Türk Hava Yolları’nda Taşlar Neden Yerinden Oynadı?

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu’nun bugünkü toplantısında, Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkan İlker Aycı ile birlikte THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi üyeleri Görkem Aksoy ve Muzaffer Akpınar istifasını sundu. 2012 yılından itibaren THY Yatırım ve Teknolojiden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Prof. Dr. Ahmet Bolat THY’nin yeni Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı oldu. 

THY’den KAP’a yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Ortaklığımız Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Sayın Mehmet İlker Aycı, Ortaklığımız İcra Komitesi ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Mehmet Muzaffer Akpınar ve Ortaklığımız Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Mithat Görkem Aksoy görevlerinden istifa etmişlerdir.

Ortaklığımız Yönetim Kurulu’nca, istifa suretiyle boşalan Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanlığı’na  Prof. Dr. Ahmet Bolat’ın;  istifa suretiyle boşalan bağımsız Yönetim Kurulu üyeliğine, Sermaye Piyasası Kurulu görüşü alınarak, Sayın Şekib Avdagiç’in;  istifa suretiyle boşalan Yönetim Kurulu üyeliğine Sayın Mehmet Kadaifçiler’in, yapılacak ilk Genel Kurul toplantısında onaya sunulmak üzere atanmalarına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygılarımızla arz ederiz.”

Nisan ayında gerçekleştirilecek Olağan Genel Kurul’da bu atamalar onaya sunularak resmileşecek. İstanbul Teknik Üniversitesi, Stanford ve Michigan gibi üniversitelerde eğitim gören Prof. Dr. Ahmet Bolat, THY’deki görevine ek olarak Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nde Yönetim Kurulu Başkan Vekili görevini yürütüyor.

İlker Aycı Neden İstifa Etti?

2015 yılından bu yana Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanlığı koltuğunda oturan İlker Aycı, bu koltukta en uzun süre oturan kişi ünvanını da eline geçirdi.

Görevi süresince, pandemi, 15 Temmuz darbe girişimi ve Atatürk Havalimanı’na bombalı saldırı gibi sorunlar ile yüzleşen ve İstanbul Havalimanı’na büyük taşınma gibi büyük bir projeyi yönetmek durumunda kalan İlker Aycı, havacılık dünyasında, THY’ye çağ atlattıran, küresel çapta büyük başarıların altında imzası olan biri olarak anılmayacak gibi görünüyor.

İlker Aycı dönemine dair insanların hafızasında 2 kritik olay canlanacak.

29 Eylül 2018’de, boarding tamamlandıktan sonra, yolculardan biri, koltuk bozuk diye yerinden kaldırıldı ve bir kaç dakika sonra Aycı uçağa binip, bozuk denilen o koltuğa oturdu. Yerinden kaldırılan yolcunun tepki vermesi üzerine, Aycı yolcuya “showa gerek yok” şeklinde karşılık verdi.

2022 yılı Ocak ayının başında Kazakistan’da çıkan iç karışıklık sonrası, THY’nin yaklaşık 50 çalışanı, günlerce zor şartlarda ülkede mahsur kalırken, Aycı, eşi ile birlikte devlet tarafından alınan özel izinlerle Kazakistan’ı terk edip THY’ye ait kargo uçağıyla ülkeye dönmüştü. Bu olayın, Aycı’nın istifasının istenmesi için çok kritik bir eşiğin aşılmasına neden olduğu iddia ediliyor.

Bu olaylar, Aycı’nın görev süresi boyunca, şirketin en önemli iki direği olan yolcu ve personele genel yaklaşımını özetleyen iki olay olarak kayıtlara geçti.

15 Temmuz’da Cumhurbaşkanı Erdoğan, Dalaman’dan İstanbul’a geldiğinde, Gulfstream G550 tipi uçağını Genel Havacılık Apronu’nda, dönemin THY Genel Müdürü Temel Kotil karşılamış, Aycı ise özel işleri nedeniyle Almanya’da olduğu için orada bulunamamıştı. Bu olay Aycı’ya büyük kredi kaybettirmişti. Aycı, ancak birkaç gün sonra yapılan ilk seferle Türkiye’ye gelebilmişti.

“Yakın” çalışma arkadaşları ile birlikte, THY’yi bu süreçte adeta kapalı devre yöneten Aycı, “şirketin kaynaklarının verimli ve adil kullanımı” başta olmak üzere, yönetimsel açıdan verdiği kararların bir çoğunda kamuoyunun aklında soru işareti oluşturdu.

Aycı döneminde, şirketin üst yönetimindeki çeşitli koltuklarda oturan insanların sürekli kendi arasındaki iç hesaplaşmaları gündeme taşındı. THY Genel Müdürlüğü koltuğu, çift başlılığa neden olduğu gerekçesiyle fiilen pasifize edildi.

Göreve geldiği ilk günlerinde uçak temizleyen, gece vardiyalarına baskınlar yapan, işçilerle aynı masaya oturup yemek yiyen ve sürekli ‘Personelin yanındayım’ imajı çizen Aycı, bu tavrını sürdüremedi.

Neticede bir THY geleneği olarak, İlker Aycı da ‘geldiği şekilde’ koltuğunu terk etti…

THY’nin Yeni Patronu Ahmet Bolat Kimdir?

1959 Konya doğumlu Prof. Dr. Ahmet Bolat, İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra 1984’te ABD’de Stanford Üniversitesi’nde Yöneylem Araştırması alanında yüksek lisansını, 1988’de University of Michigan’da Endüstri ve Operasyonlar Mühendisliği bölümünde doktorasını tamamladı.

Bolat iş hayatına 1981’de Yıldız Kalıp Şirketi’nde tasarım ve üretim mühendisi olarak başladı. 1985 ve 1988 yılları arasında University of Michigan’da araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ve yardımcı doçent görevlerinde bulundu.

1988’den 2005’e kadar olan dönemde Riyad King Saud University’de yardımcı doçent, doçent ve profesör pozisyonlarında görev aldı. Halen THY A.O.’da Yatırım Yönetimi, Uluslararası ilişkiler ve Anlaşmalar ile İnovasyon ve Projeler Başkanlıklarından Sorumlu Genel Müdür (Yatırım ve Teknoloji Yardımcısı olarak çalışıyor.

Daha önce de Strateji Geliştirme, Filo Planlama, Yatırım Yönetimi ve Ar-Ge’den sorumlu Başkan olarak Ortaklığa 400’e yakın uçak satın alımı ile 150’ye yakın uçak kiralanmasının planlanması ve gerçekleştirilmesinde hizmet etti.

Turkish Cabin Interior AŞ Yönetim Kurulu Başkanı, Turkish HABOM AŞ ve SunExpress Havayolları Yönetim Kurulları Üyesi ve THY Spor Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalıştı.

Profesör Ahmet Bolat, uçak-körük ataması, petrol tanker taşımacılığı, şehirlerarası otobüs işletmeciliği gibi lojistik alanlarda projeler yürüttü; optimizasyon, sıralama ve çizelgeleme ve otomobil üretim hatları konularında birçok doktora, yüksek lisans tezleri yaptırmış ve bu alanlarda uluslararası periyodiklerde çok sayıda makale yayınladı.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç THY Yönetim Kurulu’nda!

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, bugünkü Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu toplantısında Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi üyesi oldu.

Şekil Avdangiç, 1982 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Makina Mühendisi olarak mezun oldu. 1988’de İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletmecilik İhtisas Programı’nı derece ile bitirdi. Otomotiv sanayinde faaliyet gösteren bir şirketin Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı sürdürüyor.

1990 yılında MÜSİAD’ın kuruculuğunu yapan heyette görev aldı ve 2000 yılına kadar Genel Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. 1995-1999 arası İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyeliği’nde bulundu. 2005-2009 arasında İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyeliği yaptı.

2008-2009 arasında İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yürütme Kurulu Üyeliği’nde bulundu. 2009 yılında İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yürütme Kurulu Başkanı oldu ve projenin tamamlanması ile bu görevi 2011 yılının Haziran ayında sona erdi.

2009-2013 arasında İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, 2013 – 2018 arasında İstanbul Ticaret Odası Meclis Başkanı olarak görev yaptı.

2013-2019 yılları arasında Kompozit Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendi.Nisan 2018’den itibaren İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır.

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı görevinin yanı sıra aşağıda yer alan kurumlarda da çeşitli görevler icra etmektedir.

Mehmet Kadaifçiler Kimdir?

1963 yılında doğan Mehmet Kadaifçiler, 1986 yılında Hava Harp Okulu’ndan lisans düzeyinde mezun oldu ve 2006 yılında İkinci Pilot Adayı olarak Türk Hava Yolları ailesine katıldı.

2012 yılında şirkette Üstün Hizmet Belgesi ile ödüllendirilen Kaptan Pilot görevindeki dokuzuncu yılı olan 2015’te Uçuş İşletme Başkanlığı görevine atandı. Kadaifçiler, 2018 yılında ise gökyüzündeki Sorumlu Kaptan Pilotluk görevine geri döndü. Başarılı pilot, 27 Ocak günü gerçekleştirilen Yönetim Kurulu Toplantısı’nda Yönetim Kurulu üyesi seçildi ve Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.

adbanner