TAP Portugal Uçaklarında Akıllı Koltuk Dönemi – Boarding Info

Written by 01:35 HAVACILIK, Sektörden Öne Çıkanlar

TAP Portugal Uçaklarında Akıllı Koltuk Dönemi

Portekizli havayolu TAP Portugal, koltuk imalatçısı Recaro ile birlikte başlattıkları bir pilot proje kapsamında, A321 uçaklarından birinin kabinine “bağlı koltuklar (connected seat)” yerleştirdi.

Recaro’nun akıllı koltuk olarak adlandırdığı “iSeat” tasarımı, sertifikalandırılan ve uçak konfigürasyonlarında yerini alan ilk ekonomi sınıfı koltuk oldu. Üretici BL3530 koltuk modelini, uçuş sırasında koltuk performansı ve yolcuların genel davranışları hakkında veri toplayan sensörler ile donatarak projeyi hayata geçirdi.

Bu sensörler aracılığıyla kaydedilecek veriler, koltuğun meşgul olup olmadığı, yolcunun kaç kez servis masasını kullandığı, emniyet kemerinin takılı olup olmadığı, kolçakların ve koltuğun sırt kısımlarının kullanım şekli ve sürelerini içeriyor.

Veriler iki ayda bir toplanacak ve yolcu tercihlerini izleme, bakım gibi gelecekteki araştırmalar için analiz edilecek. Altı ay sürecek pilot uygulama, Recaro’nın hayata geçirmeyi planladığı “bağlı (connected) kabin” stratejisinin resmi başlangıcı olarak kabul ediliyor.

TAP Portugal Filo Planlama ve Anlaşmalar Başkanı Nuno Leal: “TAP Air Portugal’in, Recaro tarafından, yolcuların uçuşlarında rahat etmelerinin araştırılmasına öncülük etmek üzere proje ortağı seçilmesinin heyecan verici olduğunu;  TAP’ın son yıllarda, marka ile uyumlu ve filosunun tamamı için tutarlı uçuş içi ürünler geliştirmeye yatırım yaptığını” söyledi.

“Bu ürün geliştirme süreci, TAP’ın geçirdiği dönüşümün temelini oluşturuyor. Bugün TAP Portugal uçaklarının kabinleri, özellikle TAP’ın imajını yansıtan ve yolculara en iyi uçuş deneyimini sağlamak için özel olarak tasarlanmış durumda. Recaro bu dönüşüm sürecinde stratejik bir ortaktır.“ iSeat ” TAP Air Portugal ve Recaro’nun konfor ve güvenlik standartlarını daha da arttırmak için yeni nesil koltukların geliştirilmesine yardımcı olacak; yolcuların ihtiyaçları ve davranışları hakkında daha fazla bilgi sağlayacaktır.” diye ekledi.

Seyahat şirketleri, koltuk kullanımıyla ilgili verileri toplamak için teknolojiyi giderek daha fazla kullanıyor .Geçen yıl tren işletmesi şirketi LNER, trende boş koltukları bulmak için yeni bir sensör teknolojisini tanıttı. Yolcular trendeki wifi portalı üzerinden sisteme erişerek; tren istasyondan ayrıldıktan beş dakika sonra ‘boş bir koltuk bul’ seçeneği üzerinden,  boş yerlerli görebiliyor.

Muhammed YILMAZ

(Visited 40 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info