, bu yaz için koltuk kapasitesini, pandemi öncesine göre neredeyse iki katına çıkaracak. SunExpress, şimdiden yaz için aldığı ön rezervasyonlarda, 2024 yılına kıyasla, %27’lik artış yakalamış durumda.

2025 yılında filosundaki uçak sayısını 85’e çıkaracak olan havayolu, 2025 yazında 15 yeni dış hat noktası ile uçuş ağını daha da genişletmenin hazırlıklarını yapıyor.

SunExpress bu yaz Antalya’dan Glasgow, Liverpool, Amman ve Kişinev’e; İzmir’den Cork’a; Dalaman’dan Londra Stansted, Glasgow ve Newcastle’a; Balıkesir’den Stuttgart’a; Bursa’dan Düsseldorf ve Stuttgart’a; Ordu-Giresun’dan Düsseldorf’a; Erzurum’dan Düsseldorf’a; Kayseri’den Hannover ve Londra Stansted’e yeni uçuşlar başlatacak.

1989 yılında Almanya ile Türkiye arasındaki turizmi desteklemek amacıyla Türk Hava Yolları ve Lufthansa ortaklığında kurulan şirket, 1990’da  Boeing 737-300 uçağı ile ilk uçuşunu Frankfurt’tan Antalya’ya gerçekleştirdi.

Kuruluşundan üç yıl sonra filosundaki uçak sayısını 5’e çıkaran havayolu, 1 milyonuncu yolcusunu ağırladı. 1995’te uçtuğu nokta sayısını 33’e yükselten SunExpress, 2000 yılında ilk Boeing 737-800’ün filoya katılışını kutladı.

2001’de düzenli uluslararası seferler başlatan ilk özel Türk hava yolu olan şirket, 2004’te 10 milyonuncu yolcusunu ağırladı.

2006’da İzmir üssünü açan havayolu, Türkiye’de yurt içi uçuşlarına başladı. 2010’da filosundaki uçak sayısını 25’e çıkardı ve bir yıl içinde toplam 2.4 milyon yolcu taşımayı başardı.

2014’te 50 uçaklık Boeing siparişine imza atan SunExpress, 2016’da filosundaki 31 adet Boeing 737-800 uçağının kanatlarını, daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan ve çevreye duyarlı “Split Scimitar Winglet”lere çevirdi.

2018’de ilk kez sadakat programı hayata geçiren havayolu, 2019’da bir yılda taşıdığı yolcu sayısını 10 milyonun üzerine çıkardı. 2022’de Skytrax tarafından “Dünyanın En İyi Tatil Hava Yolu” seçilen şirket, 2023’te ise Boeing’e 90 uçaklık rekor bir sipariş verdi. Aynı yıl Skytrax tarafından “Avrupa’nın En İyi Tatil Hava Yolu” seçildi.

2024’te ise filosundaki uçak sayısını 77 uçağa yükselten havayolu, yaklaşık 15 milyon yolcu taşıdı. Şirket tarihinin en büyük uçuş ağı genişlemesi kaydedilirken, Skytrax tarafından bir kez daha “Avrupa’nın En İyi Tatil Hava Yolu” ödülüne layık görüldü.

SunExpress bugün, Antalya ve Frankfurt’ta genel merkezleri, İzmir ve Ankara’da üsleri bulunan, filosundaki 85 uçağıyla 35 ülkede, 92 farklı destinasyona uçan bir havayolu durumunda. 2035 yılı için hedef, filodaki uçak sayısını 166’ya yükseltmek.

adbanner